moja niunia (od kiedy mialem ją ja,a teraz ojciec) miala problemy z jazda na gazie. jednak ostatnio jest tragedia. 60km/h to max z jakim pojedzie...jedni gaziarze dlubia i nic, inni mowia ze mikser niby jest za duzy (tyle ze jak zweze mu dolot mniejszym mikserem do zdlawie mu jazde na PB, chyba ze sie myle)
jaki wg was powinien byc mikser (srednica,model), jaki posiadacie (srednica,model dotyczy tych co maja 1,6 PP)
: 12 paź 2009, 10:39
autor: Audi 80 Polska
Ja mam mikser z dziurą 32mm o taki:
Ja musiałem sam poprawiać po gazownikach jego instalację bo między gaźnikiem a mikserem nie dali żadnej uszczelki. Mikser nierówny jak cholera chyba do innego gaźnika trochę go po szlifowali przy zakładaniu na szlifierce ale i tak sam musiałem dokonać ostatecznego "szlifu" i uszczelnić większą dawką silikonu. seba6891, może problem tkwi w nieszczelnym dolocie, uszkodzonym parowniku albo zapchanym filterku?
: 12 paź 2009, 23:14
autor: seba6891
wiesz...tez stawiam na parownik...chociaz mikser tez po kosztach caly z plastiku (i ma dowiercone trzy otwory wokol przelotu) i niezbyt pasuje miedzy gaznik a filtr...ale wytlumacz gazownikowi to ci powie "to ja jestem mechanik czy pan" :mrgreen:
: 12 paź 2009, 23:30
autor: Leszek
Możesz sprawdzić czy lepiej się wkręca jak lekko przytkniesz np. palcem otwór miksera. Będziesz wiedział czy za duży otwór jest tego przyczyną.
Pamiętaj, że gaz potrzebuje mniej powietrza niż benzyna. Stąd problemy z pracą na benzynie podczas gdy na lpg chodzi prawidłowo. Można wyregulować "tak pośrodku" ale nigdy idealnie przy mikserze.
Miałem kiedyś walnięty parownik i też mi auto nie chciało więcej jechać jak 90-100 km/h. Czym wyższa temperatura tym większy muł. Wymiana pomogła.
: 12 paź 2009, 23:49
autor: Audi 80 Polska
seba6891 pisze:wiesz...tez stawiam na parownik...chociaz mikser tez po kosztach caly z plastiku (i ma dowiercone trzy otwory wokol przelotu) i niezbyt pasuje miedzy gaznik a filt
To mogą być przyczyny problemu, te trzy otwory służą aby przykręcić mikser dłuższymi śrubami do gaźnika i jego podstawy, leniwemu gaźnikowi widać się nie chciało przykręcić ani jednej. U mnie w jednym z tych otworów jest dłuższa szpilka wkręcona do podstawy gaźnika, reszta jest zaklejona Poxiliną. Druga sprawa to to że niezbyt pasuje, jeśli to jego niepasowanie nie jest uszczelnione to będzie ssało tamtędy lewe powietrze co uniemożliwi dobrą regulację instalacji.
Spróbuj na próbę zakleić te trzy dziury taśmą, wtedy będzie ssać więcej gazu.
Dużo już masz nalatane na tym parowniku?
: 13 paź 2009, 11:43
autor: seba6891
aldi pisze:Dużo już masz nalatane na tym parowniku?
dwa lata...rok poprzedni wlasciciel...rok ja i ojciec, tyle ze ojciec z lenistwa odpalal na LPG w lecie
aldi pisze:te trzy otwory służą aby przykręcić mikser dłuższymi śrubami do gaźnika i jego podstawy, leniwemu gaźnikowi widać się nie chciało przykręcić ani jednej.
te trzy otwory sa skierowane tak jak by mialo nimi leciec dodatkowe powietrze w kierunku przelotu
wychodzi slonce wiec postaram sie zrobic foto ja kto wyglada
: 13 paź 2009, 12:44
autor: Audi 80 Polska
seba6891 pisze:te trzy otwory sa skierowane tak jak by mialo nimi leciec dodatkowe powietrze w kierunku przelotu
Bo pewnie masz przekręcony mikser, gdy go zdejmiesz obejrzyj w którym miejscu są trzy śruby które przykręcają gaźnik. Przymierz mikser z innej pozycji, na pewno znajdziesz taką w której dziury w mikserze będą nad śrubami. Przyjrzyj się zdjęciu mojego miksera, tam pod suwmiarką widać jedną śrubę i miejsce gdzie są zalepione dwa pozostałe otwory.
: 13 paź 2009, 13:20
autor: seba6891
aldi pisze:Przymierz mikser z innej pozycji, na pewno znajdziesz taką w której dziury w mikserze będą nad śrubami.
faktycznie...znalazlem...wniosek jeden...lenistwo gaziarza....mikser jest docisniety filtrem a powinien byc przykrecony...