Strona 1 z 2
[2.0 ABK] LPG II Generacji + BLOS czy Sekwencja?
: 23 sie 2011, 00:03
autor: Cycu
Witam

Od niedawna jestem posiadaczem Audi 80 B4 2.0 ABK...
Jak wiadomo jest to silnik 8v z wielopunktowym wtryskiem. Przebieg to 370tys i wydaje mi się że silnik nadal jest w dobrej kondycji...
W samochodzie tym od 5ciu lat jest założona instalacja LPG II generacji firmy LOVATO.
Choć wiem że powinna być tam Sekwencja...
Czasami następują wystrzały... I zastanawiam się co zrobić.
Czy założyć nową instalację Gazową Firmy BRC sekwencyjną czy do obecnej instalacji którą posiadam zamontować BLOSa???
Zależy mi aby samochód sprawniej pracował na LPG, nie strzelał i nie miał tak dużego ubytku mocy...
Jestem na tym forum nowy więc proszę o wyrozumiałość jeśli coś umieściłem nie tak xD
Pozdrawiam!

: 23 sie 2011, 05:28
autor: krisiun1
Z blosem możesz mieć problemy przy przeglądach a sekwencja wiadomo, jeśli zostaną dobrze dobrane wtryski i odpowiednio wyregulowane cieszył będziesz się jazdą jeszcze kilka latek.
: 23 sie 2011, 13:21
autor: gibaj
_uwaga
: 23 sie 2011, 13:28
autor: dr.lolek
blos taniej lepiej
: 23 sie 2011, 22:27
autor: Audi 80 Polska
krisiun1 pisze:Z blosem możesz mieć problemy przy przeglądach
Można zrobić atrapę silniczka krokowego na wężu doprowadzającym gaz.
: 23 sie 2011, 22:40
autor: trixx
panowie może ktoś wkleić fote jak ma wstawiony blos ??
: 24 sie 2011, 00:18
autor: Cycu
Dziękuję za pomoc ; )
Sekwencja byłaby lepszym technicznie rozwiązaniem ale chyba zdecyduję się jednak na BLOSa z następujących względów:
- EKONOMIA JAZDY - Instalacja zostanie zwykła i będę mógł przełączać z benzyny na gaz w praktycznie dowolnym elemencie. W sekwencji odbywałoby się to automatycznie w zależności od temperatury silnika a co za tym idzie zanim silnik by się nagrzał to jeździłbym cały czas na benzynie (odbijało by się to niekorzystnie na budżecie zwłaszcza na krótkich trasach) czyli musiałbym wtedy tankować dość trochę tego paliwa...
-Cena... - Z tego co się orientuję BLOS System kosztuję w granicach 600-800zł a za instalacje sekwencyjną firmy BRC trzeba by zapłacić ponad 2000zł...
Jak myślicie? Czy Silniczek ABK może ładnie śmigać na instalacji II Generacji (jeśli będzie wiadomo dobrze wyregulowana) i zamontowanym BLOSie??? : p
: 24 sie 2011, 00:24
autor: Audi 80 Polska
trixx pisze:panowie może ktoś wkleić fote jak ma wstawiony blos ??
Tutaj przykład montażu blosa:
https://audi80.pl/b4-avant-20-abkmon ... t13622.htm
Cycu pisze:- Z tego co się orientuję BLOS System kosztuję w granicach 600-800zł
Sam blos kosztuje chyba ze 400zł
: 15 lip 2012, 15:42
autor: yohnell
WItam szanownych kolegów. Odświeżę temat. Mam zwykłą instalację i myślałem o zmianie na sekwencję. WIdzę jednak tutaj opcję dołożenia BLOSa, może się na nią skuszę. Z racji iż jak zostało napisane utrata mocy na BLOSie jest nieodczuwalna.
Moje pytanie brzmi, jaka jest w ogóle różnica w spalaniu między sekwencją, a LPG II + BLOS. Właściwie jak wam spala np na trasie, przy jeździe poza wioskami 110. Mi oscyluje 10.5-11. Czy to jest właściwa wartość czy jednak coś jest nie tak?
Na koniec zapytam, znalazłem na Allegro BLOSa, ale nie wiem czy akurat ten będzie dobry
http://allegro.pl/b7-nowy-mikser-miesza ... 38034.html
Proszę o podpowiedzi. Z góry dziękuję
: 04 maja 2014, 10:56
autor: HeavenQueen
: 04 maja 2014, 11:39
autor: pawel_G
Panowie co do tej oszczędnej jazdy na samym gazie to bym się kłócił. Na zimnym silniku gaz przełączać to kiepski pomysł. Ja powiem tak też mam abk z sekwencją, jednak zaobserowałem coś takiego, gdy silnik jest zimny i przełączę na gaz z automatu z godnie z tym co ma komputer ustawione 30-35st C to odczuwam lekkie szarpnięcie podczas przełączania, gdy zrobię to sam ręcznie od powiedzmy 50st C w ogóle nie czuję przejścia z benzyny na gaz(planuje wizytę u gazownika w celu podwyższenie owej temp. przełączania), wydaje mi się, że rozgrzany silnik lepiej znosi gaz niż całkiem zimny, a ile znowu zaoszczędzi się tych pieniędzy na tych kilku km zanim silnik się rozgrzeje? Remont chyba będzie droższy. Swoją drogą moja prywatna opinia jest taka, że na krótkie odcinki +/- 5km silniki zagazowane ani diesle się nie sprawdzają ekonomicznie, każde auto uzyskuje właściwe spalanie dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temp. silnika. Moje spalanie na sekwencji oscyluje 10-11L gazu przy jeździe po mieście i trasie bez butowania z butowaniem 12-14L. Benzynę tankuję raz na dwa miesiące za 100zł Pb98, a pokonuje dziennie dystanse rzędu 80-100km, więc chyba nie ma tragedii z tym spaleniem do rozgrzania silnika. Zimą trochę więcej spalam benzyny, i staram się mieć minimum pół baku, żeby woda się nie zbierała.
Przetestowałem wiele stacji z gazem, mam swoją jedną pewną i gaz jest na tyle dobrej jakości, że w ogóle nie odczuwam różnicy, pomiędzy Pb a LPG.
Więc wracając do tematu ja bym obstawiał za sekwencją, jeśli zamierzasz autem pojeździć jeszcze kilka lat, na pewno się zwróci.
: 04 maja 2014, 12:43
autor: HeavenQueen
Problemy przy przełączaniu na gaz w przypadku sekwencji przy niskiej temperaturze wynikają z nieudolności parownika. Brudny lub zbyt "mały" będą dawać takie efekty. U mnie wyeksploatowany AT09 Alaska szarpał przy 32*C a po wymianie na AT09 Artic przełączam przy 20*C bez problemów, a mieszanka jest bogata przy pełnym obciążeniu

Innym faktem jest to że AT07 z AL700 w mojej astrze (II gen.) pracuje poprawnie na gazie od razu przy -20*C

PS. Tankując Pb98 do samochodu przystosowanego do Pb95 tracisz pieniądze ze szkodą dla silnika

: 04 maja 2014, 13:16
autor: Audi 80 Polska
pawel_G pisze: gdy silnik jest zimny i przełączę na gaz z automatu z godnie z tym co ma komputer ustawione 30-35st C to odczuwam lekkie szarpnięcie podczas przełączania, gdy zrobię to sam ręcznie od powiedzmy 50st C w ogóle nie czuję przejścia z benzyny na gaz(planuje wizytę u gazownika w celu podwyższenie owej temp. przełączania),
Te szarpnięci to zazwyczaj wina gównianych korekt w sterowniku od temperatury gazu i ewentualnie ciśnienia jeśli parownik na zimno daje inne niż rozgrzany.
Czasem wystarczy ustawić ręcznie korektę od temperatury gazu aby nie szarpało. Ewentualnie jeśli jest przełączanie wszystkich cylindrów na raz to zanim w układzie pojawi się ciśnienie to silnik dostaje samo powietrze.
: 04 maja 2014, 22:29
autor: pawel_G
Jeśli paliwo na polskich stacjach reklamowane jako Pb98 miałoby autentycznie skład jaki powinno mieć 98, ale znając realia..... Swoją drogą nie wiem gdzie wyczytałeś, że silnik ABK jest przystosowany do 95. Przecież Pb98 to nie jest paliwo lotnicze czy rakietowe, nie popadajmy w wariactwo, mój kumpel leje od lat Pb98 do golfa mk3 i jeździ już 500tys. km i żyje. -20st. C i start na gazie na pewno wychodzi zdrowo dla silnika... Żeby nie odbiegać od tematu nadmierna oszczędność jeśli chodzi o instalacje gazowe kończy się narzekaniem, że gaz jest be i psuje silnik itp. Co do mojego parownika, faktycznie kwalifikuje się co najmniej do przeglądu, ale ciężko to zrobić gdy auto jest ciągle potrzebne.
: 04 maja 2014, 22:46
autor: HeavenQueen
pawel_G pisze:Swoją drogą nie wiem gdzie wyczytałeś, że silnik ABK jest przystosowany do 95.
W instrukcji obsługi.