Strona 1 z 1
[80 B4 2.0 ABK] Problem na gazie problem na benzynie.
: 14 cze 2011, 19:47
autor: rafio83
Siema
Po dwóch latach powrócil problem strzałów na gazie. Przepływkę rozwaliło po regeneracji auto dziwnie się zachowuje:
1-nie odpala na Pb (tylko gaz)
2-na wolnych obrotach (LPG) mulowato jeździ i przerywa, na wysokich wszystko jest OK
3-na Pb nie jedzie wcale na wolnych obrotach po odpaleniu i przełączeniu chodzi jak dodaje gazu to dławi się.
Czy mozliwe zeby trzeba było ponownie wymieniać palec rozdzielacza, przewody i swiece i z tąd własnie wystrzał?
Czy dziwne zachowania na LPG i Pb mogą być spowodowane błędem po odpięciu wtyczki przepływomierza?
Czy mozna bez Vaga skasować taki błąd np przez odpięcie akumulatora?
Pomocy bo rece opadają...
: 14 cze 2011, 20:24
autor: ROBERT2009
Dziwne, że nie odpala na benzynie, u mnie na odłączonej przepływce odpala, gaśnie po chwili ale odpala zawsze. Może pompa paliwa siada albo przekaźnik 30. Co do wolnych obrotów na gazie spróbuj przeczyścić krokowca, sprawdź filtr gazu a jak nie zadziała to wizyta u gazownika na regulacje.
Co do przewodów to mam beru już 3 lata i ciągle śmiga, świece wymieniam co 2 lata (mniej więcej co 30 tyś)
: 14 cze 2011, 20:38
autor: rafio83
sprawdzę jutro czy zapli na odłączonej przepływce.
Też pomyślałem o pompie bo ostatnio przez jakiś tydzień jeździłem bez Pb

(brak kasy), a może te szarpanie to przez przytkane wtryskiwacze?
Gdzie ten filtr gazu bo już kiedyś chciałem wymienić i nawet nie wiem gdzie on jest? :?:
Za fote będę bardzo wdzieczny
: 14 cze 2011, 20:59
autor: ROBERT2009
Mojej lali na zegarach już dawno 300 000 minęło i wtryski są OK, ale ja zawsze na benzynce odpalam...
Niw wiem czy wymieniałeś przekaźnik 30, jak przerywa na benzynie i nie wchodzi w obroty to często on jest winowajcą. Koszt ok. 50 zł. Jak ci sie chce bawić to jest na forum jak go naprawić...
Co do filterku gazu, jest w parowniku - powinien być w nim taki kapsel przykręcany na imbusową śrubę.
Pod kapslem masz filterek. UWAGA - jak go odkręcisz zacznie wylatywać gaz, to normalne. Nienormalne będzie, jak ci nie zadziała zawór zamykający dopływ gazu. Musisz dość zdecydowanie odkręcić śrubę - niekture zawory zamykają się dopiero jak jest szybki odpływ gazu. Pod kapslem jest uszczelka - uważaj, żeby nie zgubić.
: 14 cze 2011, 21:07
autor: Audi 80 Polska
ROBERT2009 pisze:Co do filterku gazu, jest w parowniku
Nie wszystkie parowniki są ze zintegrowanym filtrem gazu w fazie płynnej. Często jest ten filtr zintegrowany z elektrozaworem przed parownikiem.
: 14 cze 2011, 22:47
autor: ROBERT2009
będę pamiętał, dzięki
: 15 cze 2011, 10:51
autor: ltrs
Ja w dyskusji nie widzę kabli zapłonowych... Z własnych przygód uważam, że są one powodem 90% wystrzałów, zwłaszcza w takich silnikach jak ABK. Jeśli jest dobrze ustawiony rozrząd, to iskra raczej nie powinna się cofnąć w dolot przez zamknięty zawór. Po wymianie kabli na BERU silnik nie strzelał nawet przy mocno rozregulowanym parowniku. Już nigdy nie dam sobie wmówić tanich dobrych kabli
ROBERT2009 pisze:Niw wiem czy wymieniałeś przekaźnik 30
Co do przekaźnika nr 30, to u mnie ustabilizowały się obroty po jego wymianie i wolne obroty spadły z 1300 na 800 - 1000. Bardziej obstawiałbym, że ujawnia się wada sondy lambda i poprawi się trochę jak ją odłączysz.
Podpinałeś autko pod VAG'a?
: 15 cze 2011, 12:20
autor: rafio83
Kable mają już dwa lata wiec może czas na wymianę, ile kosztują BERU?
Pod VAG'a podpinałem ale dawno temu w celu kasowania błędu po odłączeniu wtyczki od krokowego bo go czyściłem.
Czy po odłączeniu od przepływki wtyczki też łapie błąd?
: 15 cze 2011, 13:18
autor: Audi 80 Polska
rafio83 pisze:Czy po odłączeniu od przepływki wtyczki też łapie błąd?
Tak złapie, ale błędy silnika z tych lat nie są takie upierdliwe jak w nowszych samochodach. Powinien się skasować po odłączeniu akumulatora.
: 16 cze 2011, 08:07
autor: rafio83
Panowie z tą jazdą na benzynie dziwna sprawa jest, jak się przełączę na Pb auto chodzi równo nie ma problemów do momentu dodania gazu wtedy się dławi i nie chce wcale wchodzić na obroty, gdzie szukać przyczyny? Wykluczam sprawę pompy bo wtedy były by problemy również na wolnych obrotach.
[ Dodano: 2011-06-16, 20:35 ]
Odświeżam Pany ktoś coś poradzi chociaż od czego zacząć sprawdzanie? Filtr :?:
: 16 cze 2011, 20:48
autor: WOJTEK26
Vag i sprawdzenie błedów oraz sprawdzenie parametrów w blokach pomiarowych dotyczacych wskazań przepływki,TPS, sondy. Sprawdz cały dolot czy napewno jest szczelny obejrzyj tez odme czy nie jest pęknieta.
: 16 cze 2011, 20:57
autor: ROBERT2009
Znajomy w B3 z 5 lat nie wymieniał filtru paliwa i objawy były podobne - wogóle nie wchodził na obroty na benzynie, po wymianie filtru jak ręką odjął. Wymieniałeś kiedyś filtr paliwa?
: 17 cze 2011, 08:15
autor: rafio83
no właśnie nie dlatego tez wpadł mi do głowy :idea: z tym że myślę sobie że jak filt był by zapchany to nawet na wolnych obrotach by gasł, czyż nie? :?:
Ps. ktoś wymieniał ten filtr bo to chyba ciężka sprawa będzie, jak się do tego zabrać?
: 17 cze 2011, 10:06
autor: ltrs
Zobacz czy czarnego dymu z wydechu nie ma, bo wtedy to zalewa go paliwo i może się okazać daremna wymiana.
Sam filtr jest dobrze dostępny z kanału i nie jest trudno, tylko uważaj bo będzie się paliwo lało.

: 17 cze 2011, 11:32
autor: rafio83
jak mam to sprawdzić na wolnych obrotach? przypominam ze nie mogę dodać gazu :cry:
[ Dodano: 2011-06-20, 20:09 ]
filterek wymieniony poprawy brak... Jak odłączyć sondę? trzeba wejść pod spód?
[ Dodano: 2011-07-14, 12:59 ]
Autko mam zrobione, przyznam się szczerze ze troszkę smutno mi z powodu "olania" mnie i mojego problemu przez to forum(no chyba ze wszystkim wyczerpały się pomysły). Powiem co było powodem moich problemów może komuś się przyda
Jak w pierwszym poscie:
1-nie odpala na Pb (tylko gaz)
2-na wolnych obrotach (LPG) mulowato jeździ i przerywa, na wysokich wszystko jest OK
3-na Pb nie jedzie wcale na wolnych obrotach po odpaleniu i przełączeniu chodzi jak dodaje gazu to dławi się.
Przyczyną wszystkich przypadłości były lejące wtryski, po przeczyszczeniu w firmie zajmującej się tym autko śmiga jak nowe, oczywiście nie obyło się bez odpowiedniej regulacji przepływki i wymiany palca.
Mam tylko jeszcze jeden problem z zapalaniem rano na Pb, przyczyna znana pompa siada i ma za małe ciśnienie na starcie a do tego nie utrzymuje ciśnienia.
Cóż trzeba będzie się zaopatrzyć w nową pompkę :roll: