Strona 1 z 1

[B4 ABK LPG] Czy odłączać pompę paliwa podczas jazdy na LPG?

: 14 wrz 2010, 16:26
autor: abes7
Pompa paliwa w mojej niuni już pada - wiesza się, wystarczy ją wyjąć i lekko puknąć i znowu chodzi jak wściekła, ale mam dość nurkowania w baku. Postanowiłem wymienić pompę na nową, wpadłem na pomysł żeby zamontować przekaźnik który będzie ją wyłączał podczas jazdy na LPG, ale nie mam pojęcia czy to jest wskazane dla pompy i innych podzespołów, na necie czytałem że krążące paliwo chłodzi elementy układu wtryskowego. Co o tym sądzicie ?

: 14 wrz 2010, 16:30
autor: Leo
pompa paliwa będzie padać jak będziesz non stop jeździł na rezerwie. Zatankuj pół baku i niech sobie chodzi w paliwie do usranej śmierci, a nie ciągle na rezerwie.

tak. Przekaźnik pomoże.

: 14 wrz 2010, 16:39
autor: abes7
zawsze mam więcej niż 1/3 zbiornika

: 14 wrz 2010, 21:05
autor: shellah
pompa to wydatek rzędu 100zł więc czy to tak dużo raz na kilka lub naście lat?

: 15 wrz 2010, 06:30
autor: krisch
shellah pisze:pompa to wydatek rzędu 100zł więc czy to tak dużo raz na kilka lub naście lat?
Tak , ale tylko orginalna wytrzyma tyle . Te podrabiane już tak długo nie pociągną . Fakt że jak jest dość paliwa w baku to tak szybko one nie siadają . Ja mam silnik ABT więc jak siadła pompa to odrazu założyłem przekażnik odcinający ją na paliwie. Już 2 lata tak śmigam i nic szczególnego sie nie dzieje.

: 21 wrz 2010, 18:07
autor: Nosb
Mozna smialo odcinac przekaznikiem jak sie jezdzi an gazie. Sterujesz nim wlacznikiem gazu ( wlacza sie gaz odcina pompe ) . Zawsze to zdrowiej dla niej :)

: 21 wrz 2010, 19:25
autor: pandamix
a co w tedy z wtryskiem?aż piszczy...

: 21 wrz 2010, 21:36
autor: shellah
u mienia nic nie piszczy :roll:

: 21 wrz 2010, 21:51
autor: HeavenQueen
Mam wrażenie że gdzieś czytałem że układ wtryskowy jest chłodzony przepływającą benzyną, tą zawracaną do baku.

: 21 wrz 2010, 22:20
autor: Audi 80 Polska
Przecież już kolega ma pewnie samo odcięcie wtryskiwaczy przy pracy na LPG a paliwo tylko sobie krąży w listwie.

Wątpię aby listwa z krążącym paliwem mogła schładzać wtryskiwacze (przy pracy na LPG) które są tutaj najbardziej narażone.

: 21 wrz 2010, 23:04
autor: PICEK1
W mono-wtrysku i w mechanicznym odcinałem pompę i jest dobrze.
Ja robiłem w ten sposób że przekażnik był zasilany napięciem cewki zaworu reduktora.Przekaznik był rozwierny i odcinał napięcie z pompy.

: 21 wrz 2010, 23:37
autor: Audi 80 Polska
W mechanicznym nie ma innej dobrej i prostej alternatywy niż wyłączenie pompy ale przy mono po co ma wtryskiwacz pracować bez celu.

.

: 29 wrz 2010, 00:35
autor: zajchu
u mnie pompa(stara-ori) się zawiesiła dwa razy i za trzecim postanowiłem ją zmienić
kupiłem nową - Autotronic (chyba, 170zł) 3 miesiące pojeździła i się spaliła(kosz był stopiony do pompy)
kupiłem boscha(ori) i założyłem przekaźnik który ją wyłącza podczas jazdy na LPG i teraz już rok jeżdżę bez problemów
także polecam montaż przekaźnika