Strona 1 z 2

[2.0 ABT] dymi na biało, duże spalanie LPG

: 10 lis 2010, 22:08
autor: pawel1985
Witam , posiadam audi 80 b4 z silnikiem ABT i 2 letnią instalacją LPG . Ostatnio zauważyłem że znacznie wzrosło mi spalanie ( wcześniej spalanie wahało sie w granicach 10.5 - 11.5 l w cyklu mieszanym) a obecnie średnio pali 15l/100km . Olej normalny, nie ubywa , pod korkiem nie zbiera się śmietana ;P ,płyn też w normie, nie widać w zbiorniku śladów oleju, silnik pracuje normalnie, równo, nie wyczułem utraty mocy, zbiera się bez zarzutów dlatego nie podejrzewam uszczelki pod głowicą, pewności nie mam bo kompresji nie sprawdzałem, już nie wiem w czym tkwi problem. Dodam że bardzo dymi na bialo i wyróżnia się w tlumie ;-) . Nie mam pomysłu co to może być, na początku myslałem że wlałem słaby gaz i dlatego dużo spalił, ale zachowuje się tak już od miesiąca , przez ten czas lałem gaz na kilku stacjach i bez zmian. Palec, kopułka,kable, filtr gazu, powietrza - wymienione. Nie wiem jak z sondą Lambda bo jedni piszą że na gazie nie ma wpływu na spalanie, inni że ma .

Z góry dzięki za wskazówki
Pozdrawiam

: 10 lis 2010, 22:33
autor: bloku
Podjedź na stację diagnostyczną sprawdzić emisję spalin, następnie sonda lambda. Jednakże wzrost spalania może być powodem spadku temperatur co jest normalne przy LPG - stąd też biały dym. Nie ma co się zamartwiać...ale podjechać na stację nie zaszkodzi.

: 11 lis 2010, 02:20
autor: jaco80
Jeśli ten dym to w rzeczywistości para która zaraz znika, to chyba nie ma się czym martwić. Co do sondy to ma wpływ na spalanie w II generacji LPG. W I generacji nie ma nic do gadania.

: 11 lis 2010, 09:33
autor: Kokolino
_uwaga

: 11 lis 2010, 12:39
autor: majekk
Wydaje mi się, iż nie ma się czym martwić :-)


U mnie jest podobnie. Zrobiło się zimno to pali więcej. Jak zimny to też sporo pary z wydechu sie wydostaje, jak się nagrzeje to jest już normalnie :-) Jak rano wyjedziesz na ulicę to sporo takich na biało dymiących pojazdów po drogach lata :mrgreen:


Przed pierwszymi chłodami miałem zrobioną regulację gazu więc wszystko jest ok.

Jak masz jakieś podejrzenie to podjedź do gazownika niech zrobi analizę spalin.

: 11 lis 2010, 19:24
autor: Przemo80b3
Witam. To raczej nie dym, tylko para wodna :lol: jak robi się chłodniej to i u mnie z wydechu widać tą parę. Ale tak jak Koledzy wyżej radzą, jeżeli masz jakieś obawy to podjedź do dobrego gazownika na przegląd/regulację instalacji. :lol:

: 11 lis 2010, 22:26
autor: pawel1985
Dzięki za pomoc i zainteresowanie moim problemem , podjadę do gazownika i wszystko będzie jasne a jak to nie pomoże będę myślał dalej :-)

: 23 gru 2011, 22:32
autor: albert_aa
Witam, mam ten sam problem mam kłeby dymu białego z tłumika nawet jak sie naagrzeje to nadal są kłeby dymu, co robic? u gazownika byłem ale niby wszystko ok było

: 24 gru 2011, 12:31
autor: Thomson26
Możesz mieć już uszczelniacze zaworów do wymiany, olej spływa zaworami na tłoki i auto razem z paliwem go spala, dlatego dymi. Żeby wymienić te uszczelniacze, trzeba rozpiąć rozrząd i ściągnąć wałek rozrządu, podeprzeć zawory lub ściągać głowicę .
Mogła też polecieć uszczelka pod głowicą, jak masz możliwość to sprawdź ciśnienie w cylindrach ( czasami pierścienie puszczają olej ).

: 15 mar 2012, 14:58
autor: morsik28
Witam.
Mam taki problem. W zimie jak to w zimie auto kopciło na biało bo para się wydobywa,ale teraz już się zrobiło cieplej i dalej kopci chociaż trochę mniej.Jednak najbardziej mnie nurtuje to,że we wtorek jechałem na pogrzeb i trasa była tam i z powrotem 400km,kopcenia wtedy nie było,ale po powrocie do domu i sprawdzeniu stanu oleju zauważyłem ubytek go tak gdzieś ze 300ml. Dodam,że prędkość była tak przeważnie od 110km/h do 140km/h. Co to może być?

: 15 mar 2012, 15:17
autor: Jasiu
morsik - zacznij od wymiany uszczelniaczy zaworów.Napewno pomoże!
Jasiu

: 15 mar 2012, 15:34
autor: morsik28
A jaki jest koszt takiej wymiany tych uszczelniaczy i czy dużo z tym roboty? Samemu idzie coś takiego zrobić?

: 15 mar 2012, 15:45
autor: Jasiu
Samemu niedasz rady,szukaj warsztatu gdzie wymienią je bez zdejmowania głowicy,oczywiście po dokonaniu pomiaru ciśnienia sprężania,pomiar zdiagnozuje stan zaworów.
Jasiu

[ Dodano: 2012-03-15, 15:46 ]
wymiana bez zdejmowania głowicy w granicach 150 do 200 PLN

: 15 mar 2012, 16:24
autor: morsik28
No to muszę z kumplem mechanikiem zagadać ile coś takiego kosztuje. Najlepsze jest to,że jak jeżdżę tak tylko w mojej okolicy bez dużych tras to oleju nie bierze.Jedynie właśnie na tej trasie poraz pierwszy wziął ten olej.

: 15 mar 2012, 18:01
autor: Jasiu
Jaki przebieg ma Twoja "lalunia"?
Pytam bo moja jest z tego samego rocznika.