Strona 1 z 1

[B3 2.0 16v] problem z gazem

: 08 sie 2010, 19:05
autor: b0l020
Witajcie.
Piszę z wielką prośbą do was ,ponieważ moje Audi bardzo dużo pali około 25 L na gazie i w dodatku czasami nie ma siły (strasznie się muli) a na benzynie jeździ bez problemów.
Spalanie benzyny jest prawidłowe tzn 8-9 L na 100.

Dodam ,że membrany w parowniku wyglądają jak nowe.

: 08 sie 2010, 19:07
autor: Motostacja pl
Gazownik => regulacja gazu :?: :roll:

...

: 08 sie 2010, 19:19
autor: b0l020
Zapomniałem dodać ,że regulacja gazu nic nie daje.

: 08 sie 2010, 19:46
autor: kaline1984
Dzięki za piwko :lol: . Ale jak tak szybko zdążyłeś obliczyć ile pali benzyny i LPG jeździłeś na pełnym baku i butli po 100km i tankowałeś.


Bo z mojego doświadczenia wynika ze masz strasznie małe spalanie u mnie trasa 10l miasto 13l i to jest raczej norma na benzynie gaz odpowiednio 12l i 15,5l

...

: 08 sie 2010, 22:10
autor: b0l020
8-9 to dawka która wychodzi w cyklu mieszanym ,ale może jednak przesadziłem;p.

: 09 sie 2010, 15:20
autor: artii320
nie przesadzajcie w trasie mozna zejsc do 8l

: 09 sie 2010, 19:43
autor: kaline1984
Tak można do ósemki zejść ale prędkość kosmiczna 80km/h nie przekraczać

: 11 sie 2010, 11:49
autor: Lukaszbroz
Jaką masz instalacje?? Jeśli II gen to zrób tak:

Na rozgrzanym silniku podłącz się pod sondę lambda (jeśli masz).
Na benz u mnie pokazuje 0,36V na jałowym
Na gazie dobrze jak wskazuje 0,67-0,85 (Moje ACE dla Stag L+ posiada granice uboga-bogata na poziomie lambda 0,55)

Jeśli nie jest tak jak napisałem to przeprowadź regulacje parownika.
Kolejny etap to wkręcenie silnika na 3000 obr i regulacja składu na poziomie 0,60.

Wszystko zależy od tego jaka masz instalacje i jaki sterownik do gazu.

...

: 12 sie 2010, 08:10
autor: b0l020
Instalacja jest chyba I generacji przynajmniej mówił mi tak gazownik.

: 12 sie 2010, 09:27
autor: audicom1
Ile lat ma instalacja bądź ile na niej przejechałeś? Może już z membran w parowniku dykta się zrobiła i wali gaz ile tylko może? Może okazać się że do wymiany albo regeneracji

...

: 12 sie 2010, 10:55
autor: b0l020
Membrany wyglądają na dobre a samochód na gazie ma przejechane jakieś 90tys.

: 12 sie 2010, 11:35
autor: Audi 80 Polska
A to 90 tysięcy na jednym reduktorze bez regeneracji ani wymiany?

: 12 sie 2010, 13:05
autor: audicom1
Elastyczność membran po takim przebiegu może już być kiepawa. Wymień parownik. 300 - 400 zł niedługo Ci się zwróci

...

: 12 sie 2010, 19:13
autor: b0l020
Ja to audi kupiłem nie dawno ,więc nie wiem czy była wymieniana membrana ,ale myślę ,że tak ,ponieważ naprawdę jest w dobrym stanie.
Mam jeszcze jedno pytanko.
Chodzi mi mianowicie ,czy naprawdę tak bardzo często zdarzają się wystrzały gazu w 2.0 16v?.

: 12 sie 2010, 20:23
autor: kaline1984
Jak masz słabe swiece, kable, kopółke, palec, nieszczelny dolot, zle ustawione lpg, gazujesz na postoju to kwestia czasu. U mnie strzeliło np z powodu resztek gazu w butli(chciałe do końca wypalić)