Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 ABT] spalanie 13-15l w cyklu mieszanym

: 27 sie 2011, 11:02
autor: Maniek1993
to normalne w tego typu silnikach? przy 100 km/h na 5 biegu mam 3 tys obr. slyszalem tez ze ktos mial przy tej predkosci na 5 biegu 2.2 tys obr. roznica w przekładniach? ktos moze to objasnic? jezdze dosc spokojnie... na kazdym biegu ciagne do 2400-2600 obr. hamuje biegami nie wyzucam na luz...

: 27 sie 2011, 13:01
autor: Audi 80 Polska
Maniek1993 pisze:hamuje biegami nie wyzucam na luz...
Przy gazie I i II generacji nic tak nie zyskujesz, już lepiej się toczyć na luzie jak najdalej.

Masz dobrze wyregulowany gaz? Parownik niema dużego przebiegu?
Maniek1993 pisze:przy 100 km/h na 5 biegu mam 3 tys obr. slyszalem tez ze ktos mial przy tej predkosci na 5 biegu 2.2 tys obr. roznica w przekładniach?
Tak niedawno w poprzednim temacie miałeś opisane ale że nie nazwałeś go zgodnie z regulaminem (ani tego nie poprawiłeś) to poleciał w kosmos.
Poprzedni temat pisze:
Maniek1993 pisze:ale jakich obrotów sie trzymać? z jaka predkoscia jezdzis na 5 biegu? ja na 5 biegu przy 100km/h mam 3 tys obr. niktorzy pisza ze przy tej predkosci maja 2.2 tys obr czyli przedkladnie inne maja? dlatego wieksze spalanie? silnik ABT... pomyliłem sie. moje spalanie to 13-15l w cyklu mieszanym...
lukwoj21 pisze:2.2 tys obrotów to jest w tdi przy 100 km/h
Jarewa pisze:W ABT jest skrzynia krótka i długa. Przy krótkiej 100km/h - 3tyś.obr/min długa 100km/h-2,2tyś.obr/min.

Krótkie 4biegi to "AEH"
Dluga 5biegowa " CCE, CDY"
Krótka 5biegowa" CGT"

Długie oszczędne w trasie. Przy dobrych wiatrach budzik zamyka.
lukwoj21 pisze:Ale w tej długiej skrzyni to tylko 5 jest długa reszta biegów jest taka sama?
Jarewa pisze:Nie, wszystkie biegi są długie. Całkiem inne przełożenia. Na 2 wyciszniesz 100km/h
W tym temacie masz więcej o skrzyniach: https://audi80.pl/b4-abtprzy-jakiej- ... t42008.htm

Tak wygląda porównanie prędkości skrzyń CCE oraz CGT:
Obrazek

: 27 sie 2011, 22:00
autor: ltrs
Co do drugiej generacji to można by się spierać, bo jest silniczek krikowy, który zamyka gaz, także będzie to miało wpływ. Na przykład sama regulacja takiej instalacji przebiega inaczej niż pierwsza generacja, czego doświadczyłem regulując swoje samochody

: 28 sie 2011, 00:04
autor: Audi 80 Polska
ltrs pisze:bo jest silniczek krikowy, który zamyka gaz, także będzie to miało wpływ.
Na ale trzeba włączyć tą funkcję cut-off (a zazwyczaj większość gazowników tego nie włącza) a najprostsze sterowniki gazu II generacji nie mają tej funkcji.

: 28 sie 2011, 15:20
autor: Maniek1993
bylem u gazownika... stwierdzil ze parownik do wymiany choc pgrzebal i jak narazie nie faluja obroty bo do tej pory sie tak zdarzalo. mam zamiar wymienic parownik ale nie bardzo wiem jaki kupic :-( i takze ceny sa powalajace :shock: ... a moze kupic zestaw regeneracyjny?

: 28 sie 2011, 15:39
autor: Audi 80 Polska
A jaki masz parownik? Czasem po regeneracji są problemy jak ktoś źle poskłada, najbezpieczniej kupić nowy.
Popularne modele reduktorów są w cenie około 200zł więc to nie tak dużo.
LOVATO RGE92
EMMEGAS ML 94
Zavoli GES albo GE

: 28 sie 2011, 15:57
autor: Maniek1993
parownik lovato... tyle wiem. a w jaki sposób sprawdzic do jakiej mocy silnika dobrac parownik? jakis oznaczenie czy jak

: 28 sie 2011, 16:05
autor: Audi 80 Polska
Chyba ten RGE92 jest do 120KM a RGE90 do 190. Więc na pewno masz zmniejszy. Czasem da się doczytać oznaczenia na parowniku.

: 28 sie 2011, 16:19
autor: Maniek1993
znalazłem cos takiego... http://allegro.pl/reduktor-zawor-gazowy ... 09783.html

[ Dodano: 2011-08-28, 16:21 ]
jest on do 126 kM jesli pamietam dobrze... ja mam ich 90... powinien byc dobry. a co sadzisz o tym?

: 28 sie 2011, 16:28
autor: Audi 80 Polska
Będzie dobry, że trochę za mocny to nie przeszkadza. W poprzednim aucie przy silniku 70KM miałem parownik do 136KM.
Maniek1993 pisze:znalazłem cos takiego... http://allegro.pl/reduktor-zawor-gazowy ... 09783.html
Tylko ty potrzebujesz bez zaworu gazowego fazy ciekłej z filtrem bo już go masz.
np. z tej aukcji http://allegro.pl/r23-parownik-elektron ... 89465.html

: 28 sie 2011, 16:48
autor: leopard
Maniek1993 pisze:parownik lovato... tyle wiem. a w jaki sposób sprawdzic do jakiej mocy silnika dobrac parownik? jakis oznaczenie czy jak
Przyjacielu nie ma czegoś takiego jak piszesz parownik do mocy silnika masz instalację Lovato dobra włoska firma co do regeneracji co chcesz regenerować tam są tylko dwie albo trzy membrany zależy czy to podciśnieniówka czyli pierwsz genreracja czy druga na przekładni kątowej zwanej potocznie silnikiem krokowym masz dużo pieniędzy Twoja sprawa kupuj jesli chcesz w Tarnowskich Górach jest sklep nowy parownik kosztuje około 200zł a komplet membran 50zł a budowa jest prosta jak budowa cepa i nie żartuje...problem jest tylko jeden trzeba wyczyścić zawory w mieszalniku bo gaz ma dodatek żebyś czuł że się ulatnia bo gaz w postaci czystej jest bezwonny więc sam zrobisz nie zapłacisz a trafisz na cwaniaka to Cię skasuje że szok wiem co pisze i naprawdę nie żartuje mam swoje lata z zawodu jestem technikiem mechanikiem samochodowym jak również mam uprawnienia Sepowskie G3 do montażu i obsługi instalacji gazowych przemyśl to, masz pytania pomogę życze powodzenia ...

: 30 wrz 2011, 20:59
autor: radziobiker
aldi pisze:
ltrs pisze:bo jest silniczek krikowy, który zamyka gaz, także będzie to miało wpływ.
Na ale trzeba włączyć tą funkcję cut-off (a zazwyczaj większość gazowników tego nie włącza) a najprostsze sterowniki gazu II generacji nie mają tej funkcji.
Witam
Jak prawidłowo ustawić parametry cut-off dla Stag 100?
Pozdrawiam