Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Brak mocy,dusi się na LPG

: 16 wrz 2011, 19:45
autor: sony190
Zaczeło się gdy podczas jazdy na gazie auto w pewnym momencie zaczeło dusić się na gazie , zwolniło po czym zgasło.Gazownik stwierdził, że reduktor do regeneracji.Odbieram dzisiaj auto po regeneracji , z początku wszystko pięknie moc jest ale po paru kilometrach znowu to samo auto zaczeło sie dusić i jechało z połową mocy(tyle że nie zgasło jak wczesniej).Miał ktoś może podobny problem??dodam że auto na benzynie chodzi bez zarzutu.Instalacja gazowa II gen.

: 16 wrz 2011, 19:52
autor: krisiun1
Należałoby sprawdzić co dzieje się z sondą kiedy następuje spadek mocy.

: 16 wrz 2011, 21:07
autor: WOJTEK26
J.w. ale wydaje mi sie ze parownik do wymiany

: 17 wrz 2011, 13:07
autor: sony190
Przecież został zregenerowany to co tu wymieniać?może jakieś inne pomysły?Jeśli sonda by nie pracowała dobrze to na benzynie miałbym chyba wysokie spalanie czy też nie?

: 17 wrz 2011, 13:46
autor: Audi 80 Polska
Jedź do gazownika na reklamację, pewnie wziął za części + regenerację tyle ile kosztuje nowy parownik na allegro i miało to pomóc więc idź walczyć o swoje.

Może potrzebna będzie regulacja bo "nowy" parownik zwykle po jakimś czasie zmienia parametry.

: 17 wrz 2011, 15:48
autor: krisiun1
sony190, Źle zrozumiałeś, chodziło mi o to jaki skład spalin widzi sonda przy spadku mocy jaki opisałeś.Na benzynie może być OK.Nie chodziło mi o to czy sonda sprawna tylko co pokazuje.A to prowadzi do tego jak membrana parownika reaguje na zmianę obciążenia silnika.

Może potrzebna będzie regulacja bo "nowy" parownik zwykle po jakimś czasie zmienia parametry.
Dokładnie tak jak pisze Aldi trzeba przejechać kilkaset km zanim membrana będzie nadawała się do regulacji, do tego czasu może być delikatnie mówiąc "nieprecyzyjna".

: 17 wrz 2011, 19:26
autor: sony190
No pojade w poniedziałek do gazownika zobaczymy co tam wyjdzie.Kazał mi przejechać 1 tys. km i wtedy przyjechać na regulacje, a ja zdążyłem przejechać zaledwie kilka to na pewno się ucieszy, że mnie widzi.

[ Dodano: 2011-09-19, 17:57 ]
No więc byłem u gazownika na początek wyregulował gaz następnie kazał się przejechać.Po paru km znowu to samo poczułem brak mocy i poszedł strzał pod maską.Naszczęście klapka antywybuchowa zadziałała i niczego strzał nie rozwalił.Pojechałem do niego z powrotem podłączył pod komputer i wyłączył sonde, żeby ja wyeliminować jak przyczyne.Skutek wciąż ten sam,od razu jak poczułem brak mocy przełączyłem auto na benzyne zanim mi znowu strzeli i coś rozwali tym razem.Jutro bedę zmuszony znowu tam jechać.Może ktoś wie skad mogą być te strzały skoro gaz dobrze ustawiony?czemu nie ma mocy?skoro sonda działa?

: 19 wrz 2011, 18:09
autor: krisiun1
Strzał występuje przy nagłym zubożeniu mieszanki, ale z drugiej strony to skoro wyłączył sondę to powinien wstawić register zamiast silniczka krokowego bo niby jak sterownik LPG II gen ustalał ilość gazu do mieszalnika?Skoro cały układ WN jest OK to myślę że ten parownik jest coś kiepsko zregenerowany.

: 19 wrz 2011, 18:32
autor: Audi 80 Polska
krisiun1 pisze:bo niby jak sterownik LPG II gen ustalał ilość gazu do mieszalnika?
Ustawiając odpowiednie parametry w programie można ustawić krokowiec w jednym położeniu ty samym zrobić I generację z II. Zresztą jak sonda nie daje znaku życia to też robi się tak jakby I gen.

: 19 wrz 2011, 19:04
autor: sony190
Mówił, że jak wyłączenie sondy nie pomoże to wstawi śrube zamiast krokowca.Napomniał też, że może z butli za mało gazu podaje.Żadnych konkretów same gdybanie a póki co zostaje drogocenne paliwo kopalne-benzyna.

[ Dodano: 2011-09-19, 19:06 ]
A tak nawiasem to wymienia się coś poza tą membraną w parowniku?

: 19 wrz 2011, 19:19
autor: krisiun1
Membrana i uszczelki.

: 19 wrz 2011, 19:21
autor: sony190
No to wymienił pokazywał mi starą membrane no i filtr gazu przy okazji.

[ Dodano: 2011-09-20, 20:00 ]
Dzisiaj kolejna już wizyta u gazownika.Tak jak mówił wstawił śrube zamiast krokowca i ku mojemu zdziwieniu przejechałem ponad 30 km i na razie jest ok, auto ma moc.Na moje niesczęście stwierdził jednak, że wtryskiwacze trzeba uszczelnić.Ile kosztuje taka usługa?drogi jest ten uszczelniacz?dodam, że będe teraz robił rozrząd i uszczelke pod głowicą więc silnik będzie troche rozłożony.I drugie pytanie czy jeśli bedzie dobrze chodził na tej śrubie to zostawić śrube czy lepiej wstawić nowego krokowca?

: 21 wrz 2011, 21:57
autor: krisiun1
Cofanie instalacji wstecz jest raczej nie zalecane, gazownik może wstawić register żeby wyeliminować silniczek krokowy ale przy kosztach ok 50zł za nowy silniczek raczej nie zastanawiałbym się czy zostawić śrubę czy kupić nowy.A co do uszczelnienia wtryskiwaczy to skoro będziesz zdejmował głowicę to można wymienić te uszczelki przy okazji zdejmowania kolektora najważniejsze to wymiana uszczelniaczy zaworowych bo potem zabawa bez zdejmowania głowicy to jak zabawa w rosyjską ruletkę :-D .

: 01 paź 2011, 20:59
autor: sony190
Może ktoś jeszcze się wypowie?bo sprawdziłem spalanie na śrubie i jest takie samo jak z krokowcem,moc też ta sama to nie chce się ładować w kolejne koszty żeby krokowca wymieniać.Bo istnieje jeszcze ryzyko ,że to może jego sterownik padł i będą kolejne schody.Dlatego wolę zostawić tak jak jest co sądzicie?Mogę na tej śrubie śmigać?

: 07 gru 2011, 18:56
autor: medion
Witam mam takie pytanie odnośnie parownika bo są problemy z gazem i nie wiem czy takowy powinien być w abk 115 koni.parownik nazywa się TECNO 100KW/wielozawór-BRC EUROPA/elektrozawór gazu-RIVER/system mini lambda.Co o tym sądzicie proszę o pomoc