Strona 1 z 1

[b3 2.0 3A +LPG] Problem z rozruchem I zapłonem

: 27 maja 2011, 13:57
autor: Baksio52
Witam.
Mam problem przy odpaleniu. Czasem jest tak że rozrusznik kręci i się jakby zacinał. Nie ważne czy na ciepłym czy na zimnym silniku ... Dodam, że wymieniłem rolki w rozruszniku i dalej jest to samo. Co to może hamować silnik ?

Druga sprawa mam przestawiony zapłon (w miarę dobrze chodzi tylko ma wolne obroty w zakresie 1200-1600) . Jak przestawiłem tak jak powinno być to silnik nie wkręcał się w obroty ale trzymał te 800. Winą może być pęknięta guma od przepustnicy ? Dla poprzedniego właściciela wybuchł gaz pewnie i rozwaliło tą gumę (przepustnica jest też lekko trącona).

Wiem jeszcze że zawory są do roboty (na ostatnim cylindrze jest ciśnienie 5-6 bar).

Na dodatek jak silnik jest zimny to ciężko go na benzynie odpalić (trzeba długo pompować paliwo przez pompkę.

Proszę o pomoc ;)

: 27 maja 2011, 22:05
autor: zibiwrc
za bardzo przyśpieszony zapłon ! tym bardziej możesz mieć strzał ,
jak go opóźnisz automatycznie obroty spadną
a reszta to raczej tylko i wyłącznie lewe powietrze , "prześwietl" co się da

: 28 maja 2011, 07:15
autor: Baksio52
Sprawdzę jeszczcze rozrząd bo coś mi nie pasuje ... może poprzedni właściciel ustawił go nie poprawnie, bo ja jak zmieniałem to porobiłem znaki wiec nie powinno być to z mojej winy (w sumie wcześniej też występował ten problem )

Jak sprawdzę to dam znać :d

: 02 cze 2011, 16:42
autor: marbaj
Witam. Powodem przycinania się rozrusznika jest na 100% zbyt wczesny zapłon. (miałem tak samo). Dolot powietrza w tych silnikach musi być idealnie szczelny a klapa spiętrzająca prościutka dobrze ustawiona i luźno pracująca bez żadnych zacięć. Powodów ciężkiego odpalania na Pb jest mnóstwo musisz czytać i sprawdzać po kolei. Takie sprawy jak kable, świece, palec, kopułka, czujnik temperatury ten od ECU, wtrysk rozruchowy, przepłukany krokowiec, sprawny potencjometr od przepływki i wyregulowana dawka paliwa. Szczelny i dobrze ustawiony LPG też odpala na dyg ale to inna kwestia. Czytać czytać i powodzenia.

: 03 cze 2011, 13:06
autor: amath
co do gazu to polecam ustawienie na analizatorze ( na czuja to sie ryby lowi <ok> ).
a zeby fajnie zapalała na lpg ( w przypadku I gen ) to musi byc odpowiednio ustawiona dawka startowa gazu ustawia sie ja na przelaczniku ( z tylu powinien byc taki potencjometr ) tym ktorym przelaczasz pb / lpg.

: 03 cze 2011, 15:04
autor: marbaj
Bajer z ustawianiem czasu otwarcia zaworów gazu jest dobry przy rozruchu zimnego silnika a na ciepłym trzeba palić natychmiast po przekręceniu stacyjki, bo inaczej zalewa silnik. Starego typu centralki nie mają tego ustawienia, ale ja pokombinowałem sobie dodatkowy przycisk sterowania wtryskiwaczem rozruchowym i jest Ok. Obym w złą godzinę tego nie pisał, ale jeżdżę już tak 11 lat bez awarii jedynie wymiana membran w parowniku. Pozdrawiam