Strona 1 z 1

[80 1,8s B3 90KM] Problem z obrotami na gazie

: 06 maja 2009, 09:38
autor: marek25aa2
Witam!

Czasami kiedy jade na gazie i puszcze sprzeglo badz samochod stoi na luzie obroty trzymaja sie ok 1000 ale bywa rowniez przy tej samej temp silnika wynosza one ok 300-400 lub mniej,czasem wystarczy puscic sprzeglo i juz maja ok 300- 400,dodatkowo jak silnik ma temp ponad 90 stopni to maleja obroty,ssanie moge wylaczyc dopiero przy temp ok 80 stopni.nie mam juz pojecia czym to moze byc spowodowane.Jest to zwykly najprostszy gaz w silniku gaznikowym.Na benzynie jest wszystko ok,obroty sa zawsze takie same.


Moze powinienem pojechac na regulacje gazu ??? ale boje sie ze po niej bedzie wiecej mi palil bo w tej chwili pali mi 9l /100 km . Co myslicie ??

: 06 maja 2009, 12:19
autor: Danek
marek25aa2 pisze:Moze powinienem pojechac na regulacje gazu ?
Tak, tak, tak.
marek25aa2 pisze:ale boje sie ze po niej bedzie wiecej mi palil bo w tej chwili pali mi 9l /100 km
zapomniałeś o tym, że oszczędzając na siłę (zubażając mieszankę) dodatkowo powoli spala też gniazda zaworów :-P .

: 06 maja 2009, 12:23
autor: WOJTEK26
Jedź na regulacje jeżeli to nie pomoze to zapewne parownik do wymiany ewentualnie do regeneracji

: 06 maja 2009, 12:54
autor: marek25aa2
ile mniej wiecej kosztuje regeneracja parownika ???

: 06 maja 2009, 13:35
autor: WOJTEK26
Zalezy od typu reduktora ale około 150zł

: 06 maja 2009, 13:59
autor: marek25aa2
Z tego co wyczytalem na nim mam reduktor Voltran i niestety podobno one sa lipne,wiec chyba bede musial wymienic ... ;//

: 06 maja 2009, 16:12
autor: michael80b3
marek25aa2 pisze:ale boje sie ze po niej bedzie wiecej mi palil bo w tej chwili pali mi 9l /100 km
Kolego ja mam silnik RU czyli słabszy bo tylko 75 km i pali mi 10l gazu, także jak zwiększysz dawke gazu to nawet jak ci zacznie palić 10 l to się nie ma czym przejmować ;-)

: 06 maja 2009, 16:40
autor: marek25aa2
tylko nie wiem na ile to prawda ale mowia ze jak sie ustawia gaz poprzez analizator spalin to bedzie lipa.Jak to jest ustawial ktos juz ????

: 06 maja 2009, 18:17
autor: Danek
marek25aa2 pisze:tylko nie wiem na ile to prawda ale mowia ze jak sie ustawia gaz poprzez analizator spalin to bedzie lipa.Jak to jest ustawial ktos juz ?
A niby jak sobie wyobrażasz regulację? Na słuch? Na pałę? Na dotyk? A może na kredyt?
Sory ale nie mogę się powstrzymać jak czytam takie głupoty. Kto Ci takich bajek naopowiadał? Podstawowa sprawa to taka, że regulację musi wykonywać ktoś kto ma o tym pojęcie, dysponuje analizatorem spalin i nie olewa klienta i roboty koncertowo.

Na marginesie, zdanie zaczynamy wielką literą, pytajników używamy pojedynczo, po kropce robimy odstęp, polskie "ogonki" to też litery. Przeczytaj Regulamin i stosuj się do niego.

: 07 maja 2009, 15:30
autor: Satar
marek25aa2 pisze:Czasami kiedy jade na gazie i puszcze sprzeglo badz samochod stoi na luzie obroty trzymaja sie ok 1000 ale bywa rowniez przy tej samej temp silnika wynosza one ok 300-400 lub mniej,czasem wystarczy puscic sprzeglo i juz maja ok 300- 400,dodatkowo jak silnik ma temp ponad 90 stopni to maleja obroty,
Podczas jazdy do dolotu jest ''wciskane'' powietrze. Im szybciej tym więcej. Wniosek: Odwróć rurę dolotu odwrotnie do kierunku jazdy. Objawy powinny ustąpić

: 07 maja 2009, 16:56
autor: marek25aa2
Bylem na regulacji ale panowie powiedzieli ze jest ustawiony super, i ewentualnie wina moze byc parownika. Jesli chodzi o rure dolotowa to jest ona skiierowana zgodnie z ruchem (siedzi w tym plastku za reflektorem ). Ale spróbuje to zmienic i zobaczymy.

: 07 maja 2009, 17:21
autor: Danek
marek25aa2 pisze:jest ona skiierowana zgodnie z ruchem (siedzi w tym plastku za reflektorem ). Ale spróbuje to zmienic i zobaczymy.
Nic nie zmieniaj. Po pierwsze w audiczkach nie ma takiej potrzeby bo chwyt powietrza jest tak skonstruowany, że nie ma potrzeby odwracać wlotu, a po drugie po takim zabiegu znowu będziesz musiał jechać na sprawdzenie i ewentualne doregulowanie instalacji.
Proponuję teraz dla pewności podjechać do jakiegoś innego gazownika na potwierdzenie poprawności regulacji. Dlaczego? Otóż dlatego, że jeśli jest to wina zużytych membran reduktora to regulacja staje się bardzo, bardzo trudna i raczej nikt wtedy nie stwierdza, że instalacja jest ustawiona super. Ile km ma przejechane instalacja?
Satar pisze:Podczas jazdy do dolotu jest ''wciskane'' powietrze. Im szybciej tym więcej. Wniosek: Odwróć rurę...
Następnym razem zanim coś napiszesz to przeczytaj uważnie co zostało napisane i co na dodatek sam cytujesz:
marek25aa2 pisze:samochod stoi na luzie
Raczej trudno, żeby w czasie postoju powietrze było wtłaczane do dolotu. Poza tym jak już wspomniałem wyżej, w Audi B3 i B4 przy prawidłowo dobranej i wyregulowanej instalacji nie ma potrzeby odwracania dolotu.

: 08 maja 2009, 10:53
autor: marek25aa2
Moze to glupie ale zauwazylem bardzo dziwna zaleznosc jak na postoju badz w trakcie jazdy naciskam szybko hamulec to obroty sie zwiekszaja jak pusze to zmniejszaja :shock:


Ale ogolnie wezme sie za wymiane membran w parowniku.

: 11 maja 2009, 16:40
autor: Satar
Kolego Danek nie chcę się spierać, bo to OT, Ale przeczytaj z uwagą pierwsze 3 wersy :-? Gorąco pozdrawiam