Strona 1 z 2

[80 B4 ABT+LPG] Dziwny przełącznik gazu?

: 28 lut 2011, 23:18
autor: patrykk007
Witajcie. Mam taki oto przełącznik od gazu http://allegro.pl/628-kme-brc-centralka ... 69492.html Mam dwa problemy, które nie wiem czy da się zwalczyć więc może Wy coś wiecie na ten temat. Czy to normalne, że gdy przełącznik jest ustawiony na benzyna/gaz to po przekroczeniu ustawionego progu obrotów szarpie autem? Bo u mnie to normalnie jakby zgasł i na nowo zapalił. Ja przełączam na gaz manualnie bo to mi przeszkadza, ale w poprzednim aucie miałem tak, że gdy załapał temperaturę to sam się przełączał, ale na małych obrotach czyli na postoju albo podczas wciskania sprzęgła. A druga sprawa czy da się to jakoś ustawić właśnie żeby nie przełączał się od razu po przekroczeniu np. 2000 obrotów tylko po osiągnięciu temp. np. 40 stopni?

: 28 lut 2011, 23:36
autor: Audi 80 Polska
Nie bardzo rozumiem twojego pierwszego pytania...
Chodzi o to że jak jest w pozycji odpalania na benzynie z przełączaniem na gaz to gdy przejdzie na gaz szarpie? Przy jakiej temperaturze następuje to przełączanie?
patrykk007 pisze:A druga sprawa czy da się to jakoś ustawić właśnie żeby nie przełączał się od razu po przekroczeniu np. 2000 obrotów tylko po osiągnięciu temp. np. 40 stopni?
Nie da się zbyt prymitywny ten przełącznik. Co najwyżej może być możliwość zmiany obrotów przy których się przełącza

EDIT: sprawdziłem w instrukcji - jest możliwość ustawienia obrotów przełączania.

Tutaj działający link bo tamten mnie się nie otwierał: http://allegro.pl/show_item.php?item=1464169492

: 28 lut 2011, 23:42
autor: piter10
Witam
u mnie tez szarpie lecz czasem przejdzie plynnie a co do ustawienia przelaczania sie na gaz gdy osiagnie wymagana temp. to spotkalem sie w samochodach w wtryskiem sekfencyjnym napewno leka przerubka albo i wymiana komputera od gazu lecz mozna ustawic aby przelaczal sie przy 3000obr.

: 01 mar 2011, 07:25
autor: patrykk007
Jakby u mnie przełączało przy 3000 to na bank by coś urwało. Jak ja ustawiłem już 1500 i tak lekko szarpie

: 01 mar 2011, 13:19
autor: DżiPi
patrykk007 pisze:Jakby u mnie przełączało przy 3000 to na bank by coś urwało. Jak ja ustawiłem już 1500 i tak lekko szarpie
Zapewne szarpie jak silnik jest zimny.
A gdy ciepły jak się zachowuje?

: 01 mar 2011, 15:30
autor: patrykk007
Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły. Raz przełączyło chyba przy 2600-2700 to normalnie nie wiedziałem co się dzieje...

: 01 mar 2011, 16:38
autor: DżiPi
Bodajże z boku tego przełącznika jest mały potencjometr-widoczny w <ok> dziurce
Pokręć nim i sprawdzaj przy jakich obrotach przełączy się na gaz.

: 01 mar 2011, 17:09
autor: majekk
Mam taki sam przełącznik. U mnie tylko jak silnik będzie zimny to lekko szarpnie. Jak chwile pochodzi na benzynie i osiągnie odpowiednią temp. to szarpnięcia nie ma.


Jedź do gazownika niech Ci sprawdzi instalacje. Przy tym silniku i takiej instalacji nie może być żadnych problemów. Te silniki się z gazem bardzo lubią. Więc pewnie masz coś pokopane ;-)

: 01 mar 2011, 20:17
autor: patrykk007
Wiem, że mogę tam regulować obroty, ale ja chce żeby się przełączał dopiero w temp. np 40 stopni.

: 01 mar 2011, 22:12
autor: Audi 80 Polska
To musiałbyś zmienić elektronikę od gazu na np. KME bingo m albo Stag 50.

EDIT

Teraz mnie oświeciło że można zastosować do twojego przełącznika coś takiego: http://archi.inosak.org/imgdb/item1397681695_1.html

Podłączyć w obwód sygnału obrotów (choć może się on przebić) albo przez przekaźnik w doprowadzenie plusa do przełącznika.
Istniej ryzyko że ktoś podłączył to tak że bez zasilania nie będzie podawał żadnego paliwa.

: 01 mar 2011, 22:25
autor: patrykk007
Raczej zmienię elektronikę... A to co pokazałeś to wyłącznik, a nie włącznik

: 01 mar 2011, 22:34
autor: HeavenQueen
patrykk007 pisze:Raczej zmienię elektronikę... A to co pokazałeś to wyłącznik, a nie włącznik
A czy to jest jakiś problem? Wystarczy zastosować przekaźnik ze stykiem normalnie zwartym :)

: 01 mar 2011, 22:46
autor: patrykk007
W sumie racja, ale to bym musiał się bawić znowu. A orientujecie się ile może kosztować wymiana elektryki na taką właśnie z włącznikiem temperaturowym, ale i też ręcznym. Jest w ogóle coś takiego?

: 01 mar 2011, 22:55
autor: HeavenQueen
Ogólnie to widzę że czytanie ze zrozumieniem leży :)
Piszesz ze tobie szarpie tylko w momencie automatycznego przełączania z Pb na LPG (powodowanie progiem przełączania od obrotów ale niezależnie jakie te obroty ustawisz) natomiast gdy przełączasz ręcznie z Pb na LPG to przechodzi płynnie bez szarpnięcia, tak?
Czy dzieje się tak również gdy już silnik rozgrzejesz?

: 01 mar 2011, 22:57
autor: patrykk007
Chodzi o to, że jak sam przełączam z Pb to tam rozgrzewam dajmy do tych 50 stopni to wtedy podczas przełączania biegów wyciskam sprzęgło i wtedy przełączam na LPG. W poprzednim aucie miałem tak, że jak rozgrzał mi się silnik to właśnie podczas wyciskania sprzęgła lub na biegu jałowym przełączał się