Strona 1 z 1
[ C4 2,3 AAR] Duże spalanie lpg - dziwne zachowania samo
: 06 cze 2010, 21:05
autor: sowix1
witam. Mam problem ze swoją 100 c4 2,3 AAR 92r z instalacją gazowa. Ostatnio zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Jak jeździłem ostatnio na lpg było fajnie - 10-11 l trasa i miasto do 15 l a teraz po regulacjach na gazie to nie dość że samochód pali mi 20 l lpg/100 na trasie to jeszcze na wolnych obrotach przy dodaniu gazu słychać dziwne stukanie tak jakby w tłumikach - jakby nie dopalał gazu, a ostanio nawet strzelił i anty wybuch wypadł. Falowały też bardzo obroty i teraz też nieznacznie się to dzieje. na pb 98 również olbrzymie spalanie - nawet 13 l trasa a miasto 16-18 (jazda i na lpg i na pb spokojna - nie więcej niż 3000 obr i 120 km). Według porad wykonałem w warsztatach:
- regulacja zapłonu
- wymiana sondy lambda (oryginał, nowa)
- wymiana silniczka krokowego
- wymiana kopułki, palca, świec (ngk), przewodów (ngk)
- regulacja instalacji gazowej
Skutki:
- spalanie PB spadło
spalanie lpg wzrosło - ostatni wynik to tarasa - 19 l lpg (spokojna jazda)
- przy odpalaniu długo trzeba trzymać żeby zapalił i jak się nie przytrzyma gazu to zgaśnie a ponowne odpalenie jest ciężkie
- stukanie w tłumikach na lpg zostało
- obroty już bardziej stałe ale jeszcze zdarza się, że gaśnie lub falują
- czasem na lpg przy mniejszych obrotach przerywa.
: 06 cze 2010, 23:37
autor: radkuj
Witam. Skoro po regulacji LPG spalanie jest nadal wysokie to może warto sprawdzić w jakim stanie są membrany w parowniku.
: 07 cze 2010, 01:49
autor: pawelja89
Ja bym sprawdził ciśnienie na zaworach. Kumpel kiedyś też miał ten sam problem ze palił mu z19 gazu przy spokojnej jeździe i jak dobrze pamiętam miał też 2,3.
: 07 cze 2010, 05:53
autor: sowix1
pawelja89 pisze:Ja bym sprawdził ciśnienie na zaworach. Kumpel kiedyś też miał ten sam problem ze palił mu z19 gazu przy spokojnej jeździe i jak dobrze pamiętam miał też 2,3.
Podaję ciśnienie - też było mierzone:
1- 14,8
2- 14,7
3- 14,8
4- 15,2
5- 15,2
Z tego co mówił diagnosta to dobry wynik
: 07 cze 2010, 17:16
autor: pawelja89
No to w takim razie nic nie przychodzi mi do głowy co może być tego przyczyną

: 10 cze 2010, 11:36
autor: jastrzabb4
u mni zawiesila sie przepustnica ta co idzie od parownika do wtrykiwazca ...
regulacja byla elektryczna lecz , rozebralem ja i zobaczylem ze sie zapiekla/zatarła
wiec wyciaglem srodek tej elektrycznej regulacji skrecilem to uciełem przewod zasilajacy LPg i wstawilem reczna regulacje pomoglo ... to i ta malo wam palil ja za 50zl okolo 23-24 litry gazu robilem niecale 70Km i auta ani nie dławilo ani nic dopiero ten zabieg pomogl i odpowiednia regulacja
: 21 gru 2010, 06:52
autor: wolverin190
Mam bardzo podobny problem. Czy udało się dojść u Ciebie co jest ze
schematem nie tak?
: 10 sty 2011, 02:53
autor: rodger83
witam ja ma tez taki problem ze bylem ustawic gaz i pali mi teraz nawet 15 litrow gazu:( mam audi b4 2.0 150.
Re: [Audi c4 2,3 AAR] Duże spalanie lpg - dziwne zachowania
: 10 sty 2011, 05:17
autor: DżiPi
sowix1 pisze:witam. Mam problem ze swoją 100 c4 2,3 AAR 92r z instalacją gazowa. Ostatnio zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Jak jeździłem ostatnio na lpg było fajnie - 10-11 l trasa i miasto do 15 l a teraz po regulacjach na gazie to nie dość że samochód pali mi 20 l lpg/100 na trasie to jeszcze na wolnych obrotach przy dodaniu gazu słychać dziwne stukanie tak jakby w tłumikach - jakby nie dopalał gazu, a ostanio nawet strzelił i anty wybuch wypadł. Falowały też bardzo obroty i teraz też nieznacznie się to dzieje. na pb 98 również olbrzymie spalanie - nawet 13 l trasa a miasto 16-18 (jazda i na lpg i na pb spokojna - nie więcej niż 3000 obr i 120 km). Według porad wykonałem w warsztatach:
- regulacja zapłonu
- wymiana sondy lambda (oryginał, nowa)
- wymiana silniczka krokowego
- wymiana kopułki, palca, świec (ngk), przewodów (ngk)
- regulacja instalacji gazowej
Skutki:
- spalanie PB spadło
spalanie lpg wzrosło - ostatni wynik to tarasa - 19 l lpg (spokojna jazda)
- przy odpalaniu długo trzeba trzymać żeby zapalił i jak się nie przytrzyma gazu to zgaśnie a ponowne odpalenie jest ciężkie
- stukanie w tłumikach na lpg zostało
- obroty już bardziej stałe ale jeszcze zdarza się, że gaśnie lub falują
- czasem na lpg przy mniejszych obrotach przerywa.
Sprawdź,czy nie ma nieszczelności przy krokowym.Rurka od krokowego w kształcie litery 'L" (ta dolna) oraz rurka,która idzie pod kolektorem ssącym od krokowca do plastikowego trójnika i wszystko co z tym związane.U mnie właśnie ten trójnik plastikowy miał małe,niewidoczne praktycznie pęknięcia,które powstały od temperatury.Koszt ORI 30 pln-ow.Elementy gumowe(rurki) też często potrafią ładnie wyglądać-ale nie są szczelne.