Strona 1 z 1

[2.0 ABT] Na zimnym Silniku wyraźnie lepiej ciagnie

: 30 cze 2011, 07:10
autor: piter58
Witam, tak jak w temacie mam Audi 80 2.0 ABT + LPGi, ostatnio zuwazyłem, ze auto trochę lepiej ciągnie na zimnym silniku, może to być spowodowane tym ze jedzie na ssaniu, gdzieś na forum bmw wyczytałem że jest specjalny czujnik, który sprawdza temp powietrza zasysanego i na podstawie tego ustawia wyprzedzenie zapłonu (w gorące dni po to żeby nie przegrzać silnika) zakładają mały rezystor i auktko smiga cały czas tak samo, a jak to jest u nas z tymi silnikami ABT?

: 30 cze 2011, 11:39
autor: krisss
każde moje poprzednie auto jak i obecne lepiej ciągnęło zanim osiągnęło temp. pracy tj 90 stopni. Wg mnie głównym powodem tego jest niebieski czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Na podstawie jego oporności sterownik silnika ustala skład mieszanki.

: 30 cze 2011, 18:27
autor: kris4
to jest chyba bardzo prawdo podobne w moim ABC tez tak jest i trzeba go wymienić, ale sonda tez może takie objawy dawac ;-)

: 30 cze 2011, 19:31
autor: Pieterb
Witam!
I ja też tak mam, ale gdzieś tu na forum wyczytałem że to normalne jest!
ps. czujnik wymieniłem mimo że stary wydawał się dobry i dalej jest tak samo bez zmian!
<ok>

: 30 cze 2011, 19:54
autor: Audi 80 Polska
Takie mulenie po rozgrzaniu w ABC było omawiane tutaj: https://audi80.pl/80-b4-v6-ic-w-benz ... t44062.htm

: 30 cze 2011, 23:56
autor: piter58
a jakieś rady do silnika ABT jak obniżyć temp? i jak się sprawdza sondę ? :)

: 01 lip 2011, 18:57
autor: Pieterb
Najlepiej podpiąć pod kompa lub oscyloskop!
piter58 pisze:i jak się sprawdza sondę ? :)

: 01 lip 2011, 21:12
autor: Markiej
piter58 pisze:a jakieś rady do silnika ABT jak obniżyć temp? i jak się sprawdza sondę ? :)
w TDIkach kumpel wstawiał oporniki na kablu od czujnika żeby trochę oszukiwał kompa na temp.
Może w benzynie też by się to udało? tylko wstawić taki "słaby" opornik żeby na ssaniu nie chodził cały czas?

: 01 lip 2011, 23:07
autor: Audi 80 Polska
Już pisałem w jednym z tematów były na allegro chipy do wolnossących benzyn, kosztowało to około 50zł a wewnątrz części warte 2,5zł - potencjometr i przełącznik.
Przeznaczone było do podłączania pod czujnik temperatury zasysanego powietrza w przepływomierzu.
W monowtrysku ten czujnik jest z zespole wtryskowym, można też próbować oszukiwać czujnik temperatury cieczy.