Strona 1 z 1

[ B3 2.0 3A LPG] Średnica zwęzki w mikserze

: 19 lis 2009, 15:14
autor: mazigt
Witam, pytanie do posiadaczy silniczków 3A z LPG.
Jaką macie średnice zwęzki w mikserze?? Macie typowe miksery do tego silnika?? czy kombinowane jakies, od innych modeli??
Ja posiadam zwykla instalacje, na srube 1 gen. mieszalnik BRC at90e. i zwęzke 33 mm.
i mam problem z prawidlowym ustawieniem go.. poniewaz, do okolo 2000 obr/min ma muła strasznego i nie chce ciagnąć, lecz po przekroczeniu tych obrotow ciagnie bardzo ladnie.

: 19 lis 2009, 15:21
autor: WOJTEK26
Do twojego silnika jest to odpowiednia zwęzka 32mm do takiej mocy jest wystarczajaca, jezeli słabo jedzie na niskich obrotach podjedź na regulacje składu na niskich i wysokich obrotach. Jezeli to nie pomoze spróbuj lekko przydławic silnik i zobacz jak wtedy bedzie reagował byc moze klapa spietrzajaca stawia wiekszy opór.

: 19 lis 2009, 15:26
autor: mazigt
Klapka jest dobra, nie stawia oporu, sprawdzone.
Uklad jest szczelny, regulować probowałem sam, ale z marnym skutkiem..
Myślalem tez, ze moze to jest wina reduktora, poniewaz jest od do 140 kw czyli jakies 200 koni.. być moze mambrana zbyt duża bezwladność, a tym samym mala czulość, i przy niskich obrotach podciśnienie w tym silniku jest za male aby liniowo wyssac gaz.

: 19 lis 2009, 15:32
autor: WOJTEK26
To faktycznie reduktor za duzy i nawet jak sie uda dostroic to bedzie wiecej palił, u ciebie powienien byc do 96kW wzupełnosci wystarczyłby tak.

: 19 lis 2009, 15:35
autor: mazigt
W takim razie jak mi sie nie uda wyregulować, to bede szukał innego reduktora.
Tylko jaki?? a i jeszcze jedno, mam wpięta kompensacje, potrzebne jest to w tym silniku??
i do czego tak naprawde to sluzy??

: 19 lis 2009, 16:29
autor: Audi 80 Polska
mazigt pisze:Tylko jaki?? a i jeszcze jedno, mam wpięta kompensacje, potrzebne jest to w tym silniku??
i do czego tak naprawde to sluzy??
Kompensacja jest potrzebna przy każdym silniku z "klapowym" przepływomierzem gdy mikser jest umieszczony za nim. W silnikach z mechanicznym wtryskiem nie do się włożyć miksera przed przepływomierz tak jak można to zrobić w ABK.
Kompensacja jest potrzebna ponieważ ww. przepływomierze zakłócały by podciśnienie miejscu wypływu gazu i gaz mógłby być podawany bardzo nieliniowo.
Były kiedyś jakieś instalacje BRC do mechanicznego wtrysku w których nie było kompensacji ale montowany był dodatkowo silniczek który przy zasilaniu gazem podnosił klapę przepływomierze do góry.

: 19 lis 2009, 16:40
autor: mazigt
No to będę sie bawił w regulacje.. moze ma ktos jakies przydatne wskazówki?
I przy schodzeniu z obrotów powinien strzelac w wydech?? czy powienien gladko schodzic, dodam ze mam przelotowy uklad wydechowy, i na benzynie przy schodzeniu z obrotów, potrafi delikatnie strzelać.

: 19 lis 2009, 17:59
autor: Audi 80 Polska
mazigt pisze:I przy schodzeniu z obrotów powinien strzelac w wydech?? czy powienien gladko schodzic, dodam ze mam przelotowy uklad wydechowy, i na benzynie przy schodzeniu z obrotów, potrafi delikatnie strzelać.
To że strzela na gazie szczególnie I i II generacji przy niezbyt szczelnym wydechy i jak u ciebie przelotowym to normalna rzecz ponieważ tam nie ma funkcji cut-off która odcina paliwa przy hamowaniu silnikiem i schodzeniu z obrotów tak jak się to dzieje na benzynie.

: 22 lis 2009, 15:46
autor: marbaj
Witam. Też mam silnik 3A 2.0 i jak kupiłem niunię to miała dziurę w ciągnięci tak między 2 - 2,5 tys obrotów (dlatego ja gość sprzedał). Jeździłem do gaziarza który montował do niej gaz ale niestety bez efektu. Po zmianie gazownika gość wyregulował i chodzi jak zegarek. Wiem że przerabiał właśnie mikser i uszczelnił silikonem jego zamocowanie do kolektora.