Strona 1 z 1
[2.0 ABT LPG] Problem z wyborem instalacji
: 17 lis 2009, 00:10
autor: Ragnar
Witam. Pewnie temat byl walkowany 10000 razy, ale jakos nie moglem sie go doszukac wiec...
Posiadam Audi B4 z silnikiem ABT 2.0 90 koni w sedanie z 1991 roku z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Auto zostalo sprowadzone z Niemiec jakis miesiac temu i chcialbym je wyposazyc w instalacje LPG.
Bylem juz w kilku punktach gdzie takowe instalacje zakladaja i to co zaproponowano mi to:
Reduktor firmy Lenco (nie Landirenzo tylko Lenco) [o ile to sie tak pisze bo napisalem tak jak uslyszalem) oraz oprogramowanie KMN (polska firma, pisownia tez o ile dobrze uslyszalem) II generacji.
Za taki zestaw Panowie zazyczyli sobie 1800 zl (1900zl gdy wlew gazu ma byc obok wlewu benzyny).
Zatem moje pytania sa nastepujace:
1.Czy te skladniki sa odpowiednie do mojego modelu Audi, czy raczej polecalibyscie cos innego.
2.Moze znacie jakies dobre warsztaty na Gornym Slasku?
3.Czy wlew gazu obok wlewu paliwa to jakies utrudnienie czy raczej smialo mozna montowac?
Bardzo prosze o odpowiedzi w punktach (beda bardziej czytelne) i z gory dziekuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam!
: 17 lis 2009, 00:32
autor: lelum
Do tego silnika montuje się najprostszą instalację za 1000zł
: 17 lis 2009, 00:34
autor: marekh
prawie za tą cene to mozna załozyć sekwencje, tydzien temu własnie zakładałem cena 2300 (ster.. stag 4,reduktor tomasetto, wtryskiwcze magicjet), a co do wlewu gazu obok wlewu paliwa ? hmm niby ocynk ale czy nie zacznie sie utleniac, ja bym nie ryzykował
: 17 lis 2009, 01:42
autor: widmo
Ragnar,
Ragnar pisze:Witam. Pewnie temat byl walkowany 10000 razy, ale jakos nie moglem sie go doszukac wiec...
https://audi80.pl/all-instalacje-gaz ... t29373.htm
1. wg mnie reduktor Lovato, sterownik np KME Bingo M lub Bingo S, ewentualnie STAG, butla pewnie STAKO
2. nie wiem jestem z Krakowa wiec tu nie wypowiem sie.
3. żaden problem, kwestia montażu wlewu holenderskiego i przy tankowaniu LPG zakładać przelotkę na nasz wlew LPG
marekh pisze:prawie za tą cene to mozna załozyć sekwencje, tydzien temu własnie zakładałem cena 2300 (ster.. stag 4,reduktor tomasetto, wtryskiwcze magicjet), a co do wlewu gazu obok wlewu paliwa ? hmm niby ocynk ale czy nie zacznie sie utleniac, ja bym nie ryzykował
Ale
Ragnar, chce montować LPG do silnika ABT który jest na jednopunkcie. Z Twojego opisu widze, że masz silnik ABK do którego sekwencja jest wskazana. Do silnika ABT nie da się zamontować sekwencji.
Na forum pisało juz setki razy że do ABT nalezy montować II generację.
Co do wlewu gazu pod klapką od PB to nie widze problemu z korozją. Jeśli monter zabezpieczy odpowiednio wywiercony otwór to korozja nie pojawi się.
lelum pisze:Do tego silnika montuje się najprostszą instalację za 1000zł
niby można wrzucić I gen do silnika ABT tylko po co ??
z tego co mi wiadomo do silników na wtrysku i z Lambdą nalezy montować tylko II generacje z racji ograniczenia emisji szkodliwych spalin.
: 17 lis 2009, 09:12
autor: Żelu
Ragnar, instalacja oparta o Bingo w Jastrzębiu-Zdroju w Eco Car (jednym z najlepszych zakładów na śląsku) to koszt 1650. Ja również tam będę zakładał gazior. Wejdź na ich stronkę, zadzwoń, napisz maila lub po prostu się przejedź

Daleko nie masz a zakład naprawdę cieszy się renomą.
: 17 lis 2009, 09:33
autor: Audi 80 Polska
Ragnar pisze:Za taki zestaw Panowie zazyczyli sobie 1800 zl (1900zl gdy wlew gazu ma byc obok wlewu benzyny).
:shock: trochę drogo jak za II generację. Poszukaj jakiegoś tańszego warsztatu. Wtrysk jednopunktowy łatwo jest zagazować i jest bardzo popularny więc gazownicy z mniejszych warsztatów na "wsiach" sobie spokojnie poradzą.
Co do parownika to chyba najlepszy na polskie warunki w rozsądnej cenie jest Lovato jak wspomniał
widmo.
Znajomy ma dwa auta na wtrysku jednopunktowym (jak u ciebie) i oba ma na reduktorze Lovato i śmiga bez problemu. U mnie zagazowałbyś takie coś za jakieś 1300-1400zł z butą w kole.
: 17 lis 2009, 09:40
autor: goldi j51
Troszkę przesadzili z tą ceną w 1500 zł powinieneś się zmieścić jeszcze z wlewem gazu w klapce od paliwa

: 17 lis 2009, 10:21
autor: Tomiko9
1500-stanowczo za dużo! ja płaciłem 1300 za BRC II generacji do swojej PM-ki,więc 1500 to wygórowana cena

: 17 lis 2009, 23:29
autor: Ragnar
Hmm no tylko, ze pytalem juz w kilku zakladach i WSZEDZIE cena byla 1800zl, nie zalezy mi az tak na tych 300zl - wole, aby bylo to zrobione SOLIDNIE (oczywiscie nie twierdze, ze instalacja za 1500zl nie bedzie zrobione niesolidnie).
Co do Jastrzebia-Zdroj to jednak kawaleczek jest. Montaz potrwa zapewne tylko jeden dzien, ale jesli bedzie trzeba jezdzic co jakis czas regulowac instalacje to nie za bardzo mi sie to usmiecha, ale zadzwonie jutro do nich.
Czekam na polecenie jakis innych zakladow i serdecznie dziekuje za dotychczasowa pomoc!
: 18 lis 2009, 12:10
autor: grze
Ragnar pisze:Hmm no tylko, ze pytalem juz w kilku zakladach i WSZEDZIE cena byla 1800zl, nie zalezy mi az tak na tych 300zl - wole, aby bylo to zrobione SOLIDNIE (oczywiscie nie twierdze, ze instalacja za 1500zl nie bedzie zrobione niesolidnie).
to, że drożej, to nie oznacza że solidniej. pytałeś w ogóle za jaką instalację tyle wołają?
: 18 lis 2009, 12:15
autor: Ragnar
http://www.autogaz.sosnowiec.pl/about.html
1500zl - Reduktor do wyboru (polecaja Tomasetto), sterownik rowniez do wyboru (polecaja Bingo). Montuja gaz do od 1994 chyba zastanowie sie nad ta opcja.
: 18 lis 2009, 12:54
autor: Audi 80 Polska
Ragnar pisze:Reduktor do wyboru (polecaja Tomasetto)
Tomasetto nie jest złe mój ojciec w swoim aucie już zajeździł dwa, jeden wystarcza na jakieś 75 000km. Kolega Danek który się zna chyba najlepiej na gazie u nas na forum pisał że Lovato starcza na blisko 200 000 km...
: 20 lis 2009, 09:46
autor: Żelu