[B4 2.0 ABK] sekwencja vs IIgen +ewentualny blos
: 26 maja 2009, 02:35
* pierwotnie miala byc to wiadomosc do pana o nicku Danek.. ale ze sie troszke rozrosla postanowilem zalozyc temat. pytanie ktore kierowalem do tego pana teraz kieruje do wszystkich (choc mam nadzieje ze pan Danek wypowie sie tutaj w pierwszej kolejnosci:) mam nadzieje ze uzyskane odpowiedzi przydadza sie rowniez innym
witam
od pewnego czasu zaczalem czytac w necie opinie i rady dot. instalacji gazowych, poniewaz chcialbym w niedalekiej przyszlosci kupic b3 coupe 2.0 i ja zgazowac lub kupic juz takie auto z instalacja (wiem, ze to najtanszy silnik, ale mimo wszystko nie stac mnie na benzyne, aby jezdzic autem tak jak bym tego chcial). w kazdym razie dotarlem do tego forum i wydaje mi sie ze jest pan jedna z bardziej zorientowanych osob w tej dziedzinie - stad kilka pytan ktore chcialbym panu zadac.
1) rozumiem ze najczesciej spotykany silnik w tym litrazu to abk 115KM. czy silnik 16V ACE to bialy kruk.. czy tylko mi sie tak wydaje?
2) jesli abk - znam pana zdanie na ten temat - oczywiscie sekwencja.. ale biorac pod uwage stan finansow nie koniecznie musze miec na to pieniadze. pisze "niekoniecznie" poniewaz nie znam dokladnej ceny. czy moze pan polecic jakis warsztat gdzie montuja instatacje gazowe solidnie i z glowa oraz w miare tanio oczywiscie w krakowie lub kielcach? chcialbym tam zadzwonic i zapytac sie ile to dokladnie bedzie kosztowac (chodzi mi tez o zaklad w ktorym nie rozlaza rak na haslo blos lub sekwencja)
3) z tego co przeczytalem, wynika ze jesli dba sie o kable WN, swiece itd oraz instalacja jest dobrze wyregulowana to nie powinno byc problemow ze strzalami - zgodzi sie pan? czy zamontowane klapy antywybuchowe sa wystarczajacym zabezpieczeniem w razie ewentualnego strzalu?
4) znam ludzi ktorzy jezdza innymi autami (z innymi silnikami) z lpg IIgen i mowia "nie widze praktycznie zadnej roznicy" (mechanik, zawodowy kierowca..jakby nie bylo chlopaki z glowa). czy jest mozliwe wyregulowanie takiej instalacji w tym modelu silnika tak zeby ewentualna strata mocy byla zwiazana tylko z kalorycznoscia paliwa? innymi slowy - czy da sie tak wyregulowac instalacje aby doprowadzala do silnika odpowiednia mieszanke oraz tak dobrac parownik i mixer zeby straty mocy byly wrecz niezauwazalne? mam na mysli nie tylko moc ale rowniez kulture pracy silnika tj. plywajace niskie obroty gasniecie dziury itp (pytajac "czy w sumie jestem ciekaw rowniez rowniez "gdzie"... gazownikow i monterow jak grzybow po deszczu ale gdyby kazdy wiedzial co robi to nie pisalibysmy tu takich postow..)
5) czy blos jest tu alternatywa dla sekwencji? zakladajac ze mam instalacje WN w bdb stanie oraz to, ze blos dostarcza lepiej dobrana mieszanke niz mixer oraz to ze koszt IIgen i blosa jest chyba nizszy niz sekwencji..
6) z roznych wypowiedzi wywnioskowalem ze IIgen nie jest wcale taka tania bo w gre wchodzi regulacja instalacji i czestsza zmiana kabli filtrow itd (nie liczac ewentualnych szkod spowodowanych strzalem.. albo generalnego remontu silnika:), a to podnosi ogolne koszta uzytkowania. czy sprawa z sekwencja ma sie podobnie? czy rownie czesto bede musial wymieniac te elementy i regulowac instalacje? nie chodzi mi tylko o zmniejszenie prawdopodobienstwa strzalu - po prostu lubie miec sprawne auto i jesli cos jest do wymiany to wymieniam a nie zostawiam na pozniej zeby w tym czasie posypalo sie przez to 10 innych rzeczy..
7) czy moglby pan zaproponowac konkretna instalacje pod ten model silnika? konkretna firma i podzespoly - mam na mysli sekwencje i IIgen. jesli chodzi o IIgen+blos to z tego co wiem blosy robi firma brc - wydaje mi sie w takim razie ze cala reszta tez powinna byc z brc..
ps. prosze wybaczyc popelnione bledy w rozumowaniu, poniewz jestem srednio doswiadczonym kerowca, a mechanikiem - zadnym. mam auto od roku i w tym czasie zrobilem ok 25tys km.. oplem kadett'em 1.6i. tak wiec inna bajka.
witam
od pewnego czasu zaczalem czytac w necie opinie i rady dot. instalacji gazowych, poniewaz chcialbym w niedalekiej przyszlosci kupic b3 coupe 2.0 i ja zgazowac lub kupic juz takie auto z instalacja (wiem, ze to najtanszy silnik, ale mimo wszystko nie stac mnie na benzyne, aby jezdzic autem tak jak bym tego chcial). w kazdym razie dotarlem do tego forum i wydaje mi sie ze jest pan jedna z bardziej zorientowanych osob w tej dziedzinie - stad kilka pytan ktore chcialbym panu zadac.
1) rozumiem ze najczesciej spotykany silnik w tym litrazu to abk 115KM. czy silnik 16V ACE to bialy kruk.. czy tylko mi sie tak wydaje?
2) jesli abk - znam pana zdanie na ten temat - oczywiscie sekwencja.. ale biorac pod uwage stan finansow nie koniecznie musze miec na to pieniadze. pisze "niekoniecznie" poniewaz nie znam dokladnej ceny. czy moze pan polecic jakis warsztat gdzie montuja instatacje gazowe solidnie i z glowa oraz w miare tanio oczywiscie w krakowie lub kielcach? chcialbym tam zadzwonic i zapytac sie ile to dokladnie bedzie kosztowac (chodzi mi tez o zaklad w ktorym nie rozlaza rak na haslo blos lub sekwencja)
3) z tego co przeczytalem, wynika ze jesli dba sie o kable WN, swiece itd oraz instalacja jest dobrze wyregulowana to nie powinno byc problemow ze strzalami - zgodzi sie pan? czy zamontowane klapy antywybuchowe sa wystarczajacym zabezpieczeniem w razie ewentualnego strzalu?
4) znam ludzi ktorzy jezdza innymi autami (z innymi silnikami) z lpg IIgen i mowia "nie widze praktycznie zadnej roznicy" (mechanik, zawodowy kierowca..jakby nie bylo chlopaki z glowa). czy jest mozliwe wyregulowanie takiej instalacji w tym modelu silnika tak zeby ewentualna strata mocy byla zwiazana tylko z kalorycznoscia paliwa? innymi slowy - czy da sie tak wyregulowac instalacje aby doprowadzala do silnika odpowiednia mieszanke oraz tak dobrac parownik i mixer zeby straty mocy byly wrecz niezauwazalne? mam na mysli nie tylko moc ale rowniez kulture pracy silnika tj. plywajace niskie obroty gasniecie dziury itp (pytajac "czy w sumie jestem ciekaw rowniez rowniez "gdzie"... gazownikow i monterow jak grzybow po deszczu ale gdyby kazdy wiedzial co robi to nie pisalibysmy tu takich postow..)
5) czy blos jest tu alternatywa dla sekwencji? zakladajac ze mam instalacje WN w bdb stanie oraz to, ze blos dostarcza lepiej dobrana mieszanke niz mixer oraz to ze koszt IIgen i blosa jest chyba nizszy niz sekwencji..
6) z roznych wypowiedzi wywnioskowalem ze IIgen nie jest wcale taka tania bo w gre wchodzi regulacja instalacji i czestsza zmiana kabli filtrow itd (nie liczac ewentualnych szkod spowodowanych strzalem.. albo generalnego remontu silnika:), a to podnosi ogolne koszta uzytkowania. czy sprawa z sekwencja ma sie podobnie? czy rownie czesto bede musial wymieniac te elementy i regulowac instalacje? nie chodzi mi tylko o zmniejszenie prawdopodobienstwa strzalu - po prostu lubie miec sprawne auto i jesli cos jest do wymiany to wymieniam a nie zostawiam na pozniej zeby w tym czasie posypalo sie przez to 10 innych rzeczy..
7) czy moglby pan zaproponowac konkretna instalacje pod ten model silnika? konkretna firma i podzespoly - mam na mysli sekwencje i IIgen. jesli chodzi o IIgen+blos to z tego co wiem blosy robi firma brc - wydaje mi sie w takim razie ze cala reszta tez powinna byc z brc..
ps. prosze wybaczyc popelnione bledy w rozumowaniu, poniewz jestem srednio doswiadczonym kerowca, a mechanikiem - zadnym. mam auto od roku i w tym czasie zrobilem ok 25tys km.. oplem kadett'em 1.6i. tak wiec inna bajka.