Strona 1 z 1
[audi b4 2.0 ABT] masło w oleju
: 26 sty 2012, 16:19
autor: marek071988
witam wszystkich klubowiczow mam taki problem minelo 3 tyg od wymiany uszczelki pod głowica i pojawil sie ten sam problem maslo w oleju dodam ze wymienilem uszczelniacze zaworow glowica byla planowana i sprawdzona szczelnos wszystko ok do pracy dojezdzam codziennie ok 40 km w jedna strone tak wiec nie ma mowy o nie dogrzanym silniku chlodnicy oleju tez nie ma. macie jakis pomysl?
: 26 sty 2012, 19:23
autor: Aras920
A stan plynu w zbiorniczku masz odpowiedni jesli tak to sprawdz czy niema jakiejs nieszczelnosci w ukladzie chlodzenia
: 26 sty 2012, 19:38
autor: Pitras
Poczekaj do wiosny i zobacz czy coś się zmieni.
Ja dojeżdżam codziennie 40km do szkoły i też mam ten sam problem (masło na korku i w odmie).
Mechanik mówił, że w zimie tak może się dziać i nie ma się co przejmować, szczególnie jeśli masz zagazowany silnik.
: 26 sty 2012, 19:48
autor: marek071988
minimalnie spadlo jak zalalem go po wymianie uszczelki ale ani razu nie mignela mi nawet kontrolka od cisnienia albo stanu oleju wymienilem uszczelke bo poszla mi woda do oleju ale wtedy to zaraz mi kontrolki sie zapalily \a teraz nic
: 26 sty 2012, 23:51
autor: Aras920
Jesli jest tego masla tylko troche to niema czym sie przejmowac bo ja dojezdzam do pracy 7km i ostatnio pojawilo mi sie tylko troche w odmie
: 17 lut 2012, 17:30
autor: michal84
kolego nie masz sie czym przejmowac ,zima to najlepsza pora na wystepowanie owego bialego nalotu pod korkiem a w szczegolnosci zmiana temperatur mroz potem odwilz=wilgoc
: 17 lut 2012, 22:55
autor: kuba1990
Do
marek071988
jeśli można wiedzieć to zapłaciłeś za wymianę uszczelki pod głowica, pytam bo chyba tez mnie czeka taka wymiana.
: 22 lut 2012, 17:14
autor: waski1
kolego jeśli lejesz mineralny olej to zmień na półsyntetyk najlepiej Mobil 1 mnie to pomogło i masełka niema
: 25 lut 2012, 10:50
autor: cycu2006
spuść płyn chłodniczy, wyczyść zbiorniczek i zalej cały układ dobrym płynem, jednym słowem oczyść układ chłodniczy, chyba że jezdzisz cały czas na płynie bo jeżeli zdarzyło Ci się dolewać wody to przez to może być lipa, mi wymiana płynu pomogła (zmieniałem termostat::)
: 25 lut 2012, 10:59
autor: ORMO_PL
Powody masełka w oleju są różne. Mechanicy mówią, że albo walnięta uszczelka pod głowicą (wtedy przybywa Ci oleju i/lub cieczy chłodzącej) albo niska temperatura pracy silnika. Po prostu nie dogrzewasz go, jeździsz na krótkich dystansach (ok. 10 km). Wiem co było w moim ABT.
Doszło do tego, że masło w połączeniu z mrozem zatkało odmę, a nadciśnienie w skrzyni korbowej wypchnęło uszczelniacz wałka rozrządu. Leciało dość sporo, ale na tyle, że myśleliśmy, że to kwestia zużycia oleju. Na warsztacie po zdjęciu pokrywy rozrządu wszystko było zaj***ne olejem, także uwaga.
A tak zupełnie na marginesie wiosną/latem przejrzyj stan układu chłodzącego, w razie potrzeby wymień termostat, sprawdź pompę, podociągaj opaski i pojedź na czyszczenie układu. To pomaga
Pozdrawiam
: 25 lut 2012, 11:31
autor: waski1
i zalej dobry olej to też pomaga
: 25 lut 2012, 12:51
autor: Motostacja pl
waski1 pisze:i zalej dobry olej to też pomaga
Właśnie, nikt tutaj nie wspomniał o oleju, który też ma bardzo dużo znaczenie. Ja osobiście używam valvoline i masło pojawiło mi się tylko w śladowych ilościach przy największych mrozach. A jeździłem wtedy odcinki po 18 km i to dość spokojnie bo drogi były ciężkie więc auto ledwie co zdążyło się dogrzać.
: 25 lut 2012, 14:07
autor: Pieterb
Moim skromnym zdaniem dobry olej to podstawa, ja obecnie jeżdżę na Castrol Magnatec 10W40 i na odcinkach bardzo krótkich max 10 km. I nawet jak termostat był walnięty i się nie domykał też masła nie było, no może śladowe ilości.