Strona 1 z 1

[B4 ABK+LPG 2.0]Problem z instalacją gazową

: 04 kwie 2010, 11:13
autor: illusion
Witam.

Problem polega na tym, że komputer nie załącza gazu. Po zresetowaniu załącza(ale nie zawsze). Dopiero po jakimś czasie, jak silnik jest już bardzo ciepły, wtedy za każdym razem bez problemu. Jaka może być tego przyczyna?

Pozdrawiam.

: 04 kwie 2010, 11:20
autor: Audi 80 Polska
Napisz jaki masz ten komputer od gazu. Może masz czujnik temperatury aby nie dało się włączyć gazu gdy silnik jest zimny i on szwankuje.
Druga opcja to zaklejony smołą wydzielającą się z LPG elektrozawór, najczęściej na parowniku i do czasu aż się on nie rozgrzej nie otworzy dopływu LPG. Ja miałem tak przy parowniku BRC, musiałem czekać aż się nagrzeje albo puścić mu plus grubym kablem z akumulatora aby go "przełamało". Sprawdź czy wszystkie elektrozawory LPG pstrykają gdy poda im się plus.

[ Dodano: 2010-04-04, 11:32 ]
Jeszcze jedna opcja to to że zacina się silniczek krokowy na wężu (też od tej smoły) idącym do miksera (jeśli masz LPG II generacji).

: 04 kwie 2010, 11:36
autor: illusion
Sterownik to Landi Renzo. Przejechałem już na nim ponad 100tys kilometrów bezawaryjnie.
Parownik nie jest zatkany smołą. Sterownik nie jest podłączony przez czujnik temperatury.
Przedtem działał zaraz po zwiększeniu obrotów ponad 2tys. Obojętnie, czy silnik był zimny czy ciepły, załączał bez problemu. A teraz załącza po wielokrotnych próbach włączenia przyciskiem przełącznika "benzyna-gaz".

: 04 kwie 2010, 11:39
autor: Audi 80 Polska
A zmienia się kontrolka na nim wskazująca przełączenia na LPG? Sprawdzałeś czy pojawia się plus na elektrozaworach LPG gdy przełączasz na gaz?

: 07 kwie 2010, 18:16
autor: illusion
Kontrolka się zmienia. Plus pojawia się na elektrozaworach. Czy to może być membrana parownika?

: 07 kwie 2010, 22:58
autor: krisiun1
Jeśli możesz jeszcze wyregulować czułość membrany to spróbuj.Kręcąc w prawo membrana jest sztywna i wtedy są problemy z przełączeniem na gaz na zimnym silniku kręcąc w lewo membrana reaguje szybciej i problem na zimnym znika.Chyba że nie ma już regulacji to membrana do wymiany.

: 08 kwie 2010, 06:14
autor: Przemo80b3
Witam, a parownik ile ma lat (ile km już przejechane) ? Może po po prostu membrany się zużyły.

: 10 kwie 2010, 12:46
autor: illusion
Usterka została zlokalizowana, winę ponosi silnik krokowy, który był zanieczyszczony smolistą substancją. Wystarczyło wyczyścić i wszystko wróciło do normy. Dziękuję wszystkim za rady.

Pozdrawiam.