Strona 1 z 2

[B4 ABK] szarpie silnikiem na LPG

: 02 lut 2010, 16:33
autor: hali1985
Witam!!
Mam taki problem ze swoja audi :-| Mianowicie jadac na 3,4,5 biegu i dodajac nagle gazu,np:przy wyprzedzaniu auto szarpie silnikiem tak jakby gaz sie konczyl albo jakas przerwa w dawce gazu tak to wyglada. Dzieje sie to tak przy 2500tys.obrotow.Jezeli bede dodawal gazu delikatnie to nic sie nie dzieje,jesli depne tylko mocniej na pedal juz zaczyna silnik szarpac,dusic sie czy cos takiego :-(
Co to moze byc???Jak mozna rozwiazac ten problem???

: 02 lut 2010, 17:20
autor: krisiun1
Otwórz maskę jak będzie już ciemno, odpal auto i sprawdź czy nie robi się choinka na przewodach wysokiego napięcia.Kiedy wymieniałeś te przewody?

: 02 lut 2010, 17:29
autor: hali1985
nie wiem kiedy byly wymieniane bo mam to auto od 3miesiecy. kolega mi mowil ze jak daje wiecej gazu to otwiera sie mocniej przepustnica i ze sie dusi w kolektoze czy cos takiego.Nie mam pojecia co to moze byc.

: 02 lut 2010, 17:47
autor: krisiun1
To chyba normalne że jak dodajesz gazu to uchylasz przepustnicę a dusi się i szarpie bo prawdopodobnie nie przepala mieszanki.Sprawdź przewody w pierwszej kolejności.

: 02 lut 2010, 17:59
autor: hali1985
sprawdzalem kable i wyglada na to ze jest wszystko ok

: 02 lut 2010, 18:16
autor: zakk87
...delete please

: 03 lut 2010, 09:46
autor: goldi j51
Tak się dzieje tylko na gazie czy na benzynie też sprawdzałeś :?:

: 03 lut 2010, 11:04
autor: serial28
Hmmm...A jak kolego ze spalaniem? Wzrosło? Może trzeba by było instalacje wyregulować? Miałem kiedyś podobny problem po wymianie parownika.Wróciłem do gazownika i kazałem mu ustawiać przy mnie na analizatorze i się okazało że mam za bogatą dawkę na wysokich obrotach :-)

: 03 lut 2010, 12:48
autor: leopard
masz żle wyregulowaną dawke gazu i nic więcej ...regulacja jest bardzo prosta i nie potrzebny jest żaden analizator spalin,sprawdż świece ustaw przerwe na 0.7mm bo w elektronicznym zapłonie przerwa jest gdzieś około 1 mm a gaz ma inne parametry niż etylina dlatego czasami dochodzi do wystrzałów na gazie jaką masz instalacje jesli drugiej generacji to za silnikiem krokowym powinna być śruba regulacyjna na przewodzie i nią właśnie ustawiasz dawke gazu precyzyjnie i nawet po wypięciu silnika krokowego będzie działała instalacja gazowa idealnie.Co do samej regulacji najlepiej jak będziesz miał pomoc kolegi odpal silnik wprowadz go na 3tyś obrotów i niech utrzymuje te obroty cały czas a ty zacznij krecić tą śrubą w prawo albo lewo nie ma regóły aż silnik zacznie zwiekszać obroty gdzieś tak około 4tyś i to nie jest też regółą aż do momentu kiedy obroty zaczną znów spadać ...idealne ustawienie instalacji jest w punkcie kiedy są najwyższe obroty , co do wolnych obrotów jest śruba regulacyjna na mieszalniku przy elektrozaworze a do ilosci gazu po srodku mieszalnika którą regulujesz wychylenie membrany ustawiajac ilość gazu i to wszystko w temacie i regulacji instalacji gazowej :-)

: 03 lut 2010, 13:01
autor: hali1985
Bylem na wyregulowaniu gazu ale nadal dzieje sie to samo.pali troszke jakby wiecej.A te dlawienie sie silnika jest tylko na gazie.Na bezynie silnik pracuje idealnie.

: 03 lut 2010, 15:17
autor: krisiun1
Instalacja której generacji?

: 03 lut 2010, 16:39
autor: hali1985
a jak to sprawdzic ktora generacja?? gas byl zakladany w 2005r

: 03 lut 2010, 16:58
autor: krisiun1
W instalacji I lub II generacji zainstalowany jest mieszalnik, często pomiędzy obudową filtra powietrza a przepływomierzem, instalacja III generacji (sekwencja) wyposażona jest w wtrysk gazu dla każdego cylindra jeśli masz sekwencję bez problemu powinieneś zauważyć dodatkową listwę wtryskową.

: 03 lut 2010, 17:02
autor: hali1985
sluchaj ona chyba nie ma sekwencyjnego gazu.ale wiem ze silnik jest na wielopunktowym wtrysku paliwa. nie bardzo sie znam na tym... ale mam caly opis instalacji

: 03 lut 2010, 23:21
autor: leopard
hali1985 pisze:sluchaj ona chyba nie ma sekwencyjnego gazu.ale wiem ze silnik jest na wielopunktowym wtrysku paliwa. nie bardzo sie znam na tym... ale mam caly opis instalacji
Wiesz mam 40 lat jestem mechanikiem samochodowym udzieliłem Ci konkretnej rady jak i co zrobić a jak jakiś nawiedzony to regulował to tak to działa więcej się nie będe produkował a gazownicy jak ich nazywacie to też ludzie i musza z czegoś żyć życze powodzenia w poszukiwaniach usuniecia usterki ;-)