Strona 1 z 1

[b3 1.8 s] Przełącznik gazu-świecą dwie diody

: 02 maja 2010, 09:45
autor: davideks
Jak w temacie . Instalacja I gen. Lovato, przełącznik ma trzy diody czerwona , pomarańczowa, zielona. Do tej pory było tak: zawsze świeciła tylko jedna dioda t.j. zielona -gaz (czasem zielona i pomarańczowa przed rozruchem, czerwona benzyna. Rano odpaliłem i nie wiadomo dlaczego świecą mi teraz dwie diody. Czerwona i zielona na gazie , oraz czerwona i czerwona na benzynie. Ta czerwona ktora świeci cały czas jest na górze te które się zmieniają na dole. Dosyć długo jeździłem na pozycji 0 czyli non stop gaz. Wczoraj chciałem bujnąć najpierw na benzynie i tak już zostało. Kiedyś miałem jużtaki problem ale był on chwilowy i sam sie naprawił, teraz niestety nie.

: 02 maja 2010, 09:50
autor: piotrek 250279
strasznie to zagmatwane :mrgreen: Czyli masz caly czas na bezynce teraz?

: 02 maja 2010, 09:57
autor: pandamix
po mojemu to centralka wariuje,samochód jeździ okey?

: 02 maja 2010, 21:47
autor: Audi 80 Polska
Może po prostu to dioda oznacza rezerwę gazu... Wiesz jakiej firmy masz przełącznik to bym poszukał instrukcji i zobaczył co to oznacza.

: 03 maja 2010, 11:14
autor: davideks
To jest przełącznik STAG2-W. Jednak kontrolki są dwie u góry czerwona na dole zmienna-czerwona , zielona, pomarańczowa w zależności od rodzaju zasilania. Ta zmienna paliła się
zawsze. Ta u góry , która świeci się cały czas na czerwono nigdy nie świeciła razem z tą dolną. Wygląda to tak: Przed rozruchem pozycja II u góry czerwona na dole pomarańczowa po odpaleniu i odpowiednich obrotach u góry czerwona na dole zielona. Pozycja 0 u góry czerwona na dole zielona. Pozycja I u góry czerwona na dole czerwona. Objawy powstały bez ingerowania w elektrykę i mechanikę - z dnia na dzień.

: 03 maja 2010, 12:37
autor: Audi 80 Polska
Tu masz instrukcją: http://www.ac.com.pl/site_media/files/2 ... -W____.pdf

To na 100% rezerwa a to że zaczęła się świecić z dnia na dzień to może być wina czujnika rezerwy przy wielozaworze albo gdzieś kabel się rozłączył albo dotyka masy (nie pamiętam czy włącza on kontrolkę przy zetknięciu z masą czy gdy obwód nie jest zamknięty).
Zresztą każdemu z tych wskaźników rezerwy czy poziomu gazu lepiej nie ufać bo zazwyczaj działają jak im się podoba.

: 04 maja 2010, 08:09
autor: davideks
Napewno nie jest to rezerwa bo właśnie zatankowałem i jest toi samo. Autko jeździ poprawnie. Wszystko jest ok oprócz tej kontrolki. Pytam o nią bo może jeżdżę na dwóch zasilaniach.

: 04 maja 2010, 08:39
autor: Audi 80 Polska
Napisałem wyżej że te wskaźniki działają jak im się podoba może czujnik wypadł z wielozaworu albo gdzieś się kabel przetarł albo rozłączył. Może gazownik wcale tego nie podłączał i zrobił tak aby kontrolka się nie świeciła.
Jeśli chcesz sprawdzić czy nie pracuje na dwóch paliwach to przy pracy na gazie i sprawdź czy masz zasilanie na przekaźniku odcinającym wtrysk (lub lepiej sprawdź czy ten przekaźnik rozłącza obwód).
Przy pracy na benzynie sprawdź czy nie ma plusa na elektrozaworze parownika.

: 04 maja 2010, 12:05
autor: davideks
właśnie pojawiły się nowe okoliczności przyrody. Po zatankowaniu nie ma siły na gazie i gaśnie. Nie wiem o co chodzi. Zaraz sprawdze te podpowiedzi.

[ Dodano: 2010-05-04, 12:26 ]
aldi pisze: Przy pracy na benzynie sprawdź czy nie ma plusa na elektrozaworze parownika.
W jaki sposób to zrobić?

[ Dodano: 2010-05-04, 14:44 ]
Odziwo czerwona zgasła. Problem teraz jest taki że nie mogę wyregulować obrotów na gazie. Raz za małe raz za duże a nic nie robiłem.

: 27 maja 2010, 20:31
autor: Pavlo1985
może parownik padł

: 27 maja 2010, 21:14
autor: Przemo80b3
witam. Podjedź kolego do dobrego gazownika, i za 20 PLN-ów wyregulują Ci parownik. A jeżeli nie będzie się dało wyregulować reduktora to albo regeneracja tego co masz, albo wymiana na nowy ;-)