Strona 1 z 7

[80 B3 1,8S] obniżenie spalania LPG

: 06 wrz 2010, 19:42
autor: Czarnuch
Witam, chodzi mi o porównanie spalania i już mówię w czym rzecz. Moja 80tka pali 12,5-13L LPG w cyklu mieszanym, no bardziej trasa. Czy to jest norma przy starej instalacji LPG czy może wpływ na tak wysoki wynik mogą mieć takie czynniki jak: niedogrzany silnik i zimowe opony, albo to, że samochód stał 2 lata i filtr gazu może być nieciekawy? Pytam bo nie wiem czy odrazu jechać do regulacji czy może najpierw zająć się innymi czynnikami. Z góry dzięki..

: 06 wrz 2010, 20:27
autor: Audi 80 Polska
A dużo masz nalatane na LPG? Chodzi ile km od założenia instalacji lub wymianie bądź regeneracji parownika?

: 06 wrz 2010, 20:29
autor: Czarnuch
niestety nie mam pojęcia, ale jest możliwość, że ma trochę nakulane, bo wiem, że poprzedni właściciel jeździł gdzieś do Szwecji czy Norwegii, a wg papierów instalacja jest od 2001 roku..

: 07 wrz 2010, 08:23
autor: Lukaszbroz
miałem taka budę i paliła gazu 8,75l na 100km. 13 to pali ACE 2.0 16V.

Po pierwsze regulacja i może nawet regeneracja parownika. Samochód musi szybko się zagrzewać żeby spalanie było w normie.

: 07 wrz 2010, 11:48
autor: Czarnuch
Dzięki za uświadomienie że to auto może spalić mniej niż 10L LPG :) czyli w pierwszej kolejności robię termostat żeby to się grzalo a potem jadę do gazowca. Dam znać jaki będzie wynik końcowy.

: 08 wrz 2010, 15:18
autor: Lukaszbroz
Podstawa to dobrze ustawiony zapłon. Może być około 8 stopni przed ZZ tłoka (książkowo podajże 6 stopni)

: 09 wrz 2010, 10:34
autor: Czarnuch
Co do zapłonu, to też dobry temat, bo chyba mam kolejne objawy :) nie chodzi równo zbyt i tak myślę czy tylko przewody i świece mogą być do dupy czy może to być wina np kopułki aparatu lub palca? Zauważyłem też że zaczyna sobie zwiększać obroty. Na jałowym ma np 2tys a później już jest dobrze.. Brak już mi słów na to auto..

: 09 wrz 2010, 14:28
autor: Lukaszbroz
podstawa to:
szczelność układu dolotowego
sprawnie działający i szczelny układ podciśnienia
Dobrze ustawiony rozrząd i zapłon
sonda lambda w pełni sprawna.

Jak wygląda u Ciebie sprawa ze spalaniem??

: 09 wrz 2010, 18:44
autor: Czarnuch
zobacz pierwszy post

: 09 wrz 2010, 21:51
autor: Lukaszbroz
Hmm spalanie jak 2.0 16V :) trochę dużo

: 10 wrz 2010, 07:38
autor: LeeOne
Lukaszbroz pisze:Hmm spalanie jak 2.0 16V :) trochę dużo
Już to wiemy, nie musisz się powtarzać.

Te silniki maja to do siebie, że dużo spalają.

: 10 wrz 2010, 14:39
autor: Lukaszbroz
Pewnie ze maja w końcu jest czym depnąć

: 10 wrz 2010, 22:30
autor: Czarnuch
Lukaszbroz pisze:Pewnie ze maja w końcu jest czym depnąć
chyba mówisz o tym 2,0 bo 1,8S to jest śmiech na sali, przynajmniej na tym gazie :-) :-) :-) :-)

: 11 wrz 2010, 08:26
autor: Lukaszbroz
Jak silnik jest w dobrym stanie i gaz jest dobrze ustawiony to i 1.8s da się sporo pojechać 180km/h spoks.....mówiłem o 2.0 :)

: 11 wrz 2010, 12:09
autor: Satar
Nie chcąc bić piany mogę wsiąść z każdym z Was w moje 1,8S i pokażać, że jest w stanie w 4 osoby osiągnąć licznikowe 200 km/h. Podstawa ton dbać o motór <ok>

A do 100km/h są w tyle dwulitrówki 8V.Spalanie rzędu 12,5 - 13litrów to mam zimą ma zimnym silniku na krótkich odcinkach. Co do minimalnej to gaźniczek najmniej wziął 6,8 l na 100 w trasie, ale gaz to tylko muskałem.
Moja babcia w trasie realnie spala w granicach 9,5 litra. Przy 88 PS-ach jak wyjechała z Ingolstadt hehehe :mrgreen:

A gaźniki rzekomo takie ekonomiczne. Mógłbym go zadławić mikserem fi32(mam 34) i spalałby 8l /100 km zaznaczam :arrow: średnio ale po co :?: :idea: dynamika ursusa c 330 :roll:

A co do samej instalacji w Twoim aucie to wymień filtr gazu i spuść syfy z parownika. Sprawdź też podstawę gaźnika- może mieć dziurę. Łapie lewe powietrze i będzie żreć jak smok