Strona 1 z 1

[90 b3 2.3 10v ng] gdzie i jaka instalacja lpg

: 15 sie 2009, 18:39
autor: hakanos007
Witam wszystkich.Zamierzam kupić audi 90 b3 2.3ng i chciał bym założyć lpg.Jaka instalacja bedzie odpowiednia do tego silnika.Czy II generacji z blosem??czy IV generacji,a jak tak to jaka(dobrze wspułpracująca z tym silnikiem i w miare umiarkowanych kosztach)
Kolejne kluczowe pytanie-Gdzie w rejonie trójmiasta(lub okolicy)mozna taka instalacje założyć i dobrze ustawić?? z góry dziękuje za pomoc

: 15 sie 2009, 19:32
autor: cosmeet
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/169/70/

Gazowanie tego motoru jest raczej mało polecane. Choć oczywiście znajdą i tacy co sobie to chwalą…

Temat na forum wałkowany do znudzenia. Trzeba poszukać i poczytać bo raczej nikomu nie będzie się chciało po raz kolejny wypowiadać o tym samym.

: 15 sie 2009, 23:40
autor: hakanos007
tzn ze nie da się dobrze zagazowac tego silnika??przeczytałem Twój link i zgłupiałem..dowiadywałem sie u różnych "fachowców" którzy twierdza ze najlepszym rozwiazaniem mimo wtrysku mechanicznego jest sekwencja ktora na jakims patencie instalują.
silnik w niuni jest świerzo po remoncie...wiem ze były robione pierscienie,uszczelniacze i takie tam(wszystko co sie za soba ciagnie-dokładnie sie na tym nie znam)w poniedziałek mam dać odpowiedz co do niuni dlatego prosze o pomoc...dodaje ze sa dni kiedy robie po 100-150 km praktycznie nie opuszczając miasta więc sama benzyna odpada a klekota sie niedawno pozbyłem

: 16 sie 2009, 00:31
autor: siwusek216
hakanos007 pisze:.dowiadywałem sie u różnych "fachowców" którzy twierdza ze najlepszym rozwiazaniem mimo wtrysku mechanicznego jest sekwencja ktora na jakims patencie instalują.
To ten patent pewnie będzie tak dobry jak ich pojecie o silniku z mechanicznym wtryskiem paliwa. Jak na razie chyba jeszcze nikt nie wymyślił nic lepszego dla tego silnika jak blos.

: 16 sie 2009, 00:37
autor: hakanos007
powiedz mi w takim razie której generacji musi być instalacja.I czy w blos jest zakładany w takich serwisach czy montuje sie go na własną rękę??..i jakiej marki była by najlepsza instalacja z blosem..sory za upierdliwość ale czas mnie goni..a niechciał bym zeby mi niunia zwiała!!:)

: 16 sie 2009, 10:56
autor: Audi 80 Polska
Blosa, tego dobrego (bez elektroniki) nikt legalnie nie może Ci założyć chyba że dogadasz się z gazownikiem i założy na lewo. Jeśli już byś znalazł kogoś chętnego do działania to pewnie weźmie więcej $$$ niż za normalną instalację bo przy tym jest więcej rzeźby niż przy mikserze.
Tak legalnie możesz założyć tylko II lub III generację bo IV nie założysz bo są potrzebne elektronicznie sterowane wtryskiwacze. Gdzieś czytałem że niektórzy zakładają w pełnie elektroniczny wtrysk benzyny Digifant z VW Transportera ( https://audi80.pl/23-ng-zamontowanie ... t11782.htm ), wtedy mógłbyś założyć IV gen. Na forum do NG jest też polecana III generacja ale można założyć w kilku miejscach w Polsce o ile jest jeszcze dostępna.

: 16 sie 2009, 11:51
autor: hakanos007
mogł by ktos zamiescić liste takich warsztatów??nie ukrywam ze jak by znalazło sie cos w rejonie pomorskiego był bym mocno uradowany.
Znalazłem u siebie w gdańsku warsztat na którego stronie oficjalnie zakładają instalacje brc i mozna dołożyć blosa.Teraz moze pytanie..jakiego rodzaju blosa sie wystrzegać?czym sie rózni blos od blosa..i czy nie lepiej było by kupić np z allegro.Na stronie warsztatu napisali ze dołożenie blosa to koszt +550zł

: 16 sie 2009, 12:08
autor: luk_OP_Q89
Tak wtrysk z Transportera to genialny pomysł,w transporterze jest 110-115 koni w zależności od wersji a w NG 136.Niezły pomysł pozbyć się mechanicznego wtrysku i przy okazji wykastrować silnik.
hakanos007, Opcje są dwie i jak byś uważnie poszukał na forum to znalazł byś wszystko na temat gazu w NG.
Opcja 1:Zakładasz podciśnienówke 2 generacji po czym wywalasz mieszalnik i montujesz Blos.Lepiej dać zamontować kpl. instalacje z mieszalnikiem,bo masz kwity na wszystko na całą instalacje.A potem wylatuje mieszalnik a pojawia się Blos.
Opcja2:Instalacja 3 generacji,drogo,mało kto to jeszcze montuje i serwisuje.Z konstrukcyjnego punktu widzenia najwłaściwsza była by 3 generacja.Patrząc na sprawę przez pryzmat kosztów i problemów z ew.serwisem 3 generacji jednak blos...choć jest nie legalny(wersja bez elektroniki a taka właśnie wchodzi w grę).
Generalnie jeśli nie masz pojęcia o mechanice pomyśl o innym silniku.Mam NG drugi rok na gazie pow.40tyś nim zrobiłem i jestem zadowolony.Ale gdybym nie był "z branży" to ze wszystkim musiał bym lecieć do mechaników i gazowników a w śród nich naprawdę garstka ogarnia NG.Fajny motor ale nie dla każdego ;-)

: 16 sie 2009, 12:56
autor: hakanos007
sam wielkim mechanikiem nie jestem ale mam tak owego w rodzinie więc jak by co to pogorsze mu jakos zycia hehe.Ogólnie wielkie dzięki wszystkim za pomoc.Mam nadzieje ze sprawa rozwinie sie sympatycznie i juz w przyszłym tyg zaprezentuje swoja niunie na łamach forum..!!!

: 16 sie 2009, 13:11
autor: Audi 80 Polska
luk_OP_Q89 pisze:Tak wtrysk z Transportera to genialny pomysł,w transporterze jest 110-115 koni w zależności od wersji a w NG 136.Niezły pomysł pozbyć się mechanicznego wtrysku i przy okazji wykastrować silnik.
To się da zestroić, poczytałem trochę i piszą że na fabrycznej mapie wtrysku dobrze to nie będzie chodziło i to nie ze względu na zmniejszoną moc.

: 16 sie 2009, 13:40
autor: luk_OP_Q89
aldi, Jak zestroisz i zhamujesz to napisz że się da a ja ci przyklasnę.Ja słyszałem że fajnie jest mieć bilzniaczki zamiast jednej baby,ale na hamowni nie miałem więc nie piszę że tak jest. :mrgreen:

hakanos007, No to łykaj ją i pochwal się na forum.