Strona 1 z 1

[80 b4 abt] dużo pali

: 28 gru 2011, 23:28
autor: Maniek1993
Gdy kupilem moje audi palilo ono 15 l gazu przy przeciaganiu do min. 3 tys obr i jazda minimum 90 na godz. Potem cos zaczlo sie dziac auto sie dusilo wiec zaczolem zakrywac dolot powietrza i wyszlo na to ze. Ze srednicy dolotu zostalo 1/4. Bo caly prawie zakrylem. I przykrecalem dawke gazu juz Auto tracil moc ale Robilem to bo auto coraz wiecej palilo i taraz pzy spokojnej jezdzie potrafi 18 wypic . Co robic! Obawiam sie ze jak odkryje dolot powietrza i odkrece srube tak jak byla na poczatku i wyreguluje jalowy to zacznie pic jeszcze wiecej[/i]

: 29 gru 2011, 08:58
autor: bolidxxl
A nie wyczułeś zapachu gazu ? może gdzieś ucieka..Może czas na wymiane parownika jak przekroczył 50k km.. jedż do dobrego gazownika.

: 29 gru 2011, 09:58
autor: Maniek1993
Niby troche czuc. W lipcu wszysko bylo ok. Palila 15 ale nie oszcczedzalem jej a teraz odwrotnoie i pali 18: slyszalem ze jak za bardzo sie przykreci srube od gazu to wlasnie mimo braku mocy i tak spali tyle samo. Czy to prawda?

: 29 gru 2011, 14:11
autor: piotrek233
maniek sprawdz filter powietrza .ja jak moja andzie nabyłem to tez tyle mi paliła luknołem do filtra powietrza i sie przezegnałem :shock: był tak zapchany ze szok :mrgreen: po tym zabiegu miasto 11-13, trasa 10 l. a co do registera tzn srubki do regulacji , to jak utniesz mu gazu to i sie nie uciagniesz :mrgreen: a spalanie bedzie jeszcze wieksze bo bedziesz musiał gniesc pedał :-D daj znac o efektach <ok>

: 29 gru 2011, 15:49
autor: Motostacja pl
Eh, typowe Polskie podejście. Panowie, to nie jest do końca tak że jak gaz przykręcimy to znaczeni palić mniej. Efekt może być odwrotny, to znaczy przykręcimy gaz, auto będzie słabsze i spali więcej gazu. Podstawa to wymiana filtrów, świec, ewentualnie kabli WN i porządna regulacja.

Mam znajomego który ma B3 w gazie. Regulacja średnio raz na 2 miesiące. Jak ktoś mu dobrze gaz ustawi tak że auto rwie do przodu jak głupie to po pewnym czasie stwierdza że za dużo pali (a pali więcej bo ciśnie gaz do dechy). Więc przykręca, przykręca aż w końcu stwierdza że auto nie chce jeździć i pali jeszcze więcej. Więc znowu regulacja. Dla mnie to nie pojęte że po pierwszy razie się nie nauczył, ale historia prawdziwa.

: 29 gru 2011, 15:58
autor: marko
Wyjmij to co włożyłeś w dolot powietrza ( nie zakrywaj go ) i po odkryciu wyreguluj gaz , odzyskasz moc silnika i wróci do pierwotnego spalania . W mieście na krótkich odcinkach do 4km jazda na zimnym silniku i spalanie wychodzi koło 15 LPG . Jeżeli robisz po mieście przynajmniej 15km to ze spalaniem możesz zejść do 11 litrów . Jeżeli spalanie Cię nie satysfakcjonuje to szukaj usterki w WN lub w filtrach , ale nie zasłaniaj dolotu powietrza .

: 29 gru 2011, 19:16
autor: piotrek233
kolego Labiel ja własnie o tym pisze ze skrecanie registera do najmniejszej dawki gazu nic nie daje, bo auto staje sie mułem i i trzeba dobrze gniesc gaz do podłogi a co za tym idzie auto wiecej spali choc ktos pomysli ze powinno mniej spalic :roll: <piwo>

: 29 gru 2011, 23:32
autor: Maniek1993
Co do filtra powietrza to wymienilem go ponad miesiac temu. Bo stary byl nie dosc ze czarny to jesszcze wygkadal jakby go ktos szczotka druciana czyscil. I na tym starym filtrze przy ostrzejszej jezdzie palila 15: ale zrobie tak jak mowicie. Odkryje dolot i odkrece srube. Wyreduluje jalowy i dawke powietrza tak narazie na oko i zobaczymy

[ Dodano: 2011-12-30, 13:09 ]
Przed chwila odkrecilem srube na 2 i 1/4 obrotu i odkrylem dolot powietrza auto ma kopa dosc ale powrzej 3 tys obr jak ja wkrece a potem puszcze noge z gazu troche kicha. Co do spalania nie wiem jeszcze ale zeby nie bylo ze wwciagnie 20 litrow...

: 31 gru 2011, 15:11
autor: kuba1990
Panowie, podpowiedzcie proszę, czy odkręcenie za bardzo śruby regulacji gazu bezpośrednio przy butli ma jakieś znaczenie przy spalaniu?
Też mam taki problem że teraz pali mi 20l LPG/100km.(ABT) ale przedtem spalał 14l, filtr powietrza wymieniłem, świece i nadal 20l lpg co to może być?

: 31 gru 2011, 15:17
autor: Pieterb
kuba1990 pisze:Panowie, podpowiedzcie proszę, czy odkręcenie za bardzo śruby regulacji gazu bezpośrednio przy butli ma jakieś znaczenie przy spalaniu?
nie, to jest zwykły zawór którym zamykasz dopływ gazy przy jakichś np: naprawach.

: 31 gru 2011, 16:54
autor: jaco80
A mnie przeraża takie luźne podejście do kręcenia tą śrubą.

: 01 sty 2012, 21:39
autor: Maniek1993
Spalanie w krotkich odcinkach 15.5 litra. W trasie okolo 13 przy nie przekraczaniu 80 km na godz ( posiadam krotka skrzynie) to chyba tez nie rewelacja...

[ Dodano: 2012-01-02, 16:18 ]
W 70% trasy pali 11 l to dobrze nawet. Czyli problem chyba nie w parowniku itd tylko w niedogrzaniu silnika. Co wy na to?

: 11 sty 2012, 15:35
autor: kuba1990
Też mam taki problem bo PB spala 15l a gazu 20l, myślę ze chyba nie reduktor co to może być? dzięki.

: 27 lut 2012, 22:00
autor: Kamolek69
teraz mi pali 16 a przed mrozami palil 12 13 ;[/center]