Strona 1 z 1

[1.8 NE] Problem z paliwem ;/

: 04 lis 2010, 12:53
autor: mic00
Witam.
Mam bardzo poważny problem z pracą silnika na benzynie mianowicie chodzi o to że na gazie wszystko śmiga a na benzynie silnik przerywa, ma bardzo nie równe obroty, gaśnie. Dopiero po przejechaniu jakichś 50km "a raczej toczeniu się i butowaniu mu bo inaczej tego nazwać nie moża" wszystko powoli wraca do normy. Później jak znowu przejadę kilka km na gazie to problem wraca i tak jest w kółko. Co to może być? czego się czepić? Od czego zacząć?
Proszę o pomoc.

: 04 lis 2010, 13:01
autor: Audi 80 Polska
Może pływak jest dziurawy... Nie czuć benzyny w spalinach gdy występują te objawy?

: 04 lis 2010, 13:06
autor: mic00
Nie czuć benzyny.

: 04 lis 2010, 14:33
autor: LeeOne
Instalacja LPG I czy II generacji?

: 04 lis 2010, 15:27
autor: Audi 80 Polska
LeeOne pisze:Instalacja LPG I czy II generacji?
Odpowiem że musi być pierwsza bo tu jest gaźnik bez elektroniki, czyli brak sondy lambda potrzebnej dla LPG II generacji.

Najpewniej trzeba zajrzeć do gaźnika ale zanim to zrobisz upewnij się że do gaźnika dopływa odpowiednia ilość paliwa. Być może mechaniczna pompka paliwa się skończyła.

Jeśli objawy występują na postoju to możesz spróbować odpalić silnik na "kroplówce" podłączonej do gaźnika zamiast pompki paliwa.

: 05 lis 2010, 12:32
autor: mic00
Tak masz racje to jest I generacja instalacji LPG.
Zrobiłem mały remoncik gaźnika i dalej jest to samo ;/
Jak podłączyć tą "kroplówe" bo nie bardzo wiem co do czego?

: 05 lis 2010, 14:08
autor: Audi 80 Polska
mic00 pisze:Jak podłączyć tą "kroplówe" bo nie bardzo wiem co do czego?
Podłączasz paliwo z butelki prosto do gaźnika zamiast przewodu oryginalnie doprowadzającego paliwo.
Trzeba mieć butelkę do której na dole da się umocować wężyk tak aby benzyna mogła spływać grawitacyjnie w dół. Podłącza się taki układ pod wejście benzyny w gaźniku i odpala.

Oryginalne doprowadzenie benzyny z pompki trzeba wsadzić w jakąś inną butelkę żeby pompka nie pompowała benzyny na ziemie.

: 06 lis 2010, 18:58
autor: mic00
Mając tak opisane po niedzieli biorę się za to i zobaczymy jakie będą rezultaty ;)

: 07 lis 2010, 19:56
autor: Mostillo
Mialem podobny problem sprawdz cewke przy gazniku, przekrec kluczyk nie odpalajac i zobacz czy cewka nie chodzi glosno tak jak by robila zwarcie ja wymienilem i jest wszystko ok

: 07 lis 2010, 20:33
autor: mic00
Na pewno sprawdzę obydwie propozycje i opiszę jakie były rezultaty

: 08 lis 2010, 00:18
autor: piekarelk
Sprubuj wyjac mikser z gaznika i sie przejedz na samej benzynie zobacz czy jest poprawa.Ja u siebie juz chyba wszystkie mozliwe ruchy robilem(typu,gaznik,swiece,przewody,pompka i takie tam) i nic jak wyjme mikser na benzie idzie jak burza jak wsadze to na LPG smiga dobrze na benzie sie dusi przy wcisnieciu pedalu gazu do dechy,wiec dalem sobie spokuj.Benzy uzywam tylko do rozruchu w zime i czasami na trasie(ale wtedy mozna zapomniec o wyprzedzaniu kogos). :-P
Jak cos wymotasz daj znac moze i mi pomoze. ;-)

: 14 lis 2010, 15:18
autor: waski1
mam podobny problem z bp wymieniłem przewody paliwowe wyczyściłem gażnik i nic .na LPGpali bez problemu podczas jazdy przełączam na bp i idze jak strzała problem polega kiedy zgasze na bp i rano chcąc odpalić na bp to musze zdrowo i wielokrotnie kręcić a na LPG nawet zimą prawie od cyknięcia i pali. jedni mówią że pompka inni że jest mechaniczna i to nie to sam już niewiem jak ktoś ma jakiś pomysł to prosze p pomoc

: 14 lis 2010, 15:40
autor: Canibal
a filtr paliwa kiedy wymieniales ? moze syf ma ?

: 14 lis 2010, 19:00
autor: Przemo80b3
Może to filtr paliwa, tak jak Canibal mówi. Ale może to być jednak pompka paliwa, bo, żeby napompowała paliwa do gaźnika musisz trochę rozrusznikiem pokręcić. Albo na starcie dostaje za dużo PB i zalewa silnik. U mnie jest tak, że na PB pali od strzała, a na LPG trzeba trochę dłużej pokręcić.