Strona 1 z 1
[80 B4 2.0 ABK] wymiana parownika reduktora jaki wybrać
: 23 kwie 2011, 13:55
autor: abes7
Mam instalacje Elpigaz parownik cometa, sterownik nicolaus 2004.
Spalanie gazu drastycznie wzrosło w przeciągu 1 roku, gazownik stwierdził że to wina parownika - jest problem z regulacją, chciałem wymienić membrany ale nie mogę go rozkręcić . Tak więc zmieniam parownik na TOMASETTO ASTERIK AT-07 Z FILTREM tylko nie wiem czy brać 100HP czy 140HP jak wiadomo silnik ABK ma 115 koników, cena taka sama.
: 23 kwie 2011, 14:46
autor: kacel5
140 HP , musi byc zapas mocy co by ci autko na mocy nie traciło

: 23 kwie 2011, 18:33
autor: krisiun1
Zapas będzie taki jak wyregulujesz.Kup 100HP i nie kombinuj.
: 28 kwie 2011, 20:14
autor: DUŃCZYK
CZEŚĆ AUTO JAK MA 115 KM. TO BIERZ ASTERIKA 140 HP I TO NIE CHODZI O ZAPAS MOCY TYLKO WYDAJNOŚĆ PAROWNIKA GAZOWEGO DO MOCY SILNIKA POZDRAWIAM :lol:
: 29 kwie 2011, 09:21
autor: abes7
Kupiłem 100HP taki miałem, jeździł dobrze przez pierwsze trzy lata to powinno być ok.
Pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc.
: 29 kwie 2011, 15:41
autor: konradnutlok
ja bym kupił 140HP bo DUŃCZYK dobrze mówił ze tu chodzi o wydajność a jeszcze jak jest taka sama cena to brać 140HP
: 29 kwie 2011, 20:30
autor: Kamikadze20077
Nie rozumiem czemu kupiłeś parownik do 100koni gdy masz 115?? juz nawet nie chodzi o cene tylko ma byc odpowiednia czesc do danego silnika i koniec a nie jakies cuda zeby przymulić audika
: 29 kwie 2011, 20:59
autor: abes7
Na parowniku 100HP chodził super, parownik miał już 7 lat od roku borykałem się z obrotami, spalaniem i gaśnięciem przy wciśniętym sprzęgle w zakrętach, spalanie w ciągu 1,5 roku wzrosło z 11,5l na 100km do 14,5l-15l. Wyregulować się nie dało, membrany nie wymieniłem bo go rozkręcić nie mogłem. Jutro jadę wyregulować nowy ale już widzę że bez regulacji obroty są stałe i nie gaśnie, jeśli spalanie wróci do normy będzie super.
: 02 maja 2011, 22:07
autor: kris4
braciak ma założony 140 i śmiga wsam raz a pytałem sie kolesia czemu taki zakładał co tylko gaz zakłada i lepiej niech bedzie więcej lepiej przykrecic jak szukac czemu nie idzie jak powinien
I też ma 115 ABK
: 02 maja 2011, 22:18
autor: misiek .
Powinno się brać reduktor z zapasem mocy, ponieważ przy depnięciu następują spadki ciśnienia których mały reduktor nie jest w stanie wyrównać.
pzdr.
: 04 maja 2011, 16:00
autor: gornek90
Ten 100 HP w ostateczności może być, ale lepszy był by 140HP...
Kolega
Misiek dobrze to ujął z tym depnięciem
A tak nawiasem, większy reduktor ( 140 HP ) da się przykręcić na dawce gazu... a małego ( 100 HP ) nie da się podkręcić :->