Strona 1 z 1

[B3 NG] Gaśnie na gazie gdy zimny

: 29 mar 2011, 23:38
autor: Pawcio93
Witam
Zakupiłem ostatnio Audi 90 z silnikiem 2.3. W samochodzie zainstalowana jest instalacja II generacji.
Mój problem polega na tym że po odpaleniu na benzynie jak się przełączy na gaz gdy jest jeszcze zimny nie trzyma obrotów i gaśnie. Gdy się zagrzeje nie ma już żadnych problemów i trzyma wolne obroty.
Następnym problem jest to że zimny silnik ciężko odpalić na gazie tylko trzeba go długo kręcić by jakoś załapał. Czy to może dziać się wszystko przez padnięty czujnik położenia przepustnicy? Dodam że wtyczka od tego czujnika musi być odłączona bo inaczej obroty falują zarówno na benzynie jak i na gazie.

: 30 mar 2011, 09:45
autor: eSPe
A w reduktorze przypadkiem nie wyszły membrany. Może guma już w nich stwardniała.
Jak jest reduktor zimny na zimnym silniku to może membrany nie mają odpowiedniej elastyczności i się krzaczy coś.

Jak się silnik nagrzeje i chłodziwo ma wyższą temperaturę to i ogrzewają reduktor to i membrany się ogrzewają i odzyskują na elastyczności.
Mogę się mylić ale to pierwsze co i przychodzi do głowy. Ogólnie NG z LPG jest bardzo niewdzięcznym połączeniem. Wiem coś o tym. :-(

: 30 mar 2011, 10:08
autor: Sebandi
Regulacja gazu a jak to nie pomoze to na bank parownik do wymiany

: 30 mar 2011, 10:15
autor: eSPe
Sebandi pisze:jak to nie pomoze to na bank parownik do wymiany
Czyli tak jak pisałem.
Membrany pewnie wyszły.
Ewentualnie regeneracja czyli zostaje sama obudowa starego reduktora a bebechy wszystkie nowe. Trochę taniej wyjdzie a praktycznie to samo co nowy.

: 30 mar 2011, 22:54
autor: PICEK1
praktycznie to samo co nowy.
Nowy średnio 250 a komplet regeneracyjny ori 80.
Jeśli reduktor dobrej firmy typu BRC to lepiej reanimować.

: 31 mar 2011, 00:31
autor: eSPe
Jeśli reduktor dobrej firmy typu BRC to lepiej reanimować.
No pewnie bo zostaje praktycznie tylko stara buda która teoretycznie się nie zużywa a bebechy są wszystkie nowe. Czyli jak podałeś regeneracja bardziej opłacalna bo za 80zł masz praktycznie nowy reduktor tylko w starej obudowie.

: 31 mar 2011, 10:26
autor: PICEK1
Zacznijmy może od spuszczenia szlamu z reduktora-hehe
Może śmieszne ale sporo ludzi nie wie o takim zabiegu ;-)
Filterek już bardziej znają.

: 31 mar 2011, 11:31
autor: eSPe
PICEK1 pisze:Zacznijmy może od spuszczenia szlamu z reduktora-hehe
No wiadomo że reduktor trzeba najpierwej rozebrać i oczyścić, sprawdzić stan membran i wtedy ewentualnie jakiś zestaw naprawczy.

: 31 mar 2011, 15:32
autor: Pawcio93
Najpierw pojadę na regulacje a jak to nie pomorze to wtedy wezmę się za parownik. Z tego co patrzyłem to właśnie jest parownik BRC założony. Poprzedni właściciel przy sprzedaży wspominał by pojechać na stacje na regulacje więc tak zrobie.

: 31 mar 2011, 20:18
autor: pawel_m
Pawcio93 pisze:Najpierw pojadę na regulacje a jak to nie pomorze to wtedy wezmę się za parownik. Z tego co patrzyłem to właśnie jest parownik BRC założony. Poprzedni właściciel przy sprzedaży wspominał by pojechać na stacje na regulacje więc tak zrobie.
A jak kupowałeś Audi to wszystko było dobrze? Bo widocznie poprzedni właściciel wiedział "co jest grane".

: 31 mar 2011, 20:23
autor: Pawcio93
Nie już było tak jak kupowałem...

[ Dodano: 2011-04-17, 14:05 ]
Zregenerowanie parownika i ustawienie lpg załatwiło sprawe. Teraz już wszystko jest OK :-)