Strona 1 z 1

[B3 1.8] Problem z gazem-mieszalnik

: 15 lip 2009, 14:46
autor: swiety82
Witam, dziwna rzecz się u mnie dzieje w aucie. Co prawda stało ostatnio trochę-głównie w zimę, no i po odpaleniu kilkukrotnym zauważyłem, że po zgaszeniu auta z mieszalnika-z dolnej części-tam jest taki mały otwór-wydobywa się gaz-syczy delikatnie. Problem samoczynnie ustaje po jakichś 5-ciu minutach, aż do następnego odpalenia auta-gdy zgaszę-znów się to powtarza.

Nie wiem o co chodzi, podejrzewałem elektrozawór-ze po długim przestoju po prostu zaczął szwankować-ale nie wiem czy wlaśnie tam leży problem. Czysciłem na razie styki ale nic. I po co jest wogóle ten mały otwór na dole mieszalnika?

Pozdrawiam!

: 15 lip 2009, 15:10
autor: WOJTEK26
Gdybys napisał jaki masz silnik oraz jaki typ instalacji posiadasz, ewentualnie wrzucił foto tego mieszalnika byłoby znacznie łatwiej.

: 15 lip 2009, 15:17
autor: swiety82
Fakt :/
Samochód teraz stoi w garażu wiec nie mam jak posprawdzać, silnik 1.8 na gaźniku, to zwykła i prosta instalacja gazowa.

: 15 lip 2009, 16:44
autor: Danek
Na pewno masz na myśli mieszalnik? A nie chodzi Ci przypadkiem o reduktor (parownik)? Przy mieszalniku (mikserze) nie ma żadnych elektrozaworów. Jeśli jednak mowa o reduktorze to najprawdopodobniej zgubiłeś zaślepkę otworu, którym spuszcza się oleistą maź pozostałą po destylacji gazu, a która to zbiera się właśnie w reduktorze i jak nie jest regularnie zlewana to potrafi przyczynić się do szybszego zużycia membran zimą.

: 15 lip 2009, 17:07
autor: swiety82
Ups... właśnie-parownik, nie jestem zbytnio obeznany w dziedzinie LPG....

Na fotce parownik z allegro, podobny do mojego-i zaznaczony otwór przez który "syczy" gaz

: 15 lip 2009, 17:11
autor: Danek
To jest otwór kompensacji. Wygląda na to, że możesz mieć pękniętą membranę. Przydałoby się go rozebrać i sprawdzić.
Ten korek o którym pisałem jest na samym dnie.

: 15 lip 2009, 17:22
autor: swiety82
Trochę poczytałem i chyba zrobię remont parownika, zestaw naprawczy dużo nie kosztuje, muszę tylko poszukać typu mojej instalacji.

Gdzie znaleźć w aucie typ instalacji gazowej? Papiery gdzies były, ale nie mam pojęcia gdzie...

: 16 lip 2009, 23:05
autor: wadeo
naparowniku bedizesz mial tabliczke znamionowa z nazwa producenta i modelem parownika. Po tych danych szukaj zestawiku regeneracyjnego

: 17 lip 2009, 19:05
autor: goldi j51
Danek jeśli będzie miał pęknięta membranę czy w takim razie autko będzie chodziło na wolnych obrotach z tego co miałem przypadek u siebie w ładzie 2107 gdy były już sztywne membrany auto nie miało wolnych obrotów jak jest w przypadku pęknięcia membrany i czy to się zdarza :?: ;-)

: 17 lip 2009, 20:30
autor: Danek
goldi j51, zdarza się. Jeśli pęknięcie nie jest duże, a reduktor ma odkręcony bypas to wolne obroty mogą być całkiem stabilne. Rośnie wtedy spalanie bo część gazu się ulatnia.