Strona 1 z 2
[80 B3 1,8S] PM
: 11 lut 2011, 16:47
autor: lesion8
czy mozna zamontowac wspomaganie kierownicy
: 11 lut 2011, 16:53
autor: DżiPi
Po co?Żeby niszczyć silnik?
: 11 lut 2011, 20:27
autor: pawel_m
To chyba zależy od przełącznika/instalacji czy jest możliwość odpalenia silnika na LPG.
: 11 lut 2011, 20:41
autor: Audi 80 Polska
Trzeba zobaczyć w instrukcji, powinna być opisane procedura. Ale zazwyczaj jest na tyle skomplikowana i czasochłonna aby zniechęcić do tego typu prób odpalania.
To jest sekwencja? Bo jeśli II generacja to jest szansa na zmianę temperatury przełączania albo nawet umożliwienie odpalania z gazu.
Przy gazie I i II generacji przy silniku z wtryskiem wielopunktowym radziłbym odpalać na benzynie bo odpalając na gazie może strzelić i narobić szkód.
: 14 lut 2011, 16:53
autor: HeavenQueen
Wystarczy przytrzymać wciśnięty przycisk (przełącznik) na kontrolce LPG i dopiero wtedy przekręcić kluczyć (włączyć zapłon). Wtedy pstryknie elektrozawór na butli i można odpalać bezpośrednio na gazie. Po odpaleniu zimnego silnika w ten sposób daj mu czas żeby się chociaż trochę płyn zagrzał. Poczekaj na wolnych obrotach kilka minut. Inaczej możesz zamrozić sobie parownik i auto może gasnąć albo zachowywać się dziwnie w inny sposób. Silnikowi nic nie grozi, no może poza ewentualnością strzału w dolot (jeśli masz takowe problemy normalnie). Podczas awaryjnego odpalania zimnego silnika na LPG cierpi przede wszystkim parownik (membrama) bo jest wychładzana do bardzo niskich temperatur przez odparowujący gaz.
Przy okazji kolego ABK w B3?
: 14 lut 2011, 20:39
autor: patrykk007
Też nie polecam odpalać na gazie. Kumplowi wczoraj strzeliło i się przekonał. Gaz musi mieć temperaturę odpowiednią, bo inaczej tylko się robi szkody dla silnika
: 15 lut 2011, 00:00
autor: HeavenQueen
Strzeliło nie dlatego że odpalał na gazie tylko dlatego że gdzieś ma problem w silniku. Odpalanie na gazie tylko sprzyja wystrzałom natomiast ich nie powoduje.
: 15 lut 2011, 00:57
autor: zakwapl
kolego posiadasz silnik 1.8s na wtrysku wielopunktowym czy jednopunktowym ?
: 22 lut 2011, 12:15
autor: lesion8
zakwapl pisze:kolego posiadasz silnik 1.8s na wtrysku wielopunktowym czy jednopunktowym ?
jednopunktowy pm
: 22 lut 2011, 13:47
autor: davideks
a która to generacja?
: 22 lut 2011, 23:29
autor: zakwapl
w tych silnikach nie ma możliwości montowania czegoś innego niż 1 generacja
: 22 lut 2011, 23:37
autor: Audi 80 Polska
zakwapl pisze:w tych silnikach nie ma możliwości montowania czegoś innego niż 1 generacja
Chodzi Ci o PM (monowtrysk) :?: Oczywiście że jest i zgodnie z polskim prawem nie wolno już od kilkunastu lat montować tam I generacji.
Choć ponoć były starsze monowtryski bez sondy lambda.
Warunkiem możliwości założenia działającej II generacji sonda lambda.
Nawet do PP z gaźnikiem sterowanym elektronicznie powinna być montowana II generacja bo jest sonda lambda i katalizator.
Nawet można do monowtrysku wrzucić sekwencję.
: 23 lut 2011, 13:42
autor: jaco80
zakwapl pisze:w tych silnikach nie ma możliwości montowania czegoś innego niż 1 generacja
Hmm tak jak kolega wyżej pisał, to nieprawda.
Co do odpalania na gazie - nie zawsze chodzi o odpalanie zimnego silnika, ja bardzo często odpalam zagrzany silnik po np minucie postoju i nie widzę żadnego sensu żebym miał to robić na benzynie. Inna sprawa że odpalanie na gazie w Bingo-M jest po prostu niewygodne (jakieś 10sek czekania). Aha, odpalania zimnego silnika na LPG oczywiście nie popieram, żeby nie było

: 23 lut 2011, 14:41
autor: ryju
Pewnie, że po niedługim postoju można odpalać na gazie. Zresztą jak powiedział mój gazownik. W zimie na benzynie, a w lecie bez problemu można jeździć cały czas na gazie ale należy raz na jakiś czas zrobić kilka km na benzynie.
: 25 lut 2011, 18:28
autor: davideks
jeśli to inst. I gen. to nie ma tam uruchamiania na temp. cieczy tylko najprawdopodobniej od obrotów silnika. Zeby przyspieszyć momemt przełączenia trzeba w przekaźniku przykręcić czerwony potencjometr , to on jest za to odpowiedzialny. Jeśli się mylę proszę poprawić