Strona 1 z 1

[B3 1.8 PM] Problemy z odpalaniem / duże spalanie Elpigaz

: 26 paź 2011, 15:22
autor: siera26
Witam. Przedstawię mój problem mianowicie, kiedy jeżdzę na samej benzynie wszystko jest ok auto odpala od pierwszego, kiedy jeżdzę na gazie powstają problemy z odpaleniem najczęściej jak trochę stoi (zimny silnik), muszę dlugo kręcić żeby odpalil mimo że i tak odpalam na benzynie, na cieplym silniku problem jakby znika ale to strasznie uciążliwe tym bardziej ze zawsze jezdze na gazie i tak go gasze, zmiana na benzyne chwile przed zgaszeniem nie pomaga (tak jakby sie gaz mieszal z benzyna) Dodam jeszcze że pali dużo gazu 11l/100 w trasie po mieście 14 i jest cieplo co bedzie w zimę ;/ Trochę falują obroty ale tym sie nie sugeruję bo ostatnio doszedlem ze mam zimne luty na liczniku. Wymienilem palec, kopulke, przewody WN, świece też podmienialem, filtr gazu i paliwa nowy, zaplon ustawiony. Reset kompa nie pomaga, wlozylem drugiego kompa też nic, niebieski czujnik wymieniony ze 3 razy. Zostal mi chyba tylko parownik co o tym sadzicie??

: 01 lis 2011, 12:35
autor: serizzi
Witam.

Miałem podobne objawy i pomogła regeneracja parownika ( wymiana wszystkich gum i membran w środku ) , potem regulacja i jest dobrze.
Myślę, że u Ciebie jest to samo.

: 06 lis 2011, 13:09
autor: czarna_B3
Tu nie leży problem w parowniku tylko z odpalniem auta. Sam kolega pisze ze jezdzac na gazie i tak odpala najpierw z benzyny czyli w pozycji II jest przełącznik. Wydaje mi sie ze problem może byc z centralka. Wymieniłabym ta centralke a w ostetnosci parownik.

: 13 lis 2011, 11:51
autor: masax
Ja mam takie same problemy silnik 2.0 na gaźniku beznadziejnie pali na benzynie a gazu pali mi teraz ok 17l albo i więcej co do spalania podejrzewam że gumy w parowniku są już do wymiany ale co z zapalaniem ????
Wymienione świece, przewody, kopułka z palcem filtr paliwa nawet pompka paliwa bo tamta mi się chyba spaliła
Jak jeżdżę na samej benzynie i tak go zgaszę to w zasadzie problemu nie ma można powiedzieć że zapala od razu ale po zgaszeniu go na gazie i zapalaniu na benzynie jest tragedia a tu już prawie zima

Proszę o podjęcie tematu

: 13 lis 2011, 11:57
autor: serizzi
Mój gazownik twierdzi, że zużyte membrany parownika powodują to, że po zgaszeniu silnika gaz dostaje się wciąż do kolektora i dlatego ciężko pali na ciepłym silniku.
Ile w tym prawdy, nie wiem - ale regeneracja parownika u mnie dała bardzo dobry efekt.

: 13 lis 2011, 13:47
autor: masax
a czy po wymianie membrany zmniejszyło ci się spalanie jak tak to napisz z ilu na ile ci spadło spalanie

Na gazie jak mi chodzi to jak jadę na stałych obrotach np. na 3 biegu np.40-50km to po raptownym wciśnięciu gazu to mam turbo dziurę (choć turbiny nie mam hehe) autko zamula raptownie traci moc szarpie prawie gaśnie

: 13 lis 2011, 16:46
autor: leopard
masax pisze:a czy po wymianie membrany zmniejszyło ci się spalanie jak tak to napisz z ilu na ile ci spadło spalanie

Na gazie jak mi chodzi to jak jadę na stałych obrotach np. na 3 biegu np.40-50km to po raptownym wciśnięciu gazu to mam turbo dziurę (choć turbiny nie mam hehe) autko zamula raptownie traci moc szarpie prawie gaśnie
masz żle wyrególowaną dawkę gazu i to tyle kolego nie wiem jaką masz instalację a co do zimy 2 litrowy silnik potrafi spalić nawet 20 litrów gazu chodzi o skład jeżdzi się na mieszance typu B czyli propan butan gdzie są różne temperatury parowania od 0 stopni do -40 dlatego jest spalanie i nie poradzisz z tym nic urok zasilania gazem i kosztów nie opowiadam Ci głupot bo jestem mechanikiem i mam uprawnienia seposkie do obsługi i montażu instalacji gazowych to tyle w tym temacie masz kesz to jezdzij i reguluj a efek będzię ten sam są różne przypadki uszkodzenia instalacji gazowej ale to ja wiem sam dla siebie i za to biorę pieniądze życzę powodzenia

: 14 lis 2011, 10:12
autor: siera26
Mój gazownik stwierdził ze to wina zawieszającego się (brudnego) elektrozaworu na parowniku, przeczyścił takowy co miało skutkować poprawą niestety nic bardziej błędnego. Parownik mam też na 100% do wymiany bo do śrubki regulacji na parowniku bez kombinerek nie podchodź! Po regulacji kompem pali około 10l/100km gazu (nie tak tragicznie) pozostał tylko problem tego nieszczęsnego odpalania na zimnym silniku po jeździe na gazie ;/ Na benzynie wszystko ok pali od pierwszego nawet po 3 dniach postoju, na gazie mogę zrobić 1km tak go wyłączyć i rano już łachanie silnika. HELP!!

P.S
Nie zakładając nowego tematu i być może że to jest z tym związane, mianowicie czy uszczelka pod głowica może mieć jakiś wpływ na te cuda ?? Auto w porównaniu do drugiej B3 też PM którą posiadam jest strasznie zamulone czy to na benzynie czy na gazie, w niewyjaśnionych okolicznościach ubywa mi płynu chłodniczego z tym ze na bagnecie nie ma żadnej mazi;/

: 15 lis 2011, 13:05
autor: Audi 80 Polska
siera26 pisze:Nie zakładając nowego tematu i być może że to jest z tym związane, mianowicie czy uszczelka pod głowica może mieć jakiś wpływ na te cuda ??
A nie dymi na biało, nie chodzi po odpaleniu na 3 gary, nie masz wody w oleju albo oleju w "wodzie" albo nie puchną węże tuż po odpaleniu? Popatrz na króciec idący do nagrzewnicy w tyłu głowicy bo tamtędy lubi uciekać płyn.
siera26 pisze:Na benzynie wszystko ok pali od pierwszego nawet po 3 dniach postoju, na gazie mogę zrobić 1km tak go wyłączyć i rano już łachanie silnika. HELP!!
To przejeżdżaj ostatnie 2-3km przed zgaszeniem na benzynie albo po zgaszeniu odłączaj wąż doprowadzający gaz do miksera.

: 15 lis 2011, 23:28
autor: masax
Z tego co zauważyłem to praktycznie wszystkie samochody na LPG dymią na biało widać dużo wody w składzie LPG czy co
Trzeba by przerzucić na benzynę i wtedy zobaczyć czy dymi

Instalacje mam ELPIGAZ reduktor VEGA E8 67R-013940 instalacja zakładana w 13.05.2005r
przejechanych km mam 40tyś na LPG

Byłem jakiś czas temu w Cargaz( najlepszy chyba gazowy warsztat w Olsztynie jak zna ktoś lepszy to proszę o adres ) na ustawieniach i wymianie filterka gazu i w zasadzie różnicy jakiejś większej nie ma dlatego rozważam wymianę lub regenerację parownika sam nie wiem co tu zrobić :?: :?: :?:
Jutro chyba podjadę i się podpytam co i jak tylko tam zawsze kolejki jebitne są

: 17 lis 2011, 10:29
autor: siera26
masax jak coś uda Ci się wskórać w sprawie tego nieszczęsnego odpalania to pochwal się na forum być może i mi pomoże.
A nie dymi na biało, nie chodzi po odpaleniu na 3 gary, nie masz wody w oleju albo oleju w "wodzie" albo nie puchną węże tuż po odpaleniu? Popatrz na króciec idący do nagrzewnicy w tyłu głowicy bo tamtędy lubi uciekać płyn.
Na biało dymi ale to raczej jak każdy LPG na benzynie tez trochę dymi, chodzi na 4 gary ale w porównaniu z drugim B3 tez PM ten jest bardziej mułowaty, wody w oleju brak, węże niestety puchną ale teraz padła mi nagrzewnica i może to być tym spowodowane po wymianie napisze co i jak.

: 19 lis 2011, 16:02
autor: masax
Przypomniało mi się że jak byłem na rejestracji na stacji diagnostycznej w lipcu gostek mierzył spaliny (tylko na gazie) i mówił że spaliny są przekroczone już teraz nie pamiętam o ile
Powiedział że na ten rok produkcji jeszcze są dopuszczalne a w poprzednich latach spaliny były ok czy to może być wina złego ustawienia składu mieszanki, krokowego, a może lambdy :?: :?: :?:

[ Dodano: 2011-12-16, 20:51 ]
Byłem na regulacji gazu wymiana filterka gazu i powietrza autko zrobiło się żwawe i ładnie chodzi
Po przejechaniu 320km ( 240km po mieście i 80km poza miastem) to wyszło mi 13l / 100 i tak już może zostać :)
Co do odpalania gaszę go na benzynie to rano nie mam już problemu z odpalaniem