Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 ABK] Problem z uruchomieniem silnika

: 17 kwie 2011, 09:50
autor: Okoń
Witam.
Mam taki problem że nie mogę odpalić samochodu, kręce i kręce i nie chce zaskoczyć silnik, ale może od początku.Pewnego dnia jadąc na trasie coś strzeliło i silnik się wyłączył, kilka prób ponownego odpalenia i za którymś razem odpalił i po paru metrach to samo, potem kilka razy to samo ale udało mi się zrobić jeszcze 1000 km bez problemu. Pytałem znajomego, powiedział że przepływka i rzeczywiście była zablokowana, jako że jestem laikiem w tych sprawach kupiłem przepływke od 2.5 TDI i podłączyłem, przejechałem się kawałek i wszystko grało, stał jeszcze przez 45 minut na odpalonym silniku po blokiem i wydawało się że jest ok więc zgasiłem go i gdy po godzinie chciałem podjechać do znajomego, podczas odpalania wysadziło dekielek z przepływki i połamało filtr powietrza. Kupiłem na Allegro przepływkę już o tych samych numerach tyle że środek miała zepsuty a ja z braku finansów przełożyłem tą płytkę i wskaźnik ze swojego. Niestety nie mogę go odpalić. Po tym jak wysadziło mi tego diesloskiego podłączyłem pod Vag i pokazało mi kilka błędów które wykasowałem, były to błędy m.in.
- czujnik temp. pow. zassanego
- potencjometr przepustnicy
- czujnik spalania stukowego
było też coś o slabej bateri lub uziemieniu i sonda lambda czujnik niskiego napięcia ale podejrzewam że to przez slaby akumulator. Teraz nie pokazuje żadnych błędów.
Czy może któryś z szanownych forumowiczów miał podobny przypadek i może pomóc bo ja już nie mam pomysłu. Dodam tylko że filtr posklejałem ale gdzie nie gdzie jeszcze puszcza, więc moje pytanie czy nowy filtr czy przepływka a może gdzie indziej leży problem ?
Proszę o pomoc

: 17 kwie 2011, 09:58
autor: KAROLEK22XX
w przepustnicy masz klapki zobacz je moze jak strzeliło to je mogło pokrzywic ja miałem ale to jak mi strzelił i przepływka sie zepsuła na przyszłosc kable swiece kopułka i wyreguluj zapłon a masz b+g ?? i jaki gaz sekwecja czy 1 generacji ??

: 17 kwie 2011, 10:15
autor: Okoń
Kable i świece są nowe, tydzień temu zmieniałem , gaz 1 generacji kopułkę i palec też wymieniałem a klapki są ok, po tym jak złożyłem z dwóch przepływek jedną to jeszcze nic nie strzeliło

: 17 kwie 2011, 10:48
autor: mati86
to się ciesz że nie strzeliło, sprawdź jeszcze zapon jak mówisz że wymieniłeś układ WN bo to ważna rzecz.
czasami nowe zamienniki są do du.y i czasami nowa świeca jest do niczego tak samo z kablami. lepiej doinwestować do tych części więcej żeby nie było problemów.
i przepływkę kup taką jak ma być.

: 17 kwie 2011, 11:38
autor: Okoń
A jeszcze takie pytanko, czy można wstawić przepływkę od Passata 2.0 gdzie jest inna końcówka numeru ? U mnie jest 130 a z tego co widzę w Passacie jest 106.

: 17 kwie 2011, 11:42
autor: mati86
Okoń pisze:A jeszcze takie pytanko, czy można wstawić przepływkę od Passata 2.0 gdzie jest inna końcówka numeru ? U mnie jest 130 a z tego co widzę w Passacie jest 106.
nie może być musi być ten sam numer.

: 20 kwie 2011, 21:59
autor: Okoń
A czy jest możliwość złożenia z dwóch jednego ? Bo ostatnio znalazłem ten sam model tylko płytka z tym wskaźnikiem były by do wymiany. Jest to do zrobienia samemu ?

: 20 kwie 2011, 22:27
autor: mati86
można zregenerować tylko stary.
a z kombinowaniem to odradzam to są za delikatne rzeczy które podają setne wartości i raczej bym nie kombinował.
https://audi80.pl/audi-80-b4-abk-nie ... t15251.htm

: 04 maja 2011, 21:54
autor: Okoń
Więc wymieniłem przepływkę na identyczną i............... Odpala, silnik chodzi równo ale za chwile gaśnie i problem z odpaleniem, co jakiś czas odpali idodaję gazu i momentalnie gaśnie, więc nie wiem gdzie teraz szukać przyczyny ?

: 04 maja 2011, 22:58
autor: gawcio12312
sprawdź cewke zapłonową ewentualnie podmień na taką samą

: 13 maja 2011, 16:17
autor: Okoń
Problem rozwiązany, przepływka nie miała nic wspólnego. Pękł aparat zapłonowy a także kopułka i palec do wymiany i śmiga. Dzięki za pomoc