Strona 1 z 2
[B3 ]Problemy z odpaleniem na LPG
: 09 gru 2010, 23:21
autor: marcin_80
Witam mam problem z odpaleniem swojego auta na LPG zarówno rano jak jest zimny i jak sie nagrzeje tez są problemy z odpaleniem. Jedynie jesli ktos mnie pociągnie to odpali. Ostatnio wymieniłem świece NGK i przewody beru. Nie wiem czy moze byc jeszcze jakis powód z tym odpaleniem?? Na benzynie auto nie chodzi, bo jak je przeżuce na benzyne to przy gaźniku wycieka benzyna podczas kręcenia rozrusznikiem. prawdopodobnie jest tam jakas membrana.
Silnik ma 90 koni a chodzi jak by mial z 50.
prosze o pomoc.
: 09 gru 2010, 23:50
autor: Audi 80 Polska
A centralka podaje dawkę startową LPG po włączeniu zapłonu? Powinny elektrozawory strzelić przez ułamek sekundy. Jeśli tak to spróbuj kilka razy włączyć i wyłączyć zapłon aby silnik dostał więcej gazu na start. Może się któryś elektrozawór nie otwierać bo smołwóka z gazu za bardzo skrzepła.
Możliwe że parownik od tego odpalania zimnego silnika z gazu zdechł i należy mu się wymiana bądź regeneracja.
: 10 gru 2010, 01:25
autor: Key100l
jeśli jest to 90KM to na pewno nie jest to ABK bo to 115KM a co do problemu to jeśli jest gaz to pewnie nie ma iskry albo słaba wogóle nie wiem co to za silnik więc raczej nikt Ci nie pomoże.. Może błędy na kompie?? sonda??
: 10 gru 2010, 10:54
autor: majekk
Odpalasz auto na gazie przy takich temp. ? I dziwisz się, że jakies problemy są ?
Nie ma co gdybać, jedź do gazownika.
: 10 gru 2010, 11:57
autor: Bastek
Po pierwsze to silnik ABK ma 115 KM a 90 KM ma silnik ABT. Najpierw dobrze by się było zorientować co się ma...
Po drugie to z tego co wiem, to silnik odpalamy na benzynie a nie na gazie. Dopiero po rozgrzaniu silnika przełącza się go na gaz.
: 10 gru 2010, 13:29
autor: WOJTEK26
_uwaga
: 10 gru 2010, 16:28
autor: bajtek205
Kolego najpierw zorientuj sie jaki masz silnik, piszesz cos o gażniku i membranie. Przychodzi mi na myśl B3 1.8 gaznik keihin. Zrób czyszczenie gażnika, a ta membrana to pompka przyśpieszacza, fakt jest tam membrana i takie dwie malutkie uszczeleczki które mogą przeciekać. Najpierw zajmij się benzynką, gazik poczeka.
: 10 gru 2010, 20:14
autor: marcin_80
Sorry, to silnik ABT 90 koni .
Ok jesli mam zaczac od benzyny to gdzie moge kupic ta membranke?? Jak po przełaczeniu na benzyne własnie tam leje benzyna jak krece rozrusznikiem.
: 10 gru 2010, 20:28
autor: jaco80
Nie było ABT w B3, swapa robiłeś?
: 11 gru 2010, 19:17
autor: Przemo80b3
I przy ABT nie było gaźnika, tylko jednopunktowy wtrysk

: 11 gru 2010, 20:05
autor: jaco80
Proponuję żebyś sobie sprawdził oznaczenie silnika na bloku pod 3 świecą lub na wlepie w bagażniku. Bo taka dyskusja trochę nie ma sensu chyba.
: 11 gru 2010, 22:33
autor: marko
Kolego , jeżeli koniecznie chcesz odpalać z gazu , to dorób sobie przycisk którym będziesz otwierał zawory gazowe na czas niezbędny do uzyskania wstępnej dawki gazu niezbędnej do odpaleni . To co dają fabryczne centralki jest niewystarczające . Wiem o czym piszę - odpalam swoją niunię z gazu przy -18*C bez większych problemów <ok> . Wymiękłem dopiero w zaszłym roku przy -26*C :evil:
: 12 gru 2010, 11:14
autor: goldi j51
Marcin popraw oznaczenie silnika w profilu w b3 nie było silnika abt i zastosuj [TAG] w nazwie tematu ostatni raz ostrzegam inaczej temat pójdzie do kosza
: 12 gru 2010, 13:26
autor: pawel_m
marko pisze:Kolego , jeżeli koniecznie chcesz odpalać z gazu , to dorób sobie przycisk którym będziesz otwierał zawory gazowe na czas niezbędny do uzyskania wstępnej dawki gazu niezbędnej do odpaleni . To co dają fabryczne centralki jest niewystarczające . Wiem o czym piszę - odpalam swoją niunię z gazu przy -18*C bez większych problemów <ok> . Wymiękłem dopiero w zaszłym roku przy -26*C :evil:
Kolego
marko masz w swojej B3 taki przycisk? Mógł byś pokazać gdzie go umieściłeś? Jak go podłączyłeś(domyślam się, że gdy włączysz zapłon to dopiero wtedy przełącznik po naciśnięciu zaczyna działać)?
: 12 gru 2010, 15:27
autor: marko
Umieściłem go obok przełącznika LPG . Dział cały czas - inaczej nie ma sensu . Pod jeden styk podłączasz + po akumulatorze a z drugiego dajesz zasilanie na + zaworów LPG . Można je znaleźć we wtyczce przełącznika LPG ( dlatego taka lokalizacja dodatkowego pstryka ) .