Strona 1 z 1

[coupe 2.3 NG] krokowiec przed BLOSem, czym to grozi ?

: 28 sie 2010, 11:24
autor: Ne$
Witam

Doprowadziłem do porządku ukł. paliwowy w mojej coupe 2.3 NG. Kupiłem ją z blosem i stożkiem,
benzynki nie miałem wcale. Po długich walkach udało mi się włożyć jedno i drugie, ale do sedna.

Wąż od krokowca podłączyłem do trójnika razem z odmą i gumą PRZED blosem. Wszyscy zgodnie
twierdzą, że ma być ZA blosem, ja jednak praktycznie nie mam już gdzie włożyć palca za blosa.
Na razie samochód chodzi na benzynie i na gazie, obroty trzyma ładnie, w związku z tym moje
pytanie:

Czy może to mieć jakieś negatywne skutki, a jeżeli tak to jakie ?

: 29 sie 2010, 13:11
autor: Audi 80 Polska
Możesz mieć za ubogą mieszankę na wolnych obrotach która powoduje wypalanie zaworów ale IMHO na wolnych obrotach jest to mniej groźne niż na wyrzszych szczególnie gdy nie stoi się w miejskich korkach. Chyba że masz mocno podregulowaną dawkę gazu na wolnych obrotach że równoważy lewe powietrze podawane przez krokoca.

: 29 sie 2010, 21:56
autor: Ne$
Czyli on "próbuje" sterować obrotami też podczas pracy na gazie ? Tak mam to rozumieć ? I krokowiec podaje powietrze bez pośrednio do kolektora a pobiera z dolotu ? Troszkę chciałbym zrozumieć zasadę działania tego urządzenia. Co w takim razie ? Można tak jeździć czy lepiej przykombinować i "wkręcić" go jeszcze gdzieś za blosem ?

: 29 sie 2010, 22:18
autor: Audi 80 Polska
Ne$ pisze:Czyli on "próbuje" sterować obrotami też podczas pracy na gazie ? Tak mam to rozumieć ?
Tak na gazie też steruje obrotami jak na benzynie.
Ne$ pisze:I krokowiec podaje powietrze bez pośrednio do kolektora a pobiera z dolotu ?
Tak oryginalnie pobiera powietrze z gumy łączącej przepływomierz z kolektorem i daje je do kolektora.

Normalnie krokowiec bierze powietrze zza przepływomierza a do tego powietrza paliwo dodawane jest gdy już praktycznie jest w przy zaworach (wtryskiwacze benzyny).
Na gazie paliwo (LPG) jest podawane przed przepustnicą dlatego przenosi się podłączenie krokowca w odpowiednie miejsce w mikserze gazu aby też dostawał powietrze z paliwem a nie same powietrze.
Kwestia różnych miejsc podawania paliwa.