Strona 1 z 2
[2.0 ABK LPG] Problem z LPG
: 01 cze 2010, 01:50
autor: maliniak
mam problem z instalacją gazową może to wina instalatora chodzi mi o instalację stag 300 mój problem polega na tym że po odebraniu auta od instalatora auto na wolnych obrotach troche szarpalo silnikiem a w czasie jazdy powyżej 4000 obr/min poprostu tak jakby go odcinało i nie chciał wchodzić na wyższe obroty po ponownej regulacji to się poprawiło wchodzi na obroty ale teraz po uruchomieniu silnika i przełączeniu na gaz auto nie chodzi na jeden cylinder i szarpie dopiero jak zrobie przygazówke to zaczyna pracować na wszystkie cylindry to samo się dzieje jak przełącze z gazu na benzyne tak jakby nie pracował jeden wtryskiwacz proszę o porade
: 01 cze 2010, 02:05
autor: Jareczek191
na poczatek to ogarnij bardziej nazwe tematu a nie tak wszystko na kupie.. a wiec mam rozumiec ze swiece kable nowe. jezeli tak to sprawdz czy na tym garze co ci nie pali masz iskre. jak nie to zamien przewody i zobacz czy przewody sa dobre. jak nic z tego nei wyjdzie to koplulka i tak po kolei
: 01 cze 2010, 07:29
autor: jacekku
Czy objawy występują tylko na lpg?
: 01 cze 2010, 08:50
autor: Audi 80 Polska
Napisz jakie masz wtryskiwacze gazu.
maliniak pisze:obroty ale teraz po uruchomieniu silnika i przełączeniu na gaz auto nie chodzi na jeden cylinder i szarpie dopiero jak zrobie przygazówke to zaczyna pracować na wszystkie cylindry to samo się dzieje jak przełącze z gazu na benzyne tak jakby nie pracował jeden wtryskiwacz proszę o porade
Sprawdź czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza, może gazownicy nie dociągnęli którejś opaski. Sprawdź przewód od serwa.
https://audi80.pl/abk-sekwencja-trze ... t13393.htm
https://audi80.pl/b4-20-abk-94-nowa- ... t21386.htm
https://audi80.pl/80-b4-abk-problemy ... t15800.htm
[ Dodano: 2010-06-01, 08:51 ]
I popraw nazwę tematu zgodnie z zasadni tytułowanie w tym dziale:
https://audi80.pl/-zanim-co-tu-napis ... vt9608.htm
Bo administracja pośle temat do kosza.
: 01 cze 2010, 09:37
autor: WOJTEK26
_uwaga
Zeby cos wiecej powiedziec napisz dokłądnie co masz zamontowane dodatkowo zdjecia spod maski oraz jezeli masz to screeny z ustawieniami instalcji.
80B4[2.0 ABK LPG]
: 03 cze 2010, 11:57
autor: maliniak
: 03 cze 2010, 12:54
autor: Motostacja pl
Z sondą lambda montowaną w katalizatorze jest pewien problem, gdyż po wywaleniu kata jest mniejsza kompresja spalin co powoduje że odczyty z sondy nie są prawidłowe. Tak bynajmniej czytałem. Jest tego pewne rozwiązanie, ale tu akurat już ci nie pomogę. A swoją drogą coś ten twój gazownik słaby jest, bo wszystkie te rzeczy powinien sprawdzić, tym bardziej przy sekwencji. Mój pokazywał mi pracę sondy lambda itp.
: 03 cze 2010, 14:34
autor: misiek .
Witam. Telepaniem silnika akurat za bardzo się nie przejmuj one po prostu tak mają na sekwencji. Trochę można to zniwelować wzbogacając mieszankę na wolnych obrotach. Ale jeśli dobrze kojarzę to masz chyba czerwone Walteki, jeśli dobrze pamiętam to żółte ledwo co wyrabiają przy full-group w abk

więc gazownik się coś nie popisał w doborze komponentów

pzdr.
: 03 cze 2010, 18:42
autor: Motostacja pl
misiek . pisze:Telepaniem silnika akurat za bardzo się nie przejmuj one po prostu tak mają na sekwencji.
Nie wiem czy "ten typ tak ma" ale zawsze myślałem że przy sekwencji nie powinno być różnicy w pracy na BP/LPG. Tak bynajmniej jest u mnie. Gdyby nie kontrolki od LPG to nie wiedziałbym kiedy silnik chodzi na PB a kiedy na LPG bo różnicy naprawdę nie ma - bynajmniej u mnie.
: 03 cze 2010, 22:47
autor: misiek .
Labiel pisze:Nie wiem czy "ten typ tak ma" ale zawsze myślałem że przy sekwencji nie powinno być różnicy w pracy na BP/LPG.
Powiem z własnego doświadczenia. Miałem abk na 2 generacji i nic nie telepało. Zmieniłem na sekwencje i delikatnie rzuca. To tzw. telepanie niweluje się wzbogacając mieszankę na wolnych obrotach. Po ruszeniu oczywiście wszystko działa jak na benzin :lol:
Labiel musisz pamiętać że ty masz adr-a na jeśli się nie mylę pełnej sekwencji. Abk jest na full group czyli wszystkie wtryskiwacze leją na raz dla tego czas wtrysku jest bardzo krótki, dla tego wtryskiwacze gazu muszą mieć wysokie parametry jeśli chodzi o czas wtrysku.
Jeszcze zdanie do autora tematu. Jeśli nie masz kata to wsadzaj sonde w kolektor i po kłopocie. pzdr.
: 04 cze 2010, 00:48
autor: maliniak
wsadziłem sondę przed strumienicą ale muszę ją wymienić bo coś z nią nie tak w tej chwili całkiem ją odłączyłem i zniknął problem z tym jednym cylindrem nie wiem na czym to polega ale po przełączeniu chodzi na wszystkie gary
: 04 cze 2010, 09:10
autor: rsdziadek
Nic nie ma telepać na wolnych obrotach, ale przy czerwonych waldkach nie wiem czy można poprawnie ustawić.
: 04 cze 2010, 09:45
autor: WOJTEK26
Po pierwsze czerwone Valdki nie wyrabiaja na wolnych i dlatego telepie, po drugie za długie przewody od wtryskiwaczy do wkretek. Wymień wtryski na Magic Jety, MAtrixy lub jezeli chcesz tanie to na Valdki ale żółte o zmniejszonym skoku. Sonde wkrec w kol wydechowy i bedzie dobrze.
: 04 cze 2010, 13:11
autor: maliniak
miałem żółte Valdki owszem na wolnych mniej rzucało ale na wyskoich powyżej 3.5 tys obr/min odcinało albo zalewało. dochodził max do 4tys i momentalnie go przyhamowało najgorzej było przy wyprzedzaniu wiecie o co chodzi a na czerwonych tego nie ma będę musiał jeszcze spróbować inne wtryski
: 04 cze 2010, 13:30
autor: jacekku
Panowie ja mam szare wtryski ( nie wiem jakiej firmy) i na wolnych nic mi nie telepie przy wysokich też nic się nie dzieje. Jak pisze kolega Labiel gdyby nie kontrolki można by się było oszukać.
Dodam że sonde mam na początku puszki po katalizatorze i mimo tego że w środku nic nie ma też nie widze jakiejs różnicy ( ale wiem że może być nie dogrzana i to sam mam zamiar zmienić)