Strona 1 z 1

[ABK 2.0 1994 Lpg] problem ze spalaniem i gazem

: 08 wrz 2010, 20:25
autor: Jareczek191
witam ponownie. nie dosc ze mam problem z dużym spalaniem gazu to jeszcze po włączeniu wstecznego przerzuca mi automatycznie na PB. do tego jak jest zimno po odpaleniu samochodu i przerzuceniu na gaz gdy obroty spadają do 1000 tez potrafi się przełączyć. co lepsze nawet czasami jak zaczynam skręcać to tez. ostatnio przez włączenie świateł automatycznie wskoczyła PB. Jutro podepne pod VAG. mozecie pomoc??

: 09 wrz 2010, 00:01
autor: Audi 80 Polska
Napisz co to za instalacje LPG masz. Jeśli mieszalnikową (I lub II generacja) to sprawdź czy nie ma spadków napięcia na zacisku 15 cewki zapłonowej i czy na przełączniku/komputerze LPG też nie ma spadków napięcia, zobacz czy masa się od przełącznika/komputera LPG się nie odłączyła.
W momencie gdy się przełączy nie przygasają lub gasną kontrolki na przełączniku LPG/benzyna?
Bo jeśli ma on dobre napięcie to może być problem z sygnałem obrotów silnika branym z cewki z zacisku 1.

: 10 wrz 2010, 01:16
autor: Jareczek191
Jest to gaz I gen. dziś nawet jak włączyłem kierunek to mi się przełącza tak jak by to był przełącznik...
aldi pisze:W momencie gdy się przełączy nie przygasają lub gasną kontrolki na przełączniku LPG/benzyna?
nic się nie dzieje. porostu przełącza się i tyle. i tylko jak się nagrzeje. a podczas gdy jest zimny i jest wilgotno potrafi sam się przełączyć bez żadnego włączania czegokolwiek

ktory to zacisk 15 i 1?? bo mozesz mi to pokazac na rysunku jakims??

: 10 wrz 2010, 10:10
autor: Audi 80 Polska
Jareczek191 pisze:ktory to zacisk 15 i 1?? bo mozesz mi to pokazac na rysunku jakims??
Powinieneś mieć na cewce napisane ale jak masz dostęp tylko do wtyczki 3 pinowej to nie sprawdzisz (taki typ cewki)
Do tych zacisków powinny być podłączone dodatkowe przewody od centralki LPG.

: 10 wrz 2010, 17:16
autor: Jareczek191
mam zaciski 1 i 15 na gumkach pokazany ... są połączone przewody tak jaka mowisz. wiec jak ma być tam napięcia i jak to sprawdzić jak przecież nie zawsze mi się zmienia na pb. dziś jak zgasiłem to odpalić nawet nie moglem . VAG nic nie pokazuje. czy to wina cewki??

: 10 wrz 2010, 20:38
autor: Audi 80 Polska
Mi te objawy w połączeniu z przełączaniem na benzynę pasuje do Halla w aparacie zapłonowym albo tego modułu obok cewki.

Gdyby padła cewka to by gasł ale nie przerzucał na benzynę bo na zaciski cewki szedł by sygnał z halla a moduł by go przekazywał do cewki i komputerka LPG. Sterownik od LPG nie wykrywałby zaniku obrotów (to pewnie z tej przyczyny przerzuca na benzynę).

Jeśli nie odpala to do dalszej zabawy przydałby się miernik. Jak już będziesz miał miernik to włącz go na pomiar napięcia prądu stałego do 20V jedną końcówkę przyłóż do plus na akumulatorze a drugą podłącz do środkowego styku we wtyczce modułu zapłonowego (nie odłączając wtyczki). Włącz zapłon wrzuć V bieg i pchając samochód obserwuj jak zmienia się napięcie, ma się zmieniać w zakresie 0-12V albo chociaż 2-12V.

: 10 wrz 2010, 21:30
autor: Jareczek191
no dobra ale czy to zależny od temperatury i wilgotności?? jak jest cieplo czy gorąco to wogole mi się takie coś nie działo. pozniej deszcze zimniej i przełącza mi się sam a po nagrzaniu włączam wsteczny i przełącza na bene. i to sprawdzałem tak ze włączam wsteczny zmienia na bene to ja sprzęgło i przy 2 tys przerzucam na gaz i znowu wsteczny i to samo. na bene . kilka razuy pod rzad i zmienia mi . a jak jest zimny to nei ma takiej opcji. tylko np jak włączę światła. badz ruszam to potrafi sam przeskoczyć

[ Dodano: 2010-09-26, 11:49 ]
problememm okazaly sie zasniedzaile koncowki przy bezpieczniku sterownika. napiecie na zaworach bylo 1 granicy 9 v zamiast 12. po przeczyszczeniu nic nie przelacza