Strona 1 z 1
[ b3 S 1.8] Problem z obrotami silnika
: 24 sty 2011, 12:00
autor: holden1000
Problemów jest kilka
Na biegu jałowym jak mu minimalnie dam gazu (do 1200) to po puszczeniu gazu On samoczynnie podnosi obroty do 1400
Druga sprawa dotyczy chodzenia z obrotów. Dam mu do 2000, puszczam gaz a On trzyma je 2 sekundy po czym dopiero schodzi. Czy schodzi wolno to nie wiem jak u innych ale z max. obrotów do 2000 schodzi szybciej , po przekroczeniu 2000 wyraźnie zwalnia (nie szarpie spada jednostajnie do 800 ale zdecydowanie wolniej)
Jak może być przyczyna
: 24 sty 2011, 16:53
autor: WOJTEK26
Napisz dokładnie jaki masz typ silnika oraz jaki gaz.
: 24 sty 2011, 20:30
autor: Przemo80b3
Sprawdź silnik krokowy :mrgreen:
: 25 sty 2011, 08:41
autor: holden1000
WOJTEK26 pisze:Napisz dokładnie jaki masz typ silnika oraz jaki gaz.
Silnik PM a instalacja II generacji (zakładałem w 2009 roku i ma ok 15 000 km)
: 25 sty 2011, 19:47
autor: Przemo80b3
Powtórzę się, sprawdź silnik krokowy :mrgreen:
: 31 sty 2011, 11:20
autor: holden1000
Korkowca jeszcze nie odkręcałem ale wymieniłem przewody WN (nie wymieniałem przewodów po założeniu gazu a ponoć jest zalecane) i odrazy inna praca silnika. Obroty spadają równomiernie. Jak dam do 4000 i puszcze gaz nic nie strzela, nie prycha (wcześniej prychał i myślałem że to normalne jak się przy gazuje i pości).
Ale zaobserwowałem jeszcze jedna rzecz. W trakcie spadania obrotów zawsze na 1400 jest szarpnięcie np. jadę na trójce mam 2 tys. puszczam gaz spada do 1400 i sam dodaje gazu po czym spada dalej normalnie. Ciekawe że na te 1400 jest jeszcze takie dziwne klekotanie (jakby popychacze zaworów ). Nie mnie nie więcej tylko na 1400. Dziwne
Nie wiem czy to ma jakiś związek ale właśnie wymieniłem czujnik temperatury płynu (szary z 3 pinami) i się okazało że jeżdżę cały czas na niedogrzanym silniku (55-60 stopni) wszystko wskazuje na permanentnie otwarty termostat
: 01 lut 2011, 13:42
autor: Przemo80b3
A świece kiedy wymieniałeś :?: Może warto je sprawdzić w jakim są stanie :roll:
A z tą temp. to na pewno termostat

: 01 lut 2011, 14:35
autor: holden1000
Swiece były wymieniane przy zakładaniu instalacji czyli jakieś 15 000 km temu :mrgreen:
: 02 lut 2011, 06:58
autor: Przemo80b3
To jeszcze nie tak dużo na świece. Ale może są jakiejś gorszej firmy i już są zmęczone :?:
: 05 mar 2011, 15:13
autor: Sebandi
Wyreguluj u garziaża podobnie miałem
: 12 mar 2011, 22:32
autor: davidpolska
koledzy mi strasznie prycha z rury z tyłu; czy na LPG czy na PB; co to może być bo czuć jak woda prycha czy co?? denerwujące to jest;
: 24 mar 2011, 15:54
autor: Sebandi
nagaże zawsze jest roche wody w ruze