Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABK+LPG] zmiana z I na II gen
: 27 lip 2010, 18:49
autor: Jareczek191
Panowie czy da się jakimś małym kosztem zmienić z I gen na druga . u mnie jest I i mi pali dość dużo. czy to poprawi mi spalanie? bo 15 litrow na setke to trako. i to przy wymianie parownika regulacji gazu, wymianie przepływomierza. filtrow kabli sondy. heh . a mam do kupienia calosc za 100 zl. czyli silniczek krokowy centalke itd.
: 27 lip 2010, 19:55
autor: shellah
tak jak napisałeś 100zł + założenie jeśli nie chcesz się w to sam bawić.
Parownika nie musiałbyś wymieniać tylko okablowanie+emulator sondy+silniczek i chyba wszystko.
Rzeczywiście ci bardzo dużo pali bo dla porównania moje 2.8 pali tyle samo a w trasie ok 12l.
Radziłbym zmienić emulator w tym co masz i zobaczyć czy coś to da
: 27 lip 2010, 20:22
autor: marko
jeszcze zależy jaki sterownik , bo może się okazać że to jakiś staroć a silniczek krokowy po sporym przebiegu i będzie się zacinał , polecam Ci STAG100 u mnie chodzi rewelacyjne
: 27 lip 2010, 20:29
autor: shellah
tak ale jemu chodzi o II gen a nie od razu sekwencję

: 27 lip 2010, 20:52
autor: marko
: 27 lip 2010, 21:47
autor: shellah
no mój błąd

ale moim zdaniem jeśli chodzi o starsze instalacje to niezawodne są BRC
: 27 lip 2010, 23:59
autor: Jareczek191
shellah pisze:Radziłbym zmienić emulator w tym co masz i zobaczyć czy coś to da
chodzi o to ze ja tam u siebie teraz wogole emulatora nie mam. heh ciekawe . a sam tego bym nie założył?? chyba da rade tylko okablowanie dobrze po podpinać
[ Dodano: 2010-07-28, 00:09 ]
http://allegro.pl/item1141671312_uklad_ ... ambda.html a jak bym to zakupil?? cos jeszcze trzeba

: 28 lip 2010, 09:18
autor: Audi 80 Polska
Nie nic więcej nie trzeba dokupować poza jakimiś materiałami do instalacji, ale to co potrzebne wychodzi podczas zakładania (jeśli będziesz robił to sam).
: 28 lip 2010, 09:36
autor: Padre (LDZ)
Jeśli masz choć minimalne pojęcie gdzie co masz w silniku, i potrafisz przeczytać poprawnie schemat podłączeniowy, to dasz rade.
Ja nie jestem specjalistą w tym zakresie, a Bingo M założyłem i ustawiłem sam.
Oczywiście nie obeszło się bez kilku porad Forumowiczów.
: 28 lip 2010, 11:29
autor: marko
http://allegro.pl/item1141671312_uklad_ ... ambda.html a jak bym to zakupil?? cos jeszcze trzeba

[/quote]
brakuje przełącznika benzyna/gaz oraz brak emulatora wrtysku
: 28 lip 2010, 14:20
autor: Jareczek191
Padre (LDZ) pisze:Jeśli masz choć minimalne pojęcie gdzie co masz w silniku, i potrafisz przeczytać poprawnie schemat podłączeniowy, to dasz rade.
z tym to mysle buie buylo by problemu .
marko pisze:brakuje przełącznika benzyna/gaz oraz brak emulatora wrtysku
przelacznik beznzyna gaz nei moze byc z tej instalacji co teraz mam??
: 28 lip 2010, 15:24
autor: marko
Jeżeli przełącznik , który posiadasz jest tego samego typu co podany na aukcji , to może być .
Pozostaje jeszcze kwestia zaprogramowania sterownika
: 28 lip 2010, 17:57
autor: Audi 80 Polska
Ten sterownik STAG XL można podłączyć do praktycznie każdego przełącznika benzyna/LPG. Podłącza się go pod elektrozawór LPG i gdy przełącza się na gaz to jest on jednocześnie włączany. Wyższy model stag 50 ma już wbudowany przełącznik (przez co ma więcej bajerów) ale ten spokojnie podłączy się tego co jest.
Stag XL ma już wbudowany emulator sondy lambda...
Tutaj jest instrukcja jego instalacji:
http://www.google.pl/url?sa=t&source=we ... RkiNlcU8Tg
: 28 lip 2010, 21:59
autor: Jareczek191
czxyli tylko potrzebny mi jest emulator wtrysku?? a nei wiecie ile za takie podoaczenie moze wziac gazownik?? i czy sie wogole podejmie takiej roboty. bo mi te spalanai denerwuje juz. i nie mam czego sie czepic. wiec to bym zalozyl. jutro porobie zdjecia i pokaze co i jak co mam itd
: 28 lip 2010, 22:44
autor: Audi 80 Polska
Jareczek191 pisze:czxyli tylko potrzebny mi jest emulator wtrysku??
Nie jest konieczny przy ABK wystarczy zwykły przekaźnik (masz już założony) do odcięcia wtrysku pb.
Podejrzewam że założenie to koszt 50-100zł.
Nie spodziewaj się że ten sterownik zdziała cuda, przy dobrze dobranej i ustawionej instalce I generacji powinno palić praktycznie tyle samo co na II.