Strona 1 z 1

[80] ubytek płynu i biały dym z rury

: 17 sty 2012, 16:17
autor: kochan1984
Witam
Zwracam się do was ponieważ już nie mam pojęcia. Od długiego czasu ubywa mi płynu chłodniczego i z rury wydobywa się siwy dym ( przy długich trasach po 100 km tego nie ma). Uszczelka pod głowią była już robiona, w oleju brak oznak płynu. Miałem wymienianą nagrzewnicę i myślałem, że coś źle dokręcili ale dywaniki suche. Silnik pracuje doskonale tylko muszę co 1,5 tys km dolać ok 05,l płynu. i nadmieniam, że jest tak już długi czas ( ok 3 lat) Może ktoś z was może postawić diagnozę.

: 17 sty 2012, 16:25
autor: Łukasz1990
kochan1984 pisze:Uszczelka pod głowią była już robiona
A jak robiłeś uszczelkę to dawałeś głowicę na sprawdzanie szczelności, czy nigdzie nie jest pęknięta?

: 17 sty 2012, 16:37
autor: kochan1984
Nie wiem oddałem do mechanika (wujka) i nie pytałem co robił.

: 17 sty 2012, 16:51
autor: Łukasz1990
A tak ogólnie to wszystkie węże od układu chłodzenia posprawdzałeś czy są szczelne i czy nie ma na bloku silnika białych nalotów. Zobacz też ten temat https://audi80.pl/80-b4-20-abt-ubywa ... vt6474.htm

: 17 sty 2012, 17:11
autor: kochan1984
Ok dzięki jutro zobacze.

: 17 sty 2012, 18:10
autor: pawelw_1986
mialem taki przypadek w b4 abk przyczyna byla uszczelka pod glowica. gdy silnik ostygl plyn sciekal do cylindrow. czasami jest podobnie jak peknie glowica....

: 17 sty 2012, 19:36
autor: krisiun1
Sprawdź też króciec z tyłu głowicy, często przepuszcza i znam to z doświadczenia że mało kto tam zagląda.

: 17 sty 2012, 19:53
autor: ślepak
krisiun1 pisze:Sprawdź też króciec z tyłu głowicy, często przepuszcza i znam to z doświadczenia że mało kto tam zagląda.
Akurat te króćce lecą w audi na potęgę i faktycznie mało kto do nich zagląda a to błąd. W trzech audi zawsze robiłem ten króciec.... średnio 220 tyś na blacie i pękały.

: 17 sty 2012, 20:00
autor: GerB3
Jak masz ABT to masz kolektor dolotowy ogrzewany płynem, leci czesto uszczelka i płyn skrapla wycieka prosto na kolektor wylotowy wiec nie widac śladów. 2gie miejsce to to co koledzy wyzej piszą, króciec z tylu, leci z niego czesto, 3ecie to spod czujnika temp w króćcu z czujnikami.