Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABT] regulacja Bingo-M
: 27 mar 2011, 16:15
autor: bogus508
: 27 mar 2011, 19:34
autor: Padre (LDZ)
Sygnał z TPS niezależnie od obrotów silnika - zero. Obstawiał bym, że Wtyczke od potencjometru przepustnicy masz odpiętą, przerwaną, albo potencjometr padnięty.
Ale oczywiście szpeniem, nie jestem i mogę się mylić :->
Te odczyty, chodzi mi o ustawienia atuatora, są zrobione po nauce, czy sam ustawiłeś takie wartości?
Pytam, bo wydaje mi się że nie są prawidłowe za bardzo.
: 27 mar 2011, 19:48
autor: bogus508
Ja zmieniałem ustawienia. Próbowałem coś zrobić wg. wskazówek na forum, ale nic mi nie wychodziło. TPS może nie jest podłączony, sprawdzę to.
Czy wykres jest dobry, ma być taki poszarpany?
Co mnie bardzo denerwuje wolne obroty falują na PB i LPG.
Wykres ma być taki na benzynie?
: 27 mar 2011, 20:19
autor: Padre (LDZ)
Jeśli chodzi o prace na PB, to myśle że jest ok. Nie będziesz miał idealnej sinusoidy raczej.
Co do wskazań lambdy na LPG, to mi się wydaje, że jest on nawet za ładny. Masz wogóle sondę połączoną z centralka?
Jeśli objawy są na obu paliwach, to bym odstawiał coś, z czego korzysta silnik i na pb i na lpg.
Sprawdź ten tps.
: 27 mar 2011, 20:57
autor: bogus508
Na wolnych obrotach silnik faluję, na pozostałych wszystko OK.
Dobra, jak na benzynie jest dobrze i sonda sprawna to teraz jak wyregulować na gazie?
Napięcie sondy ma być takie same na wszystkich partiach obrotów?
Jakie to jest napięcie jak jest bogato czy ubogo?
Kabel od TPSu z centralki gazu gdzie ma być podłączony?
: 27 mar 2011, 21:11
autor: Padre (LDZ)
Zacznijmy od tego, że jak ci faluje na obu paliwach, to samo wyregulowanie gazu zarzej nie pomoże. Trzeba by najpierw wyeliminowac ten objaw na pb i dalej bawić się z gazem.
Zobacz, czy masz potencjometr przepustnicy podłączony wogóle, nie chodzi mi czy do centralki lpg.
Nigdy nie miałem ABT, więc nie powiem dokładnie gdzie co i jak. Jajk to sprawdzić musałby się ktoś obeznany wypowiedzieć.
edit:
VAG wywalił jakieś błędy?
: 27 mar 2011, 21:20
autor: bogus508
Wszystkie wtyczki podłączone są. Chodzi mi jak wyregulować dawkę paliwa na gazie?
Rozumie, że jak na PB falują obroty to na LPG też będą. Czytałem artykuł Danka, ale nie mogłem dojść do takich ustawień jak opisywał. Korzystałem z tego opisu
http://www.golf3.pl/topics36/sterownik- ... t13057.htm
Był błąd sondy.
Przestawiłem w ustawieniach centralki gazu na masa i jest ok.
00561 - Mixture Adaptation
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
00525 - Oxygen Sensor (G39)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
I jeszcze taki błąd, ale czytałem, że to normalne na gazie.
: 27 mar 2011, 21:58
autor: Audi 80 Polska
Te błędy są normalne przy gazie I, II i III generacji.
Jeśli faluje na benzynie to na pewno nie wina gazu. Odłącz akumulator na jakieś 15-20 minut. Później pojeździj trochę na benzynie żeby sprawdzić czy nie będzie falować.
: 27 mar 2011, 22:21
autor: bogus508
OK zrobię tak. Falowanie zostawmy na razie w spokoju.
Wie ktoś, gdzie ma być podłączony TPS, konkretnie pod który kabel?
Jak wyregulować prawidłową dawkę gazu?
Czytałem, że reduktor reguluje się za pomocą wody,ale Danek opisuje to inaczej.
Jaka mieszanka oraz napięcie lambdy ma być w poszczególnych partiach obrotów?
: 28 mar 2011, 01:01
autor: Audi 80 Polska
bogus508 pisze:Wie ktoś, gdzie ma być podłączony TPS, konkretnie pod który kabel?
Bodajże pod biało-niebieski we wtyczce TPS. Tu masz foto poglądowe jak to jest podłączone u kolegi MIODKA:
http://img191.imageshack.us/img191/3409 ... 0x1200.jpg
: 28 mar 2011, 19:29
autor: bogus508
Falowanie było spowodowane układem wysokiego napięcia. Na benzynie pracuje OK.
Minimalnie faluję na LPG.
Byłbym wdzięczny jak ktoś bardzo prosto mi wytłumaczy jak wyregulować na gazie.