Strona 1 z 1
Po zmianie krućca nieodpala
: 14 lis 2011, 10:26
autor: Piotr84
Witam.Posiadam 80 - tke B3 z 1989 Quattro.Ostatnio zmieniłem plastikowy kruciec na tylniej śćiance silnika(przeciek płynu) wymagało to zdjęcie kopułki zapłonu(brak ruchu bo silnik w tej wersji jest wzdłuż).Po założeniu auto nie odpala na benzynie(brak gazu w zbiorniku).Jest iskra na świecach samostart niepomaga.Silnik jest na gaźniku, niejestem mechanikiem czy ma to związek z jakimś czujnikiem (lambdą)?? Proszę o pomoc w uruchomieniu auta.Dobrze się jeździło i niechcem złomować.
: 14 lis 2011, 11:15
autor: leszek_smialy
Zwróć uwagę czy czegoś nie poluzowałeś np. kostka nie zaskoczyła do końca. Sprawdz iskrę na świecach.

: 14 lis 2011, 11:28
autor: goldi j51
Na początek zapoznaj sie z tym
_uwaga
kabli czasem nie pozamieniałeś
: 15 lis 2011, 07:36
autor: Piotr84
Kable były wpięte w kopułkę zapłonu.Iskra jest na świecach.Podejrzewam żę coś jest z gaźnikiem i czujnikami.czytałem o sądzie lambda ale nieznam się i niewiem jak ją sprawdzić i czy jest wogóle.
: 15 lis 2011, 08:18
autor: spiczi
Piotr84 pisze:Kable były wpięte w kopułkę zapłonu.Iskra jest na świecach.Podejrzewam żę coś jest z gaźnikiem i czujnikami.czytałem o sądzie lambda ale nieznam się i niewiem jak ją sprawdzić i czy jest wogóle.
W profilu masz wpisany masz silnik JN czyli wielopunktowy wtrysk mechaniczny, a w temacie piszesz o gaźniku. O jakim aucie rozmawiamy? Jakie jest oznaczenie silnika?
: 15 lis 2011, 09:59
autor: Piotr84
Logowanie się na tę stronę wymaga wpisania oznaczenia silnika-jest opcja wyboru modelu.Mój to Audi 80 Quattro rok 89 (B3).nie jestem z wykształcenia mechanikiem ale wiem jak wygląda gaźnik w moim samochodzie i on tam jest.
: 15 lis 2011, 12:57
autor: Audi 80 Polska
W wersjach z quattro nie było wersji z gaźnikiem. B3 quattro zaczynało się od wersji z silnikiem JN na ke-jetronicu:
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/148/55/
: 15 lis 2011, 13:14
autor: Thomson26
Nie panikuj z tym złomowaniem !
Po 1. ściągałeś kopułkę aparatu, a ściągałeś kable WN ze świec zapłonowych ( może zamieniłeś kolejność podłączenia świec - iskra będzie ale na nieodpowiedniej świecy ).
Po 2. sprawdź bezpieczniki od pompy paliwa, bezpiecznik Nr.13 15A (amper)
Piszesz że masz gaźnik, a może to jest silnik na Wtrysku Jednopunktowym wygląda jak Gaźnik, ( w dowodzie rejestracyjnym lub w karcie pojazdu masz wpisany numer silnika i dwa pierwsze znaki -literki-to typ silnika sprawdź i podaj
( numery silnika są też wybite na bloku silnika pod świecami - mniej więcej pod 3 świecą)
Po 3. napisałeś że "brak gazu w zbiorniku" czyli auto ma instalację LPG, jeśli masz silnik na "jednopunkcie" to masz przekaźniki od przełączania Paliwo-Gaz-Paliwo jeden z nich "odcina" napięcie na Wtrysk Paliwa w trakcie gdy auto masz przełączone na Gaz.
Gdy przełączysz na Paliwo napięcie POWINNO być na Wtrysku - może go właśnie nie ma na wtrysku ( napięcie w odpowiednim momencie podaje komputer )???
Może spadł ( lub zaśniedział ) przewód -kabelek na którymś z przekaźników od instalacji LPG i odcina Wtrysk Paliwa !
Przeczyść wsuwki na przekaźnikach ( pewnie są gdzieś przy pompie hamulcowej, najczęściej tam montują ci co zakładają LPG do auta )
Sprawdź przewody
: 18 lis 2011, 07:51
autor: Gustlik
Wiesz co sprawdź dokładnie wszystkie kabelki jakie przebiegają. Ja w zeszłym roku miałem podobną przygodę. Moja audiczka nie chciała odpalać na benzynie,a jak odpaliła to w trakcie jazdy potrafiło mi nią trząść. Okazało się że kabelek od zapłonu był naderwany i czasem stykał a czasem nie.
: 18 lis 2011, 19:56
autor: Piotr84
Sprawdziłem oznaczenie silnika jest SF-napiszcie coś więcej o tym silniku.Zauważyłem wzrost oleju w misie , jest max na bagnecie.Podejżewam że uszczelka pod głowicą jest walnięta.Jest iskra na świecach.Czy istnieje jakiś "tryb awarii" który niepozwala odpalić???