Strona 1 z 2

[abk lpg] problem z gazem

: 26 lut 2010, 09:01
autor: Danonek
Witam niedawno kupilem audi 80 b4 abk 115 i zalozylem do niej gaz na poczatku bylo ok ale po tygodniu samochodu nie chcial palic z gazu a wczesniej palil na samym teraz zaczol mi palic jakies 10litrow gazu na 50 km czyli wychodzi na 100km ok 20litrów dodam ze gaz przelozylem z mojej drógiej audi na tej instalacji zostalo zrobione 11tys samochod musi sie rozgrzac na benzynie do ok 50stopni bo inaczej po przelączeniu na gaz gasnie i tak jak by go cos zalewalo trzeba wtedy na benzyne przelaczyc i krecic chwile zeby odpalila tak ogolnie to mam tez problem z moca auta czasem mial przeblyski i chodzil super a czasem mul straszny az skazówka od obrotów bardzo powoli chodzila prosze o pomoc

: 26 lut 2010, 09:40
autor: ruktaf
sprawdź sondę zapłon i mocowanie parownika czy nie jest za wysoko zamocowany. A jaka to jest instalacja .

: 26 lut 2010, 10:30
autor: Danonek
instalacja jest 2 generacji reduktor tomasetto 140 hp zawór gazowy tez tomasetto wielozawór tomasetto zawor tankowania tomasetto przełącznik centralka to stag najciekawsze jest to ze posiadam jeszcze gwarancje na instalacje ok 1 roku jak bylem u nich to pracownik tez cos mowil o tym ze jest na nic parownik a szef tego zakladu wciskal mi kid i to z 5 razy ze jest wszystko oki i tak mi ustawil raz samochod ze az caly drzal ledwo co chodzil i wedlug niego to bylo dobrze. odradzam ten zaklad montujacy gaz w świdrach koło lukowa poprostu oszusci tylko kase umia brac nic więcej a jak na gwarancje przyjedziesz to robia z ciebie glupka i chca cie wywalic tak jak bylo w moim przypadku stacja gredar

: 26 lut 2010, 12:25
autor: jacekku
Poziom płynu w chłodnicy masz odpowiedni? Parownik nie jest pokryty szronem kiedy wystepują takie objawy jak napisałeś wyżej? Moze odwrotnie po łączyłeś przewody z wodą do parownika. Sprawdź też przepływomierz.

: 26 lut 2010, 17:32
autor: krisiun1
Ustaw odpowiednią czułość membrany w parowniku i będzie przełączał się na LPG bez problemu na zimnym silniku.I zostaw na razie podzespoły samochodu.Zacznij od membrany parownika.Jeśli jest zbyt sztywna nie zdąży otworzyć się przy niskiej temp. i auto zgaśnie.

: 26 lut 2010, 18:39
autor: Danonek
przewody sa dobrze podlączone raz sie zdarzylo ze parownik zamarzl jak go z gazu palilem rano ale samochod byl w garazu i dodam parownik jak mu sie ustawi minimalne obroty to zapalal na gazie bez problemu ale jak sie rozgrzal to trzeba bylo znowu ustawiac mu oboty bo silni az gasl tak jak by nie trzymal obrotów

: 26 lut 2010, 18:56
autor: krisiun1
Wolne obroty ustawiasz swoją drogą a czułość membrany swoją.I posłuchaj rady w.a.n.t.e.d.

: 26 lut 2010, 19:10
autor: w.a.n.t.e.d
Nie pal zimnego z lpg, bo zniszczysz parownik... Najpierw rozgrzej na benzynie ;-)

: 26 lut 2010, 20:13
autor: azev17
Kolego a jazda na benzynie oraz zapalanie autka na PB nie sprawia problemów?

: 27 lut 2010, 08:14
autor: Danonek
na benzynie nie. wszystko jest oki pali bez problemów zaczelo sie tak dziac jak wyczyscilem parownik z syfu i odrazu pozniej nie chcial palic z gazu a wczesniej palil i chodzil elegancko.dodam ze na parowniku jest przejechane 11 tysiecy no i strasznie dymi ten samochod po odkreceniu korka oleju od silnika widac dymek jak leci ale leciutki taki jak ze spalin i czuc tam dziwny zapach.Spalinami albo jakas benzyna

: 27 lut 2010, 09:12
autor: azev17
Danonek pisze:na benzynie nie. wszystko jest oki pali bez problemów zaczelo sie tak dziac jak wyczyscilem parownik z syfu i odrazu pozniej nie chcial palic z gazu a wczesniej palil i chodzil elegancko.dodam ze na parowniku jest przejechane 11 tysiecy no i strasznie dymi ten samochod po odkreceniu korka oleju od silnika widac dymek jak leci ale leciutki taki jak ze spalin i czuc tam dziwny zapach.Spalinami albo jakas benzyna
Moim zdaniem nie ma co szukac przyczyn w silniku, piszesz , że na PB chodzi elegancko a na gazie nie, nie chce Ci ujmowac umiejętnosci ale moze cos spierniczyłeś przy tym parow niku lub przy montarzu tej instalacji, ja bym poszukał solidnej firmy co montuje LPG- ale porzadnej nie paproków, niech oni popatrzą, sprawdzą zrobia analize spalin.
Ja mam lpg w tym samochodzie juz 11 lat, jedyne co robię to czyszcze filterek, zmieniłem butle, i to wszystko. Ostatnio robiłem analize spalin i regulacje po założeniu stozka, wszyhtsko lata. :-)

: 27 lut 2010, 09:48
autor: Danonek
moim zdanie pasowalo by wymienic parownik i problem by znikl.A ogólnie to uwazam ze silnik abk to jest porazka mialem wczesniej abt i byl o niebo lepszy abk nie poruwnywalo sie do niego

: 27 lut 2010, 10:16
autor: krisiun1
Danonek, Tego typu opinie pozostaw dla siebie, jeśli nie potrafisz poradzić sobie ze swoim autem to oddaj do mechanika i nie zaśmiecaj forum.

: 27 lut 2010, 10:20
autor: azev17
Danonek pisze:moim zdanie pasowalo by wymienic parownik i problem by znikl.A ogólnie to uwazam ze silnik abk to jest porazka mialem wczesniej abt i byl o niebo lepszy abk nie poruwnywalo sie do niego
Oj tu musze stanąć w obronie ABK, nie słyszałem żeby ktoś miał o nim takie zdanie, to jest najlepszy model spośród 2.0 8V montowanych w B4, ja jeżdzę juz ponad 3 lata i uwież jestem bardzo zadowolony, opinie klubowiczów sa tezbardzo pozytywne, zreszta jak kupiłeś niedawno samochód i poprzednik zaniedbał to możesz mieć taką opinie.
Silnik ABT w budzie B4 jest jak najbardziej za słaby, nie mówiąc o LPG.
Tak czy inaczej ja nie znam innego silnika tak dobrego do LPG ;-)
Chcesz wymienić parownik, ale jak miałeś w ABT i dobrze chodził??
Powtarzam poradź zie dobrego fachowca od LPG

: 27 lut 2010, 10:58
autor: Darek_32
azev17 pisze:Oj tu musze stanąć w obronie ABK, nie słyszałem żeby ktoś miał o nim takie zdanie, to jest najlepszy model spośród 2.0 8V
Gwoli ścisłości - ABK to silnik 16V a nie 8V jak napisałeś.