Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABK] Dziwny problem z gazem

: 17 lip 2011, 22:53
autor: Fanthom
Dobry wieczór!

Autko ma zalozona sekwencje na sterowniku STAG 300 , wtryski jakie sa nie pamietam ale WOJTEK26 mi je zakladal i moze sie wypowie jak trafi w temat:)...Problem pojawil sie 2 dni temu , wczesniej takiego problemu nie mialem.A wiec wyjezdzam sobie z Kołobrzegu i cisne do Czaplinka i 2km od domu z nienacka gaz sie rozlaczyl i przelaczyl sie na beznyne (Gazu w butli 80%) probowalem przelaczyc przelacznikiem ale nic nie dalo , normalnie jakbym nie mial gazu.Zatrzymalem sie silnik zgasilem , troche odczekalem i lipa silnik na gaz sie przelaczyc nei chcial , o dziwo jak jechalem i w czasie jazdy zgasilem silnik i go zapalilem to przelaczal sie na gaz automatycznie , po takim przelaczeniu przejezdzalem roznie - raz 200m i znow lipa sie na benz przelaczal a raz ponad 20km i silnik chodzil normalnie , nie wiem co jest i jaka moze byc tego przyczyna , jezeli ktos zna problem i wie jak go rozwiazac to prosze o wskazowki:) Zdjecia spod maski sa w moim temacie jakby ktos chcial zajrzec co tam jest:)


Dziekuje za wszelkie sugestie:)

: 17 lip 2011, 23:13
autor: Audi 80 Polska
Rozumiem że kontrolka na przełączniku zaczyna migać?

Możliwe że któryś z czujników temperatury (na reduktorze albo temp gazu) nie łączy wtedy sterownik widzi temperaturę przy której przełącza na benzynę.
Trzeba podpiąć interfejs i zobaczyć w programie czego brakuje.

: 17 lip 2011, 23:27
autor: meir
Fanthom, ja tak miałem :) miałem zaśniedziałe styki na elektrozaworze i czasami nie łączyło :)

: 17 lip 2011, 23:40
autor: Fanthom
Ko kontolka mryga tak jakby mial sie zaraz przelaczyc ale ni cholery nie chce , dziwi mnie w sumie fakt ze raz jak sie przelaczy to ujade 20 km a raz 200m...

: 17 lip 2011, 23:53
autor: meir
Fanthom, dokładnie tak samo było u mnie ale tylko na trasie porobiłem z tymi wtykami i narazie spokój ! ale nie byłem nigdzie w trasie !

: 18 lip 2011, 12:06
autor: Fanthom
Jakies wskazówki jakie wtyki i co dokladnie porobiles?

Obrazek

<piwo>

: 18 lip 2011, 20:03
autor: meir
ja przeczyściłem styki na elektrozaworze pod maską bo tam były zaśniedziałe !

: 20 lip 2011, 00:07
autor: Fanthom
Ok a mogłby mi ktos jeszcze łopatologicznie wyjasnic gdzie znajde elektrozawor?...Przepraszam za pytanie ale ja do elektryki ogolnie staram sie nie tykac:P

: 20 lip 2011, 00:28
autor: Audi 80 Polska
W sekwencyjnym gazie jeden powinieneś mieć na butli drugi na przewodzie ciekłego lpg przed parownikiem (zazwyczaj z filtrem gaz ciekłego) albo może być filtr i ten EZ zintegrowany z parownikiem, tak ma np. popularna alaska.

Na tych elektrozaworach jest cewka która wygląda mniej więcej tak: http://allegro.pl/cewka-valtek-elektroz ... 98157.html (sory za link który wygaśnie, chciałem wrzucić zarchiwizowany, ale w obawie o własne zdrowie zaprzestałem poszukiwania strony na której bez rejestracji mogłem to wrzucić a to wszystko dzięki transferowi 2kb/s że muszę oglądać strony bez obrazków i flasha).

: 20 lip 2011, 18:46
autor: meir
dokładnie tak jak kolega pisze przeczyść styki na cewce wchodzą do niej 2 kable na wsuwki żeńskie ! bo tak to nie mam pojęcia dlaczego tak sie dzieje !

: 27 lip 2011, 16:10
autor: Fanthom
Po przeczyszczeniu styków na elektrozaworach poprawy ni ebylo , dzisiaj pojechalem do "gazownikow" jeszcze przed podlaczeniem sie pod kompa juz zaczeli glowami krecic itp , jak sie podlaczyli to powiedzieli ze 4 wtrysk gazu nie dostaje i wywala caly czas blad , co dziwne w momencie jak sie podlaczyli ten pierdolnik od gazu zaczal piszczec caly czas , wczesniej bylo tak tylko jak sie przelaczal , 3 razy sobie pisnal i spokoj i teraz tak dlugo jak go ni eprzelacze na benz tak dlugo piszczy , WOJTEK26 podpowiedzial zeby poprawic luty na kablach , tak tez zrobilem , nie pomoglo , co dziwne mial jakis odpal i jak przy nim grzebalem to na chwile przestal piszczec , odpalil i si eprzelaczyn na gaz , pochodzil tak 30s (w tym czasie nic nie ruszalem ) i znow go szlak trafil...Ktos ma jakies pomysly?sugestie? COKOLWIEK
_________________

: 19 sie 2011, 01:01
autor: trejdmark
pojedź do normalnych gazowników. poprostu. po podlączeniu komputera sprawdzić czy instalacja widzi:
obroty, ciśnienie gazu, temperaturę, czasy wtrysków benzynowych.

stag300 pomimo widzianych błędów przełączy na gaz, chyba że nie widzi jakichś z wyższych wartości.

jesli nie widzi obrotów sprawdzić przejście.
ciśnienia, sprawdzić czy daje reduktor ciśnienie na przewód pomiędzy reduktorem a filtrem. zatkać palcem i sprawdzić.
temperatura, sprawdzić czujniki i połączenia.

dopiero wtedy po przejściu na gaz i podczas pracy na gazie można zdiagnozować w pełni ewentualne niedomagania wtryskiwaczy gazowych.

długie piszczenie mogło się wziąć z tego, że po podłączeniu komputera ustawili opcję przeglądu instalacji. chociaż nie wiem jak długo to piszczało. mogły być inne powody.

: 24 paź 2011, 22:32
autor: master84
witojcie
może po prostu jest spalony wtryskiwacz i sterownik szaleje. Te wtryski to najprostsze cewki; inna przyczyna to być może zwalony czujnik ciśnienia gazu i wtedy też będzie przerzucał na benzynę. Temat w ogóle jest jeszcze aktualny ??
Pozdrawiam 8-)

: 19 lis 2011, 14:35
autor: Fanthom
Problem jest jak najbardziej aktualny , ale to chyba przez moja niechec do gazownikow , pojechalem do jednego , po podniesieniu maski jeszcze zanim podlaczyl sie pod kompa (tylko mnie wysluchal co mialem do powiedzenia) rozpoczal zdanie od "łooooooo Panie , musze Pana uprzedzic ze to bardzo droga czesc" , je#nąłem maska i pojechalem.Gazu od 3 miesiecy w ogole nei zalaczam , jezdze na benzynie , jak mi wroci zaufanie do gazownikow albo sam ogarne temat to bede jezdzil na gazie.Na ta chwile dalej nie wiem co moze stwarzac takie problemy , ale ostatnio z nudow stalem pod sklepem w oczekiwaniu na Kobiete mą i sobie przelaczylem na gaz , przelaczyl sie bez problemow i chodzil , krecilem go pod 3 tys obr i chodzil na gazie i tak ok 10 min.Kobieta wrocila ja ruszylem "JEEEEB!" gaz-benzyna-gaz-benzyna-gaz-benzyna i tak w kolko , dyskoteka na wyswietlaczu silnik szarpie.Wylaczylem w pizdu :-P

: 22 lis 2011, 01:25
autor: Audi 80 Polska
Gazownicy nic nie zdiagnozowali? Coś pisałeś o błędzie 4 wtrysku gazu, masz magic jety a w nich lubią siadać cewki... Jak stag zobaczy że wtryskiwacz nie działa to przerzuca na benzynę. Jakie błędy im wyskoczyły?
Następnie trzeba w programie by zobaczyć jak widzi plus po stacyjce i obroty bo to może być następny problem, może gubi gdzieś zasilanie, jak widzie temperatury gazu i parownika - tych rzeczy nie wyświetli w błędach.

Trzeba sprawdzić czy nie robi się zwarcie na zasilaniu wskaźnika poziomu gaz bo jak złącza się z masę to też będzie świrować.

Jak wszystko będzie wyglądać OK to trzeba by podmienić sterownik LPG na inny dla testów.