Strona 1 z 1
[PM B3 1,8 S] instalacja gazowa
: 29 mar 2010, 20:57
autor: b5000
Drodzy forumowicze, mam do was małe pytanko. Od jakiegos czasu borykam sie z pytaniem czy założyc do mojej audiczki instalacje LPG.
Ostatnimi czasy w moim audi zostały wymienione i wyremontowane nastepujace rzeczy:
nowy akumulator
przewody WN
świece na NGK
konserwacja przepustnicy
konserwacja przepływomierza
nowa kompuka i palec
cisnienie na tłokach 12
olej mobil mineralny
nowy czujnik temperatury
przebieg 265 tys km
od wymiany do wymiany co 10 tys km bierze okolo 0,6 litra oleju
NIe mam problemów z obrotami i puki co audi jezdzi jak należy ale spalanie w miescie kosztuje mnie 50 zł na 100km wiec zastanawiam sie czesto nad instalacja LPG chociaz wiekszosc ludzi narzeka na LPG ze a to obroty falują, a to nie chce zapalać a to przerywa i nie dotyczy to tylko audi ale innych marek aut i waham sie nad tym gaze chociaz kazy mi mowi ze moje audi jest stworzone do LPG.
Jestem ciekawy co wy o tym sasdzicie. Czy zakładać gaz i narażac sie na jakies niedociagłości z nim zwiazane czy dac sobie spokój ?
: 30 mar 2010, 10:51
autor: WOJTEK26
Popraw oznaczenie silnika bo w PM nie ma przepływomierza :!:
: 30 mar 2010, 11:20
autor: Cooler27
Witam
Mam ten sam model, na liczniku mam troszke ponad 222tys. gaz od jakis 30-35tys. i nigdy nie narzekałem że coś się dzieje niedobrego. Tylko przy instalacji trzeba pamiętać o terminowych wymianach śfiec wszelkich filtrów itp. No i trzeba omijać niemarkowe stacje z gazem np. LukOil. A czy założyć to tą decyzje musisz podjąć sam.
: 30 mar 2010, 11:40
autor: serial28
Jeśli jest tak jak w opisie silnik PM to śmiało możesz zakładać . Ale piszesz że regenerowałeś przepływomierz a to świadczy że masz wtrysk mechaniczny. W takim wypadku nie polecam instalacji LPG. Ten silnik nie lubi Lpg wiem to z własnego doświadczenia

Sprawdź jaki masz silnik na bloku albo na wlepce w bagażniku i wtedy będziesz wiedział na czym stoisz.
: 30 mar 2010, 11:58
autor: azrazr
Czy ja wiem... Ja posiadam wtrysk mechaniczny i gaz III generacji spisuje się bardzo dobrze, no poza spalaniem, ale to wina już samego samochodu a nie gazu, instalacja III generacji BRC
.
: 30 mar 2010, 20:09
autor: b5000
Słuchajcie, napisalem co bylo wymienione badz konserwowane bo to mi powiedział mechanik w serwisie. Co prawda przepływomierz i przepustnice konserwowałem jako ostatnie elementy silnika. Serwisowałem autko w dość dobrej stacji w Łodzi w Nastapolu. Jest to dosc dobra i renomowana stacja ale pewnie kazdy ma inne zdanie.
Co do numeracji silnika to mam napisane w dowodzie bo własnie spawdziłem NR. SILNIKA : PM182172. Wiec albo mam źle wpisane w dowodzie albo konserwacji uległa czesc nie wystepujaca w moim aucie
Osobiscie nie znam sie na autach. Nie wiem czy posiadam wtrysk mechaniczny czy elektroniczny. Wiem tylko że pod filtrem powietrza jest jakas guma ktora musi byc sprawna jak cche zalozyc LPG i jak patrzyłem na allegro po innych b3 to niektore maja na silniku metalowe wężyki jak np w golfie mk1 gti a moja tego nie posiada.
Zatem jesli mam trysk mechaniczny to odradzacie instalacje LPG ?
: 30 mar 2010, 20:37
autor: serial28
Tu masz silnik PM
http://img41.imageshack.us/i/58219782.jpg/ A tu JN
http://img16.imageshack.us/i/21429553.jpg/ Jak pisałem wcześniej moim zdaniem Pm się nadaje idealnie do zagazowania a jn nie bardzo wybór należy do ciebie.
.
: 30 mar 2010, 21:31
autor: b5000
no to ja mam silnik PM ale to oznacza chyba ze u mechanika wyczyszcono mi cos czego nie mam czyli przepływomierz

: 31 mar 2010, 02:16
autor: leopard
jak mas PM i jest na jednopunkcie to gaz jak najbardziej bo po mimo prognoz analityków przed wakacjami litr etyliny ma kosztować 5 zł i może więcej

: 31 mar 2010, 10:34
autor: Easyrider
Cześć,
jeśli faktycznie masz PM to nie wiem, za co zapłaciłeś - tam przepływomierza nigdy nie było
Miałem PM-a 4 lata z instalacją BRC - bardzo polecam, praktycznie żadnych problemów. Uważam, że to silnik stworzony do gazu.
BTW: był juz kiedyś podobny temat...
: 01 kwie 2010, 23:10
autor: jony
Idealny silnik do gazu. Mam taką Audi i zrobiłem na niej 140000tyś. kilometrów i żadnych problemów. Należy tylko dbać o świece i kopułkę zapłonową pod warunkiem że masz oryginalne przewody zapłonowe[BERU] bo inne to szajs.
: 02 kwie 2010, 13:45
autor: tajson0909
tez mam ten silnik zagazowany i 80 tys zrobiłem bez problemow raz tylko filterki wymieniłem i to wszystko idealny silnik do gazu <ok>