Strona 1 z 4

[B3 1.8s 90KM] Nie jezdzi na benzynie, gaz bez zarzutu.

: 10 maja 2010, 14:47
autor: loki16-17
Otoz jestem nowy na forum jesli pisze w zlym temacie prosze moderatora o nie usuwanie temetu lecz przeniesienie do odpowiedniego dzialu.
Moj problem polega na tym ze autko nie odapla na benzynie jak i na niej nie jedzie na gazie jest wszystko ok. Niestety nie znam sie za dobrze na nazwach czesci ale postaram sie opisac co zaobserwowalem. Brat siedzial w aucie i probowal odpalic na benzynie pulsujac pedalem od gazu, ja ruszalem talerzem ktory miesci sie przy rozdzielaczu i dostosowujac jego poziom do obrotow silnika to na benzynie odpalal i chodzil bez zarzutu myslalem ze za slaby jest ciag powietrza od kolektora ssacego i nie ma sily podnisc ow talerza no ale to na gazie by nie mogl tez.Przystawiajac reke do gomy idacej od kolektora to na LPG prawie wciaga reke do srodka wiec ciagnie. A wiec czemu jak podnosimy reka talerzyk dziala a jesli ma to zrobic sam to nie dziala. Dodam ze probowalem podkrecic na regulacji tego talerzyka aby byl w gorze wtedy bedzie przeswit i bedzie mial skad brac powietrze. Podnaszac go na maxa autko chodzi do 3 tys obr/min no ale wolalbym aby normalnie jezdzilo wiec prosze o opinie co moze byc przyczyna bo ja juz nie mam pojecia teraz mam talerz ustawiony na dole i nie moge jezdzic na benzynie caly czas eksploatuje auto na LPG.
Pozdrawiam wszystkich i licze na madre wypowiedzi a nie typu (to nie ten temat).

: 10 maja 2010, 16:45
autor: Karto
Ten talerzyk musi być odpowiednio ustawiony- około 1.9mm od dolnej krawędzi, na talerzyku powinien być rysunek jak powinien być ustawiony. Od tego można zacząć:)

: 10 maja 2010, 20:09
autor: loki16-17
Dziekuje za pierwsza odpowiedz, ale zastanawiajac sie to jak wczesniej mialem ustawione wyzej to dzialal tylko do 3 tys. obr/min czyli mial od czego zaczynac ssanie a pomimo tego nie ciagnal dalej talerzyka, moze to cos z rozdzielaniem bynzyny bo ta wajha pod talerzykiem troche ciezko chodzi, moze jakis silniczek ma nia sterowac, pomagac jej?
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

: 10 maja 2010, 20:55
autor: bartek18150
najprawdopodobniej zajechana pompka paliwa, dobrze by bylo zmiezyc jej cisnienie. W srodku rozdzielacza jest tłoczysko odberajace cisnienie paliuwa. Przyjzyj sie rowniez czy na tej siwej kostce przykreconej na dwie srubki (regulator cisnienia) nikt nie gmyral

: 10 maja 2010, 21:00
autor: loki16-17
Nikt nie gmyral tzn. popatrzec czy odlaczona czy co. Co do pompki paliwa to slychac po wylaczeniu ze pracuje ale moze nie dawac dobrego cisnienia tak jak mowisz, jak moge ja sprawdzic no bo kupujac nowa pcham sie w koszty a nie wiem czy to, to a nie chce wydac kasy na niepotrzebne rzeczy lepiej sporzydkowac na cos co jest walniete. Takze czekam na przepis jak ja najlepiej sprawdzic:)

: 10 maja 2010, 21:15
autor: bartek18150
wstawiasz trujnik i przewod paliwowy i podlanczasz manometr <ok>

i zastosuj sie od wskazowek moderatora....

: 10 maja 2010, 21:18
autor: loki16-17
Kurcze nie posiadam manometru wiec nie sprawdze, postaram sie zalatwic druga pompke. Jelsi ktos wie co jeszcze moze byc niech pisze.

: 12 maja 2010, 10:47
autor: adamooo
Kolego jezeli masz tak zwany "stary gaz" a nie sekwencyjny ....choć niewiem dokładnie czy to bez róznicy.... to rozkręc sobie kostke od gazu tam gdzie jest przełącznik benzyna gaz , tylko uwazaj jest tam taki mały pierdzielnik metalowy jest bardzo mały zeby go nie zgubic , i po prostu przeczysc wszystko w srodku wacikiem lub czymś innym , styki mogą byc zabrudzone i przez to możliwe ze nie gada na benzynie . Mam nadzieję ze to pomoze.
Pozdro :-D

: 12 maja 2010, 11:09
autor: WOJTEK26
Loki16-17 popraw oznaczenie silnika bo to nie jest PM

: 12 maja 2010, 16:04
autor: adamooo
Tez mi sie tak wydawało :mrgreen:

: 12 maja 2010, 21:52
autor: loki16-17
Na jaki zmienic?

: 13 maja 2010, 14:32
autor: adamooo
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/51/55/

tutaj masz opisy z regulaminu , jezeli masz wtrysk jednopunktowy to masz PM jesli wielopunktowy to JN , a jezeli gaznik to JV.

: 13 maja 2010, 14:40
autor: bloku
adamooo pisze:
tutaj masz opisy z regulaminu , jezeli masz wtrysk jednopunktowy to masz PM jesli wielopunktowy to JN , a jezeli gaznik to JV.
Na mechaniku może być JN (90KM), DZ (112KM) oraz PV (110KM) wszystkie montowane w B3 z tym że dwa ostatnie na początku produkcji (1987-1988)

Na jednopunkcie tylko PM

Na gaźniku DS (90KM) , JV (90KM) , NE (90KM) , RU (75KM) oraz SF (87KM) z tym że dwa pierwsze montowane w pierwszych latach produkcji.

Takie małe sprostowanie do silników 1,8 w B3 sedan.

: 13 maja 2010, 15:12
autor: adamooo

: 13 maja 2010, 19:14
autor: gibalohio
Przeczytaj, między głowicą a blokiem silnika pisze jakie ma oznaczenie ten silnik. Będziesz miał pewność. Co do wajchy jeśli nie ma ciśnienia wajcha powinna chodzić leciutko. Jeśli jest ciśnienie powinna chodzić ciężej, ale miarowo. Jeśli chodzi ciężko bez ciśnienia, bądź ma jakieś przeskoki to zatarte jest tłoczysko i rozdzielacz jest do wymiany. Sprawdź również ciśnienie, jeśli nie masz manometru możesz w przybliżeniu określić tz. na oko. Odkręć wąż paliwowy który dochodzi do rozdzielacza i niech ktoś pokręci rozrusznikiem. Paliwo powinno dość mocno tryskać, jeśli "sobie leci" to od razu wiadomo że jest coś nie tak a ciśnienie jest za małe. Jeśli "sobie leci" sprawdź napięcie na pompie. Co do klapki, to na zdjęciu widać że raczej jest dobrze ustawiona żeby mieć pewność wrzuć 2zł na klapkę od strony rozdzielacza, jeśli rant dwuzłotówki zgadza się z rantem górnej krawędzi najwęższej części tego leja to jest dobrze. 2 zł ma dokładnie 2 mm a klapka ma być ustawiona od 1,9mm do 2,1 więc 2 zł jest ok.