Strona 1 z 1
[B4 ABT] Cieknący reduktor a spalanie gazu
: 02 kwie 2011, 15:05
autor: gunia256
Mam w swojej B4 cieknący parownik firmy Zavoli (przejechane 70 tys. na nim). Od jakiegoś czasu cieknie. Audiczka pali mi około 14,5 litra gazu w jeździe mieszanej a w trasie przy 100 km/h około 12,5. Czy po wymianie reduktora na nowy (myślę o lovato) zmniejszy się spalanie??? Aha zapomniałem dodać gaz jest po regulacji a reszta rzeczy wpływająca na spalanie sprawna (termostat, zapiekające się hamulce itd).
: 02 kwie 2011, 16:23
autor: Audi 80 Polska
Próbowałeś dociągnąć śruby na nim :?: Tylko nie przesadź bo membrany się odkroją. Są duże szanse że po zmianie reduktora na sprawny spadnie spalanie.
: 02 kwie 2011, 16:27
autor: gunia256
Cieknie z jednej plastikowej rurki- myślałem że to opaska, więc dokręciłem, ale dalej to samo. Na tym reduktorze jest przejechane w sumie ponad 70 tysięcy i dlatego zastanawiam się czy nie zmienić na nowy.
: 02 kwie 2011, 18:54
autor: goldi j51
albo regeneracje zrób będzie taniej
: 03 kwie 2011, 21:00
autor: gunia256
Możliwe, że przez ten cieknący reduktor bardzo szybko podnosi mi się temperatura płynu chłodzącego??? Zalewam stan i po nagrzaniu jak chwilkę pochodzi na wolnych to od razu temperatura rośnie do prawie 100 i uruchamia się wentylator. W trasie jest ok ale na mieście od razu wzrasta.
: 03 kwie 2011, 21:12
autor: patrykk007
Zawsze na postoju będzie się grzał... Zwłaszcza, że temperatura spalania gazu jest wyższa od benzyny
: 03 kwie 2011, 21:22
autor: slowik_88
Tak spalanie gazu wydziela większą temperaturę ale parownik pochłania duże ilości ciepła z układu chłodzącego. Jaki płyn cieknie z parownika? Domyślam się że to płyn chłodzący bo Gaz ulatniał by się prawie natychmiast a parownik byłby w tym miejscu lekko zaszroniony. Sprawdź czy układ chłodzenia się nie zapowietrza. Samo ABT nawet na samym PB w czasie postoju grzeje się bardzo szybko. Praktycznie wystarczy parę minut.
: 03 kwie 2011, 21:34
autor: gunia256
Cieknie w sumie z rurki, która doprowadza płyn do parownika- nie tak strasznie, ale jednak sączy się. Wcześniej miałem golfa II i temperaturę trzymał a tu dość szybko rośnie, wiatrak się uruchomi i wtedy spada- tak w kółko, głównie właśnie na niskich obrotach na postoju.
: 03 kwie 2011, 21:40
autor: patrykk007
Rurki też powinno się wymieniać co jakiś czas. Zużyte są bardzo twarde