Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Nie jezdzi na benzynie i kilka innych

: 08 lis 2010, 17:04
autor: Pasiakk
Witam mam z moim autkiem kilka następujących problemów:

1. Swego czasu strasznie strzelał gaz, z tego powodu rozwalony został przepływomierz, teraz po założeniu innego auto jeździ dobrze na gazie, ale na benzynie wcale. Przy odpalaniu na benzynie chodzi na luzie, albo na Park (to jest automat), po wrzuceniu biegu auto natychmiast gaśnie, chyba że przełączę na benzynę podczas jazdy- jest ok do momentu zatrzymania.

2. Zdarza się sporadycznie szarpanie silnika na najwyższym biegu, albo nierówna praca podczas postoju, zauważyłem że z przewodu zapłonowego na kopułkę przedostaje się iskra w momencie każdego "szarpnięcia".

3. Po rozgrzaniu silnika, gdy wrzucam "luz" albo "park" robią się strasznie wysokie obroty i nijak nie mogę ich zmniejszyć. Normalnie na postoju utrzymywały się na 1k, a teraz na 1,5k obrotów.

4. Miałem niedawno dziurę na katalizatorze, w kokpicie strasznie śmierdziało paliwem, aż nie do wytrzymania, do tego samochód chodził głośno i zauważyłem że strasznie kopci. Po zaspawaniu dziury auto nadal strasznie kopci podczas postoju, być może jest to spowodowane niższymi temperaturami? Ale u innych samochodów nie obserwuję aż tak dużej emisji spalin.

5. Co 2-3 tygodnie muszę dolewać około litr oleju, silnik jest od spodu cały mokry, widziałem na kanale.

Nie znam się jakoś strasznie na samochodach a chciałbym sobie zobrazować co jest nie tak i co jest ewentualnie do wymiany. Z góry dzięki za odpowiedź Panowie :)

: 09 lis 2010, 14:20
autor: WOJTEK26
Na poczatek przekaźnik 30 do sprawdzenia, VAG odczytanie błedów i sprawdzenie bloków pomiarowych ( przepływka, czasy wtrysku, TPS, sonda), kontrola reg. cisnienia paliwa.

: 10 lis 2010, 13:39
autor: Pasiakk
Teraz wszystko stalo sie jasne! :D

: 10 lis 2010, 20:06
autor: pawel_m
Naprawiłeś auto? Co było przyczyną? Napisz, a przyda się innym na przyszłość.

: 03 gru 2010, 00:14
autor: Pasiakk
Powodem wycieku oleju był gumowy oring pod chłodniczką, zmieniłem też czujnik temperatury. Niestety nadal nie mogę jeździć na benzynie, po wrzuceniu biegu gaśnie, na gazie jest okej. Jest to dość uciążliwe, szczególnie teraz kiedy są wysokie mrozy i silnik nie chce od razu przełączyć się na gaz, muszę stać w miejscu i czekać aż się trochę nagrzeje. Do tego obroty są strasznie wysokie, po wrzuceniu na luz jest niespełna 2k. Czy może to mieć coś wspólnego z przepływomierzem? Może sonda lambda?

: 03 gru 2010, 09:16
autor: WOJTEK26
Czytaj wyzej co napisałem bez tego mozna sobie wróżyc

: 16 gru 2010, 22:02
autor: Stalmi
Miałem podobnie dziś wymieniłem kopółke aparatu zapłonowego, paluch w aparacie, świece, kable i filtr powietrza... posklejałem obudowę filtra żywicą, dam znać czy to poprawi to ze silnik mi nierówno pracuje i gaz strzela:)

[ Dodano: 2010-12-16, 22:04 ]
Jeśli chodzi o branie oleju to jak przebiegu już troche się pojawiło to ten typ tak ponoć ma.

[ Dodano: 2010-12-16, 23:04 ]
Dalej chodzi jak diesel na benzynie a na gazie coś go muli... :cry: jutro daje go do regulacji gazu może to coś pomoże może coś doradzą zobaczymy.

: 17 gru 2010, 06:47
autor: ltrs
Pasiakk pisze:1. Swego czasu strasznie strzelał gaz, z tego powodu rozwalony został przepływomierz, teraz po założeniu innego auto jeździ dobrze na gazie, ale na benzynie wcale. Przy odpalaniu na benzynie chodzi na luzie, albo na Park (to jest automat), po wrzuceniu biegu auto natychmiast gaśnie, chyba że przełączę na benzynę podczas jazdy- jest ok do momentu zatrzymania.

2. Zdarza się sporadycznie szarpanie silnika na najwyższym biegu, albo nierówna praca podczas postoju, zauważyłem że z przewodu zapłonowego na kopułkę przedostaje się iskra w momencie każdego "szarpnięcia".
Polecam wymienić przewody, kopułkę i świece. Gaz tylko z tego powodu strzela, co wiem z doświadczenia, potem warto sprawdzić ustawienie zapłonu. Kupiłem swoje audi w okropnym stanie mechanicznym i miałem podobnie. Jeśli chodzi o gaśnięcie, to ja czyściłem nastawnik wolnych obrotów, wymieniłem czujniki temperatury i przelutowałem przekaźnik 30. Wydaje mi się, że i u ciebie powinno pomóc ;-)
Pasiakk pisze:5. Co 2-3 tygodnie muszę dolewać około litr oleju, silnik jest od spodu cały mokry, widziałem na kanale.
Zdejmij filtr oleju i dokręć nakrętkę mocującą chłodniczkę oleju. Jestem pewien, że masz to samo co wiele osób na forum i to bez względu czy ABK czy na przykład silniki TDi. Winowajce znalazłem tu na forum właśnie w temacie o dieslu. Po każdej wymianie oleju trzeba dokręcać (klucz 27) ową nakrętkę. Jeśli wymieniałbyś uszczelkę chłodniczki, to sprzedawca zapyta czy z mocowaniami czy bez, a prawda jest taka, że pasują obie (sprawdziłem)

Obrazek

Tak wygląda chłodniczka zdjęta z korpusu:
Obrazek

A tutaj uszczelki. Ta z lewej kosztuje 3zł, ta z prawej 12zł, a wszystko jedno tak na prawdę. Przynajmniej u mnie ;-)
Obrazek