Strona 1 z 1
[80 b3 1.8 JN]pytanie o instalaję gazową?
: 25 lip 2007, 17:54
autor: bgnych
mam audi [B3 1.8 JN] czyli mechaniczny wtrysk wielopunktowy KE - Jetronik i chcialbym sie dowiedziec jaki gaz tu moge zalozyć ?? bo na zwykłej instalacji gazoewj są podobno wystrzały. bardzo prosze o pomoc z góry dziękuje
: 25 lip 2007, 18:16
autor: Danek
Witam.
W tym wypadku niestety pozostaje tylko wtrysk ciągły gazu czyli III generacja. Drugie niestety to praktyczny brak tego typu instalacji na rynku, te najpopularniejsze to LandiRenzo IGS oraz BRC Just Heavy.
Co do strzałów to w zasadzie dobrze dobrana i zamontowana instalacja II generacji przy starannym dbaniu o układ WN sprawuje się całkiem dobrze i nie powoduje wystrzałów, ale niebezpieczeństwo niestety istnieje. Trzecia alternatywa to Blos, czyli taka jakby I generacja ale bez standardowego miksera, którego rolę przejmuje właśnie mikser typu Blos. Jednak i ten system nie eliminuje niebezpieczeństwa wystrzałów, a dodatkowo czasem sprawia problemy przy regulacji.
: 25 lip 2007, 18:47
autor: bgnych
co to jest III generacja??? to jednak mozna założyć czy nie? bo wszyscy mechanicy mówią że nie można i mówią żeby zmienić silnik lub samochód... Prosze o pomoc
: 25 lip 2007, 18:49
autor: Danek
III generacja to coś pośredniego między tradycyjną instalacją z mikserem, a wtryskiem sekwencyjnym. III generacja to ciągły wtrysk gazu w fazie lotnej, ale różni się tym od sekwencji, że sterowanie dawką gazu odbywa się na podstawie sygnałów z sondy lambda oraz sygnału z dodatkowego MAP sensora, na bazie ustalonej mapy wtrysku gazu. III generacja była bardzo krótko na rynku dlatego pisałem, że praktycznie z niego zniknęła. Jest to w zasadzie jedyny rodzaj instalacji wtrysku gazu możliwy do zastosowania w silnikach na mechanicznym wtrysku.
Wtrysk sekwencyjny, czyli IV generacja steruje dawką gazu na podstawie sygnałów o wtrysku benzyny pobieranych z ECU (komputer pokładowy silnika) i lekko zmodyfikowanych przez sterownik gazowy. W przypadku wtrysku mechanicznego benzyny wtrysk benzyny jest sterowany mechanicznie, a nie przez ECU i sterownik gazowy nie ma skąd pobrać informacji o czasach wtrysku benzyny. Dlatego instalacja sekwencyjna nie wchodzi w grę.
Zmiana silnika nie jest niezbędna. Jak dobrze poszukasz to jest w Polsce jeszcze parę warsztatów, które są w stanie założyć III generację. Niewiele ich, bo większość gaziarzy widząc silnik na mechanicznym wtrysku benzyny dostaje gęsiej skórki.
Poszukaj warsztatu autoryzowanego przez Landi lub BRC i pytaj o wtrysk ciągły lub III generację.
: 25 lip 2007, 19:04
autor: bgnych
znasz może taki warsztat??? i mam jeszcze jedno pytanie czy na moim miejscy byś instalował gaz???
: 25 lip 2007, 19:12
autor: Danek
Poszukaj warsztatu autoryzowanego przez Landi lub BRC i pytaj o wtrysk ciągły lub III generację.
Czy ja bym instalował? Jeśli znalazłbym naprawdę dobry zakład nawet na drugim końcu Polski, który się tego podejmie to tak. Ale przede wszystkim kupując autko szukałbym takiego, który nie sprawia problemów z gazowaniem

. Tak właśnie kupiłem swoje autko.
Możesz popytać
Tutaj klik chyba nie będziesz miał strasznie daleko. Z kolei w Tarnowie jest duże przedstawicielstwo f-my BRC (Czakram), może tam się uda. W samym Wrocku niestety nie znam żadnego warsztatu (trochę nie ta okolica

).
: 25 lip 2007, 21:15
autor: Doc
Danek, opisał temat tak kompleksowo i dokładnie, że należałoby to przykleić i chyba tak zrobie. Dam o tym niusa na
www.centrum.audi80.pl
Ja dodam tylko swoje dwa grosze. Daruj sobie. Z istnienia tego boardu wiem, ze nie istnieje mechaniczny, zagazowany wtrysk z którym nie byłoby sporych problemów.
Mechanicy nie potrafią ogarnąć tego układu zasilania przy benzynie ( pogadaj z Foxbatem ile sie bujał ) a co mówić o gazie.
Bądź czujny w kazdym badz razie i nie zleć tej roboty byle komu jak pisal Denek, lub daruj sobie jak pisal Doc
Pzdr.
: 25 lip 2007, 22:06
autor: Doc
: 25 lip 2007, 22:40
autor: Danek
Eeee tam, nie ma za co :oops: :mrgreen:
: 25 lip 2007, 23:10
autor: bgnych
dzieki wam obojgu za rady więc bede szukac III generacji gazu pozdrawiam