Strona 1 z 3
[All] Regulacja instalacji LPG
: 14 wrz 2010, 14:46
autor: ysiul
Koledzy jak wyregulować parownik tak żeby uzyskać optymalne spalanie. Mówimy o regulacji Instalacji I generacji. Gdzieś kiedyś był o tym artykuł na forum ale jakoś nie mogę go odnaleźć więc ktoś może ma doświadczenie w tej dziedzinie.
: 14 wrz 2010, 21:08
autor: shellah
ja regulowałem wg tych informacji i naprawdę jest ok
http://forum.tempra.org/topics18/jak-sa ... vt3307.htm
co prawda nie audi ale parowniki te same

: 14 wrz 2010, 22:55
autor: Audi 80 Polska
Ja w swoim PP zawsze regulowałem tak:
1. Skręcałem register jednocześnie dodając gazu żeby sprawdzić jak wchodzi w obroty. Gdy doszedłem do momentu gdy wyraźnie się dławił odkręcałem jeden obrót.
2. Regulowałem śrubka na parowniku bypass (od w wolnych obrotów aby dobrze pracował)

wracałem do punktu 1.
Gdy po ponownym ustawieniu registrem były dobre wolne obroty zostawiałem jeśli nie to znów punkt 1 i 2
Jeszcze sprawdzałem testerem sondy lambda czy jest bogato no wolnych obrotach i podczas jazdy.
Nie radzę regulować w ten sposób gazu przy wtrysku mechanicznym (i innym jakimkolwiek rodzaju wtrysku wielopunktowego) bo skręcając śrubkę zubożała się mieszankę co daje niemal gwarantowany wystrzał gazu.
: 15 wrz 2010, 13:13
autor: ysiul
Dzięki chłopaki za porady na razie wyregulowałem wszystko i zobaczymy co z tego wyjdzie na razie spalanie jest w granicach 12-13l/100km na trasie
: 15 wrz 2010, 15:16
autor: WOJTEK26
Ja robiłem to tak:
Najpierw odkrecałem prawie na max register nastepnie ustawiałem najwyższe oborty śruba na parowniku nastepnie dodawałem gazu na około 3 tys i skrecałem register az do momentu kiedy oborty zaczyłay spadac, od tego położenia odkrecałem jakies 1/2 obrotu i z reguły wszystko chodziło OK.
: 15 wrz 2010, 20:15
autor: shellah
ysiul pisze:na razie spalanie jest w granicach 12-13l/100km na trasie
tyle to moje AAH pali

: 17 wrz 2010, 08:17
autor: ysiul
No jakaś poprawa jest teraz wyszło 9 z kawałkiem. Gdzie jeździłem jakieś 85% na trasie i 15% po mieście. Średnio na trasie jechałem jakieś 110km/h. Czy kręcić coś jeszcze przy ustawieniach :?:

: 17 wrz 2010, 10:16
autor: shellah
jeli nie czujesz bardzo spadku mocy możesz sobie pokręcić

: 17 wrz 2010, 11:10
autor: Audi 80 Polska
Regulujesz swoje Audi z silnikiem PP? Moje byłe B3 PP z super krótką skrzynią CAA chyba też nigdy nie spaliło mniej niż 9l LPG/100km. Nawet jak na jakiś czas skręciłem gaz tek że ledwo jechał spalanie się praktycznie nie zmniejszyło. Instalkę LPG miałem włożoną nówkę więc nie była to wina jej wyeksploatowania.
: 17 wrz 2010, 15:02
autor: ysiul
Tak w swoim PP kręcę gazem i faktycznie chyba też mam tą skrzynię co Ty bo jak rozkodowałem oznaczenia to wyszło że "skrzynia sportowa"(cokolwiek może to oznaczać przy 70KM

).
shellah, No nie, właśnie lekki spadek odczuwam. A jak bym skoczył na analizę spalin to w sumie by wyszło czy jest mieszanka za uboga czy nie, żeby ostatecznie stwierdzić co mi wyszło z tej regulacji :?:
: 17 wrz 2010, 16:38
autor: ryju
Mi PP spala ok 10l na 100km, a i tak czuje, że jest słabszy niż na benzynie. Instalacja Lovato włożona w lutym br.
: 17 wrz 2010, 19:18
autor: ysiul
Adrian a z jakimi prędkościami się poruszasz :?: Mi jak palił te 12-13l to nie odczuwałem różnicy między PB/LPG a teraz faktycznie delikatnie słabszy jest
: 17 wrz 2010, 22:07
autor: ryju
Na co dzień 70-90km/h, w trasie 100-140km/h. Jakie masz szerokie gumy?
: 18 wrz 2010, 11:19
autor: goldi j51
Jasne że jak przykręcisz to będzie słabszy moje PP też ma spalanie 12 litrów teraz na koniec miesiąca robię regeneracje reduktora bo już ma z 80 tyś przejechane i jade na regulacje gazu i zobaczymy czy coś się poprawi ale nie liczę zbytnio na to po prostu ten silnik jest troszkę za słaby to tej budy i swoje musi spalić

: 18 wrz 2010, 12:06
autor: ryju
goldi j51, Ale żeby chociaż nie było różnicy w mocy na obu paliwach :cry: