Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABT]Wymiana parownika/reduktora "necam"
: 02 cze 2007, 21:18
autor: Brother_red
Witam wszystkich. Stanąłem przed problemem wymiany parownika, posiadam instalację firmy necam instalacja z 92 roku II generacji czyli najprostszy parownik. Jest to oryginalna holenderska instalacja, która siedzi w aucie od momentu kiedy wyjechał z salonu

Zestawów naprawczych do tego parownika już się nie produkuje więc jakoś sobie radziłem wszytko dorabiałem sam i chodził świetnie, ale skończyły mi sie materiały z których robiłem membrany i uszczelki. Czy ktoś z was wymieniał parownik taki jak mój na parowniki innej firmy? Chciałbym wiedziec jaki kupić, jakiej firmy żeby to wszystko miało ręce i nogi. Z góry dzięki za pomoc.
: 02 cze 2007, 22:19
autor: Miro1
wyżuć stary reduktor zapakuj jakis nowy reduktor lovato czy Landi plus komp Bingo -M i bedziesz zadowolony a tak na marginesie do jendopunkta zakłada sie tylko II generacje. ale ABT jest to bardzo fajny silnik i prosty w obsłudze. i sprawdz jeszcze sonde i jak z papierami na butle!!.? (przeglad)

: 03 cze 2007, 14:16
autor: kilerek 23
pewnie że możesz wymienić parownik ... myśle że lovato będzie dobry i nie będzie problemu z montażem... pozdro!!!!
: 03 cze 2007, 14:51
autor: boskijacek447
Póki co lovato bedzię najlepszy do tego samochodu i póki dostepne są do neigo części koszt nowego z wyminaą ok 250-350 zalezy gdzie i kto
teraz instalacje troche zaczynją drożeć
a jeśli chcesz wymienić mmbrame to jedź do sklepu i spróbuj wybrac jakaś w miarę wiekszą żebyś mół przerobić ja na taka która bedzie Ci pasować tzn wyciać na wymiar i zrobić nowe dziurki na peweno bedzie chodzić testowane nie raz bo nie każdy chce wymieniać cały parownik na nowy
A poza tym jeźli chcesz zeby Ci bryka elegancko śmigała i spalanie troszeczke spadło i nie były oczuwane staty mocy spróbuj zamontować BLOSS'a jest nprawdę dobry cena też ok 250-300zł
: 03 cze 2007, 14:51
autor: wilu8
napewno parownik musisz dobrać moca najlepszy bedzie do ok 100koni mech
potem musisz dobrac wszystkie wyjscia na wode i gaz , rurke do zbiornika żeby nie było za duzo przerabiania , chociaz po tylu latach to napewno pasowało by weże pozmieniac , firma jaks renomowana żadnych niewiadomo co

: 03 cze 2007, 14:57
autor: boskijacek447
Węże gumowe polecam z firmy Semperit są naprawde dobre a co do miedzi to musisz sprawdzić czy masz jakiś wiekszyh zwó z ktorego bedziesz mógł odwinąć coś do parownika jeźlei było by nieystarczjaco bo skoro tak długo masz te instalcje to najlepiej zębyś odcial samą końcówke z zaklepanym korlaikiem i dał nowe
chyba żę ogólnie miedź 6mm słąbo się trzyma to też wypada wymienic ale to juz musisz sparwdzić bo awsze jest tak że jak sie coś ruszy to zaraz robia sie nieszczelności cos penie itp.
: 04 cze 2007, 00:38
autor: Brother_red
Napewno wykorzystam każdą waszą radę i podpowiedź

W dorabianie membran nie bedę się juz bawił, ale twój pomysł boskijacek447 jest dobry. Popatrze na rynku i coś wybiorę. Jak tylko zmienie parownik napisze co i jak

Choć popatrze jeszcze na mój temat bo może akurat napisze ktoś jaki dokładnie parownik wsadził zamiast necam`a wtedy po prostu kupię konkretny model.
: 25 wrz 2007, 15:42
autor: Miro1
koledzy ja też stoje przed wymianą reduktora i mam LOVATO w gazowni mi oferują Tomasseto czy lepiej sobie kupić Lovato gdzieś i załozyc słyszeliście o tym Tomassetto? wołają 350 zeta z wymianą, czy lepiej dolozyc pare groszy do Lovato.
: 25 wrz 2007, 16:06
autor: Danek
350 zeta za Tomasetto? :shock: . A co on ze złota :mrgreen: ? Tomasetto kosztuje w granicach 150-200 złotych. więc 150 za robotę to lekka przesada. Tomasetto to całkiem dobre reduktory, stabilnie trzymają ustawienia przez cały okres żywotności membran (ok. 80 kkm) i dość łatwe w regulacji.
Lovato - koszt ok.250 zł - o wiele wytrzymalsze (spokojnie wytrzymują 200kkm, a są tacy co zrobili 350) ale przy niezbyt dobrze dobranym mikserze mogą sprawiać kłopot w regulacji. Uwaga na czeskie podróby. Tańsze i gorsze. Rozróżnić je można po gnieździe króćca gazowego. Oryginał włoski ma okrągłe gniazdo, a czeska podróba - kwadratowe.
: 25 wrz 2007, 22:04
autor: Miro1
Po jakim własciwie przebiegu powinno się wymienić reduktor i od czego w głównej mierze to zalezy bo przy sprawnym silniku i dobrej regulacji nie powinien spalic 14 15 litów po mieście tylko mniej ? to chyba tylko reduktor
: 26 wrz 2007, 08:44
autor: Danek
Miro1 pisze:Po jakim własciwie przebiegu powinno się wymienić reduktor i od czego w głównej mierze to zalezy
To zależy od żywotności membran i sposobu traktowania reduktora. Odpalanie z gazu zwłaszcza w zimie, szybkie przerzucanie na LPG (zwłaszcza w zimie) znacznie przyspiesza zużycie membran. Jak już pisałem jedne (większość) wytrzymują ok. 80 kkm inne (np. lovato) potrafią przy dobrym traktowaniu, pociągnąć i 300 kkm.
ABT z II generacją, po mieście, przy bardzo krótkich odcinkach pali ok. 13-13,5 latem, zimą potrafi wypić i 16 (szczególnie jak się szybko przełącza na LPG). Ilość spalanego gazu w mieście jest bardzo mocno uzależniona od warunków jazdy, dlatego najlepszym wskaźnikiem spalania jest jazda w trasie, wtedy warunki są w miarę jednakowe, a nie po mieście. Na spalanie ma też ogromny wpływ (w przypadku II generacji) stan sondy lambda.
: 26 wrz 2007, 08:48
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
Brother_red, Zadzwon do Krakowa do firmy AUTO GAZ HOLANDIA, może oni coś poradzą, ja też mam taką samą instalacje gazową i u nich serwisuje.
32-086 Kraków - Węgrzce 301
012 285-83-01
www.autogazholandia.pl
: 26 wrz 2007, 22:46
autor: Brother_red
Oooo dzięki

Ja dzwoniłem do tej firmy
http://www.necam.pl/ niestety parowników do naszych instalacji już nie posiadają....są to zbyt stare instalacje, ale i tak uważam je za naprawdę dobre :mrgreen: w B3 też taką miałem i super autko latało. Aaa napisz mi jak na NECAM`ie ta Twoja 115`stka pali w trasie i miescie.
: 29 wrz 2007, 23:00
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
W mieście pali od 12 - 15l / 100km w zależności od rodzaju jazdy.
Na trasie :
- 2 osoby, słowackie równe drogi,5 bieg przez 300 km, spalanie 8,6l/100km
- 4 osoby + bagaż (full bagażnik) polskie drogi 10,8l/100km
Teraz zrobiło się chłodniej i średnia wyszła mi 14.8l/100km troche duzo

ale może to wina gazu bo zatankowałem wyjątkowo tani na JET.Zawsze tankuje na BP i spalanie jest znacznie mniejsze.
A Ty jakie masz wyniki spalania na 100 km ? Na jakiej stacji tankujesz?
Pozdrawiam
: 30 wrz 2007, 17:42
autor: Brother_red
Teraz spalanie mam raczej kiepskie

od czasu kiedy auto straciło moc. Palił mi wcześniej w mieście 14l na trasie 11l...teraz 15l miasto trasa 12/13l. Niestety nie uporałem sie dalej z brakiem mocy w tym moim ABT.