Strona 1 z 1

[c4 2,0 AAD LPG] problem z wolnymi obrotami

: 28 maja 2010, 17:04
autor: dymec
Witam

Co prawda jeżdżę audi 100 (mechaniczny wtrysk) to jednak fachowość waszych porad może być ostatnią deską ratunku.

Problem polega na falowaniu obrotów na biegu jałowym podczas jazdy na gazie, zwykle to wygląda tak, że po przejściu na luz obroty spadają (czasem gasną) do 100 i potem podnoszą się do wymaganych 900. Jest to bardzo uciążliwe.

Posiadam gaz II generacji, reduktor BRC AT 90E, dodatkowo mam zamontowany emulator sondy lambda ESL. Problem świec, kabli, kopułek wykluczmy.

Na benzynie PB jeździ super, super się przełącza na gaz i super też na gazie się jeździ. Nic nie zamula wszystko ok.

Pytanie
Co mogę zrobić aby obroty biegu jałowego podczas jazdy na gazie były stabilne?

dzięki z góry
[/quote]

: 28 maja 2010, 20:37
autor: dymec
no ok tak zróbmy. aczkowiek czuje że problem jest głębszy i bardziej skomplikowany. Na benzynie silniczek krokowy działa bez zarzutu.

[ Dodano: 2010-05-28, 20:39 ]
oczywiscie wszystko się dzieje na zimnym i gorącym silniku - nie ma to znaczenia

: 28 maja 2010, 20:41
autor: Dregan
mam to samo u siebie musiałem śruba podkręcić obroty bo by gasła fakt 2.3 ale objaw ten sam;] i teraz po zdjęciu nogi z gazy nie wciska sie ten potencjometr od regulacji wolnych bo śrubka za daleko wykręcona xD

: 28 maja 2010, 21:10
autor: dymec
mowisz o tej srubie parownika/reduktora?

a w normalnym prawidlowym stanie jakie masz obroty na gazie na wolnym ?

[ Dodano: 2010-05-28, 21:11 ]
czyli mam ją maksymalnie wykreicic?

[ Dodano: 2010-05-31, 08:45 ]
Chłopaki pomóżcie który muszę coś zrobić z tymi wolnymi obrotami na gazie