Strona 1 z 2

[B4 ABK] gaśnie na gazie przy niedogrzanym silniku

: 15 maja 2009, 20:02
autor: romeo
Problem jest taki ze przy nagrzaniu silnika do temperatury odpowiedniej do przejscia na LPG czyli około 15st.C przelączam na gaz i wystarczy ze rospędze sie do około 50km/h i wrzucę luz to auto zgasnie,problem bedzie ten sam póki silnik nie osiągnie normalnej temp. pracy tj. około 80-90st.C wtedy problem znika i nawet krecenie silnika do wysokich obrotów i powoduje zgaśnięcia.
Podejrzewam ze czeka mnie regeneracja reduktora.
mam na oku nawet zestaw naprawczy
http://moto.allegro.pl/item635020622_or ... as_el.html
Mój reduktor to LO-GAS przejechałem na nim około 70.000km bez dłubania
instalacja IIgen.na blosie,nie jest to raczej kwestia regulacji.
Obroty stabilne,spalanie w normie, spadku mocy nie zauważyłem.Problem pojawił sie ostatniej zimy od tego czasu jest gorzej <osohozi> .

: 15 maja 2009, 22:34
autor: olek70
Jak zakładałem gaz to spytałem gazownika ile wytrzyma reduktor i odpowiedział, że około 80 tys. a potem regeneracja.

: 15 maja 2009, 22:49
autor: romeo
Czyli tak jak podejrzewałem oby pomogło. Może ktoś ma inny pomysł na ta dolegliwość

: 16 maja 2009, 10:37
autor: olek70
Wydaje mi się, że masz trochę za niską temp. przełączania na gaz. Jak jest za niska szybciej pada membrana w parowniku.

: 20 maja 2009, 08:57
autor: adam_ek
Witam,

miałem dokładnie to samo. Gaz ma 2 lata ok. 50tyś km zrobione a membrana twarda jak ho...a :-) . Po regeneracji parownika objawy ustały. Co do zakupu zestawu naprawczego polecam użytkownika z allegro pasieka_gps

: 21 maja 2009, 00:45
autor: HeavenQueen
olek70 pisze:Wydaje mi się, że masz trochę za niską temp. przełączania na gaz.
Ja mam 30*C ustawione, ale to jest sekwencja.

: 22 maja 2009, 13:27
autor: suchyps
Na pewno reduktor padły membrany u mnie było tak samo kiedy silnik był zimny musiałem trzymać nogę na gazie jak wrzucałem na luz. Jest jeden pozytyw tego. Można nauczyć się hamować lewą nogą. :-D

: 23 maja 2009, 13:15
autor: Hulit
Panowie u mnie jest tak że przy obrotach 2000 przełącza sie na gaz czy mozna to zmienić jakoś żeby przy okreslonej temp. sie przełaczał?

: 23 maja 2009, 15:07
autor: ysiul
a czy występuje u Was takie śmieszne bulgotanie przy tym gaśnięciu bo mam taki sam problem jak Wy ale jeszcze dodatkowo coś tam bulgoczże u mnie

: 23 maja 2009, 20:23
autor: olek70
Panowie u mnie jest tak że przy obrotach 2000 przełącza sie na gaz czy mozna to zmienić jakoś żeby przy okreslonej temp. sie przełaczał?
Jeżeli masz instalację drugiej generacji, to nie przełączysz na gaz dopóki silnik nie osiągnie określonej temperatury zapisanej w komputerze od gazu. Chyba, że masz pierwszą generację, tam przełączenie na gaz następowało po przekroczeniu ok. 2000 obrotów.

: 23 maja 2009, 21:30
autor: Danek
olek70 pisze:Cytat:
Panowie u mnie jest tak że przy obrotach 2000 przełącza sie na gaz czy mozna to zmienić jakoś żeby przy okreslonej temp. sie przełaczał?

Jeżeli masz instalację drugiej generacji, to nie przełączysz na gaz dopóki silnik nie osiągnie określonej temperatury zapisanej w komputerze od gazu. Chyba, że masz pierwszą generację, tam przełączenie na gaz następowało po przekroczeniu ok. 2000 obrotów.
Proszę nie wprowadzać innych w błąd i nie podawać niesprawdzonych informacji! :evil: .
Hulit, wszystko zależy od tego czy Twoja instalacja LPG jest wyposażona w czujnik temperatury. I generacje nie były w taki czujnik wyposażane, natomiast II generacja raczej rzadko. W instalacjach sekwencyjnych czujnik temperatury był stosowany zawsze. Jeśli to II generacja to najprawdopodobniej niezbędny będzie interfejs i soft do sterownika i zmiana progu przełączenia na LPG w sofcie.
Napisz której generacji instalację masz zamontowaną (najlepiej jak podasz dokładnie co tam masz zamontowane) to wtedy może uda się coś pomóc.

: 24 maja 2009, 03:18
autor: Hulit
A więc po mojemu to I generacja żadnego komputerka do gazu reduktor lovato i z reduktora gaz biegnie bezpośrednio do filtra powietrza. Jednym słowem nie podoba mi sie ta instalacja :-/

I jak znam moje szczęście nic się nie da zrobić( chyba że wymienic).

: 24 maja 2009, 10:44
autor: olek70
Danek pisze:Proszę nie wprowadzać innych w błąd i nie podawać niesprawdzonych informacji! :evil: .
Hulit, wszystko zależy od tego czy Twoja instalacja LPG jest wyposażona w czujnik temperatury. I generacje nie były w taki czujnik wyposażane, natomiast II generacja raczej rzadko.
Przepraszam, jeżeli wprowadziłem kolegę w błąd. Moja instalacja posiada taki czujnik. Myślałem, że to norma przy drugiej generacji.

: 24 maja 2009, 13:33
autor: Danek
Hulit, W takim razie sprawdź jaki masz przełącznik w kabinie. Poszukaj na nim jakiejś nazwy, symbolu itp. Jeśli to I generacja to próg przełączania jest ustawiony w przełączniku. W zależności od typu być może uda się ten próg zmienić. Żeby się upewnić czy na pewno jest to pierwsza generacja to sprawdź czy na wężu od reduktora do miksera jest silniczek krokowy czy śruba regulacyjna (a może i jedno i drugie).
Hulit pisze:I jak znam moje szczęście nic się nie da zrobić( chyba że wymienic).
Jeśli to pierwsza generacja to moim zdaniem powinieneś jak najszybciej dołożyć sterownik tym samym podwyższając typ instalacji do co najmniej II generacji.
olek70 pisze:Przepraszam, jeżeli wprowadziłem kolegę w błąd. Moja instalacja posiada taki czujnik. Myślałem, że to norma przy drugiej generacji.
W Twoim poście jest więcej błędów, nie tylko ten dotyczący czujnika temp. Na przyszłość zanim coś napiszesz postaraj się proszę zweryfikować swoje informacje.

: 25 maja 2009, 19:12
autor: Hulit
Sprawdziłem i są takie numerki:
KME628.1
67R-013510
KSN013

A z przodu pisze : INJECTION

Jedną śrube mam na wężu a drugą na reduktorze. Chyba I generacja(tak mi sie wydaje)